Hega

PDD-NOS; hoe nou verder in de toekomst (wel of geen gezin?)

Zelf ben ik 32 jaar en ik worstel erg met het feit dat er tien jaar geleden een (lichte) vorm van PDD-NOS is vastgesteld.
Ook merk ik dat ik op sociaal maatschappelijk vlak vaak vastloop (met werk, sociale contacten, vriendschappen etc).
Ik ben nu alleenstaand en ik woon zelfstandig.
Opzicht gaat dit wel redelijk, maar toch ligt vereenzaming op de loer.
Ik heb gelukkig goede contacten met familie, vrienden, kenissen etc, maar toch mis ik iets.
Ook als ik naar vele anderen kijk.
Die stichten een gezin en gaan door met hun leven.
Ik lijk stil te staan en ik vraag me af hoe en welke veranderingen ik wil in mijn leven.
Ik worstel ook nog steeds met het verleden en de vele mislukkingen en conflicten die ik heb gehad.
Ergens voelt het als een aanzwellende pijn waar ik onder gebukt lijkt te gaan.
Daardoor slaap ik ook erg veel (dit afgelopen weekend buiten proporties veel geslapen).
Is PDD-NOS erfelijk?
Zou ik ooit kinderen kunnen krijgen?
En wil ik dit eigenlijk wel?
Er zijn zoveel vragen die bij mij spelen, maar het blijft heel lastig.
RaXz

Re: PDD-NOS; hoe nou verder in de toekomst (wel of geen gezin?)

Dat heb je goed, je lijkt stil te staan. Je bewandeld gewoon een ander pad, en tja, als je die van jou met andere gaat vergelijken vooral in de negatieve zin dan krijg je weleens het gevoel dat je stil staat. Een gezin stichten lijkt mij persoonlijk ook niet alles hoor, ok je krijgt er wel wat voor terug maar aan de andere kant moet je er ook een hoop voor opofferen. En daarnaast komt het zoals het komt, het lijkt mij verstandig om niet te ver vooruit te kijken en eerst een relatie te hebben met iemand die echt bij je past.

PDD-NOS is erfelijk, ik heb het zelf van m'n vader.
De circusgeest

Omgaan met PDD NOS

He,

Ik als PDD NOSSER wil er iets aan doen. Weet iemand hoe ik hiermee om kan gaan? Zijn er ook supplementen of medicijnen die de PDD NOS verlichten?

Gr.
Pokemonk

Re: Omgaan met PDD NOS

Is dit weer een nep-verhaal of meen je het dit echt .... . :roll:
De circusgeest

Re: Omgaan met PDD NOS

Ik meen dit echt. Ter verandering neem ik sinds vandaag naast mijn andere supplementen: vit. b6 (400 MG), L-carnitine plus Magnesium 8)
Micky

Re: Omgaan met PDD NOS

Wat ons verteld is bij de bijeenkomsten van de ASS groep is dat visolie met omega3
bekent staat met een gunstig effect.
MyOwnDream

Re: PDD-NOS; hoe nou verder in de toekomst (wel of geen gezin?)

Ik heb ook een lihte vorm van pdd-nos en heb veel problemen met sociale contacten enz
Ik vraag me vaak af of mijn leven nog wel zin heeft, en ik ben nogal bang voor mensen, omdat ze zo onvoorspelbaar zijn en ik heel vaak dingen niet snap. dingen die bv 'sociaal normaal zijn'.
Pdd-nos is inderdaad erfelijk, heb het van mijn moeder, en ik denk dat je er bij kinderen bij stil moet staan dat je een grote kans hebt dat een kind van jouw het ook krijgt. En deze gaat met dezelfde problemen worstelen als iedereen met pdd-nos doet, je moet je dus denk ik afvragen of je dit wel eerlijk vindt.
Logica

Re: PDD-NOS; hoe nou verder in de toekomst (wel of geen gezin?)

autisme is toch statistisch erfelijk? De marker hebben ze toch nog niet gevonden?
oscar1978

Re: PDD-NOS; hoe nou verder in de toekomst (wel of geen gezin?)

Hallo,

Ik heb ook altijd gedacht dat ik geen kinderen zou willen puur omdat ik het niet aan zou
kunnen en ze zich misschien net zo als ik zouden voelen dat wil ik niemand aandoen.

Ik wilde zelfs nooit een relatie tot ik net zoals jij iets miste.

Ik kom zelf uit amsterdam en slaagde er niet in om op een prettige manier in contact
met meiden te komen. Ik ben gaan chatten op internet en vond daar zomaar de liefde
van mij leven waarvoor ik naar brabant ben verhuisd. Ze was ouder als ik en had twee jongens inmiddels zijn we getrouwd en ik heb 2 schatten van kleinkinderen.
Klinkt leuk he.

Ik hou van ze allemaal maar ik ben zo moeilijk in de omgang dat mijn vrouw het niet vol kan
houden en als het over gaat heb ik niets meer dan verdriet.

Ik wil je niet ontmoedigen maar wees voorzichtig voordat je iemand in je leven toelaat
die nooit zal begrijpen wat wij voelen.

groetjes oscar
oscar1978

Re: PDD-NOS; hoe nou verder in de toekomst (wel of geen gezin?)

hallo ik ben de vrouw van oscar ik begrijp hem heel goed maar hij begrijpt mij niet maar ik wil er voor gaan dat hij me wel begrijpt want ik hou van hem en ik weet hoe moeilijk het voor hem is maar hij hooft er alleen maar aan toe te geven dat hij anders is als een ander meer niet dan komt het goed hij geft weer heel veel ander goede dingen
en iedreeen heeft problemen en slechte eigenschappen groetjes meggie eerlijk zijn dat je anders bent komt er ook iemand die je liefde kan beantwooorden
Zoeza

Re: PDD-NOS; hoe nou verder in de toekomst (wel of geen gezin?)

Het gaat niet alleen om begrip Meggie. Het gaat ook om vertrouwen en ik heb begrepen dat daar het probleem ligt. Niet bij het anders zijn van Oscar.
Maxy

Behandeling van PDDNOS

Hoi,

In mijn leven loop ik momenteel heel erg tegen de gevolgen van PDDNOS en ADHD. Voor ADHD krijg ik al hulp, maar ik schijn dus ook een lichte vorm van PDDNOS te hebben. Iets waar ik het trouwens niet mee eens ben, want ik denk zelf dat ik het autisme wat meer heb te pakken dan ADHD, maar ja...
Heb afgelopen zaterdag een verslag geschreven op een dubieus forum (sorry daarvoor) over hoe ik mijn geest uit elkaar trek en dat vertaal naar de grote mensen wereld. Mocht je interesse hebben in hoe ik tegen word gewerkt door van alles en nog wat, terwijl ik voldoende zelfkennis heb, raad ik je aan het volgende te lezen: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=26151

Verder, wat is er allemaal mogelijk om PDDNOS te behandelen? Om ermee te leren omgaan? Wat zijn de mogelijkheden? Ik weet dat die er zijn namelijk:nod:
Micpdd

Re: Behandeling van PDDNOS

De enige tip is die ik je kan geven: Je zelf goed trainen. Ik heb ook een lichte vorm van PDD-NOS. Er zijn niet echt speciale trainingen voorzover ik weet.
Spectrum

Re: Behandeling van PDDNOS

Over het algemeen kun je voor verschillende problemen coaching en dagbesteding krijgen als je PDD-nos en ADHD hebt, vaak geeft dat wel positieve verbeteringen in je beperking. Omdat ze je daar veel ruimte geven om je zelf te zijn en tegelijkertijd dingen bespreekbaar kunnen maken. Geen idee of het iets voor jou is, maar het in elk geval de moeite waar om een coach te vinden.
black_light

Re: Behandeling van PDDNOS

Bedoel je 'behandelen' genezen of bedoel je hoe je er mee kan omgaan (sorry dat snap ik niet helemaal)? Ik ben zelf autistisch (heb asperger) en ik ben eigenlijk niet anders gewend. Wees gewoon jezelf, als je merkt dat je ergens tegen aanloopt, zoek daar dan hulp voor dat zwakke punt. 3some
Thundersheep*

Re: Behandeling van PDDNOS

Hallo,
Ik heb ook PDD-NOS, ook een lichte vorm.
Mij is altijd geleerd; PDD-NOS is niet te genezen, je kan ermee leren omgaan.
Accepteer dat je het hebt, je kan er toch niets aan veranderen.
Wees jezelf, want of je nu PDD-NOS hebt of niet, je blijft uniek.
Als je vastloopt, of jezelf tegenkomt, vraag mensen om hulp.
Praat over wat je voelt, je hoeft niet eens het woord PDD-NOS te noemen, maar praat erover.
Want de inzienswijze van iemand anders kan veel goede dingen met je doen, althans bij mij wel.

Ik heb ook moeite met sociale contacten. 5 jaar geleden, toen bij de PDD-NOS werd geconstateerd, kon me niet uiten. Ik kon niet praten, ik kon niet aangeven als ik me rot voelde. Men heeft heel lang gedacht dat ik misschien wel getraumatiseerd zou zijn, maar toen kwam PDD-NOS eruit. Voor mijn omgeving en heel veel later ook voor mezelf, vielen er een hoop puzzelstukjes op zijn plek. Het heeft nu een naam, mensen hebben veelal toch behoefte aan een naam.

Anyway; wees jezelf en praat over je gevoelens.
Liefs.
Zoeza

Re: Behandeling van PDDNOS

Anyway; wees jezelf en praat over je gevoelens.
Liefs.
Dat geldt niet alleen voor mensen met PDDNOS. Dat zou iedereen moeten doen, dan waren er flink minder leden hier :-)

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”