tranquilrealm

Waarom ben ik nu ik?

‘Waarom ben ik nu ik?’ is de titel van een autobiografie van een hoog-functioneel autist. De auteur Peter Vercauteren beschrijft hoe autistische mensen redeneren en handelen in deze autisme-onvriendelijke wereld. Hij hoopt hiermee een goed hulpmiddel aan te reiken voor iedereen die autisme tracht te begrijpen. Het boek leest vlot als een echte roman. Kortom een echte aanrader!
Meer info over dit boek & bestellen kan via .............Mystica: Link weggehaald ivm verbod op reclame maken.
PinkFloyd

Re: Waarom ben ik nu ik?

tranquilrealm schreef:‘ Peter Vercauteren beschrijft hoe autistische mensen redeneren en handelen in deze autisme-onvriendelijke wereld.
Dat is ook nogal een aantijging! Is dat zo dat de wereld autisme onvriendelijk is? Tuurlijk begrijpen we elkaar soms niet maar dat is toch wederzijds?
Trout Mask Replica

Re: Waarom ben ik nu ik?

waar heb je een aantijging gevonden?
Trout Mask Replica

Re: Waarom ben ik nu ik?

ach zo, nu zie ik het sorry

zeggen dat de wereld autisme-onvriendelijk is is denk ik geen aantijging maar een constatering, zoals zeggen dat pekel ijzer-onvriendelijk is ;)
Logica

Re: Waarom ben ik nu ik?

Ik vind de filosofie achter autisme het afwijkende te noemen, waardig om daar eens flink over te bomen.. Zeker bij Asperger(ik) is de mening(feit dus) dat er niets met ons mis is en dat de wereld om ons heen een probleem heeft.

Een ziekte heb je
Een emotie heb je
Een autist ..................................


Wie moet er nu leren omgaan met wie? Voor wie is het belangrijk om te weten dat je autistisch bent? Wat is autisme? Hoe herken je een autist? Moet de kleinere groep daadwerkelijk gezien worden als mensen met een probleem?

Aantijging vind ik wel een heel sterk woord, maar snap wat je bedoeld.
Zoeza

Re: Waarom ben ik nu ik?

Een ziekte heb je
Een emotie heb je
Een autist ..................................
Ik ben ook emotie, heb het niet alleen. Ik ben emotioneel, ik ben ziek. Dat is toch hetzelfde of begrijp ik je verkeerd?
Logica

Re: Waarom ben ik nu ik?

Zoeza schreef:
Een ziekte heb je
Een emotie heb je
Een autist ..................................
Ik ben ook emotie, heb het niet alleen. Ik ben emotioneel, ik ben ziek. Dat is toch hetzelfde of begrijp ik je verkeerd?

Nee precies, wie is dus nu ziek? Jij ervaart emotie, ik niet. Beide zijn we afwijkend van elkaar, maar is er iemand ziek?
Zoeza

Re: Waarom ben ik nu ik?

Logica schreef:
Zoeza schreef:
Een ziekte heb je
Een emotie heb je
Een autist ..................................
Ik ben ook emotie, heb het niet alleen. Ik ben emotioneel, ik ben ziek. Dat is toch hetzelfde of begrijp ik je verkeerd?

Nee precies, wie is dus nu ziek? Jij ervaart emotie, ik niet. Beide zijn we afwijkend van elkaar, maar is er iemand ziek?
we begrijpen elkaar niet goed geloof ik. Ik probeer het morgen met een helder hoofd wel uit te leggen.
Remmyio

Re: Waarom ben ik nu ik?

Hallo. :)

Dit lijkt mij een interessante boek!.

In deze wereld kan ik tenminste als autist niet leven. Alleen maar onbegrip van andere mensen sommige denken gewoon dat ik niks kan of dom ben omdat ik gewoon een andere kijk in de wereld heb vervolg dat mensen mij anders gaan behandelen !.

De wereld was al niet vriendelijk. Voor mij is het niets meer dan een chaotische jungle, maar nu in deze verhardende maatschappij waar alles draait om perfectie (slim, knap, status, en zo normaal mogelijk doen), en alles maar draait om Ik,e Ik,e 'is deze wereld voor mijn een gevaar vol ellende!. Elke keer als ik op straat ben dan kijk ik met mijn hoofd naar benden, of ik kan de draai niet vinden zodat ik met mijn hoofd rond draai, mijn ogen draaien mee als tollen, of ik kijk juist met een heel raar gezicht! nou dit trekt publiek zeg. Maar ik vind wel dat andere mensen dat maar eens moeten begrijpen overigens is mensen accepteren het belangrijks,te sociale element wat er is. Maar ja dat zijn dingen die de meeste Nt-er mensen dus niet kunnen.

Het probleem licht niet zo zeer aan de autist, maar aan de mensen, die mensen met autisme en of andere geestelijke handicaps niet kunnen begrijpen.

Groetjes van Remco.

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”