MyOwnDream

Re: Autisme

Ik heb pdd-nos, op sommige momenten lijkt het wel een lichte vorm, maar op andere momenten ook helemaal niet.
Elliot

Re: Autisme

Sander1986 schreef:
Elliot schreef:heb je ook veel problemen met je autisme?
Ik weet niet zeker of ik je vraag goed heb begrepen, maar ik ga er even vanuit dat je 'door je autisme' bedoelde.

Momenteel maar een beetje. Maar ik heb er wel veel problemen door gehad en dat kan zo weer terugkomen. Mijn problemen zitten voor een groot deel in mijn eigen hoofd: teveel nadenken, volgens patronen leven, moeilijk met veranderen om kunnen gaan, angst, enz. Ik heb ook wel problemen met sociale situaties, vooral door sociale angst, maar dat wordt steeds minder.

Uit je vraag kan ik opmaken dat jij wel veel problemen hebt door (en daardoor waarschijnlijk ook met) je autisme. Mag ik vragen wat voor problemen je hebt?
Ik heb wel veel problemen gehad door mijn autisme :P , maar het gaat steeds beter :D Ik leer er steeds beter mee om te gaan. Ik had vooral veel problemen op de middelbare school door mijn autisme.

Ik had ook erg veel last van angsten waardoor ik niet kon slapen, maar daarvoor heb ik een paar jaar geleden medicijnen gekregen, en daardoor heb ik nu geen last meer van angsten :D
Remmyio

Re: Autisme

Hallo allemaal.

Ik heb ook aanverwant autisme (pdd-nos) voorheen dacht men dat ik klassiek autisme had, maar dat kwam omdat ik stukke minder socialer was en geen zelfredzaamheid kende. Nu is dat wel eventjes anders ik kan ambulant gaan wonen, zodat de begeleiding mij wel financieel kan ondersteunen want dat zal altijd wel zwakte blijven. Een normale baan vinden kan ik ook niet vanwege de druk die op me krijg, maar binnenkort ga ik waarschijnlijk wel studeren bij de kunstacademie, en heel misschien een diploma halen. Ik werk bij in een atelier voor verstandelijk gehandicapten, woon begeleid zelfstandig, en ik heb een vriendin, en wat sociale contacten.



Mijn hobby,s zijn creatief wezen, computeren, muziek luisteren, en films kijken, en als het mooi weer is pak ik de fiets en ga ik een stuk fietsen.
Elliot

Re: Autisme

@ Remmyio : leuke hobby's :D
Remmyio

Re: Autisme

Elliot schreef:@ Remmyio : leuke hobby's :D
Ja dat is het zeker en ik heb er ook geen spijt van dat ik meer creatief ben dan, dan ik kan leren, (ach ja het is het een of het ander).
Maar ik kan me wel ontwikkelen en welke opzichten dan ook, het is een soort van communicatie met mij zelf, en de buitenwereld want met de mond ben ik niet echt goed en al helemaal niet met hoe ik me moet gaan redeneren ten opzichten van andere mensen. Als veel mensen mijn kunst zien dan is het meteen whoo wat mooi, en daar ben ik dus trots op. Maar het mooiste gevoel is toch als ik een kunstwerk af heb want dat geeft wel een kick cheerqd5 mijn mooiste werken worden ook mijn kinderen.

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”