Wolfje

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

het doet mij verdriet dat mijn moeder alles ontkent wat er gebeurd is. Dat zij het niet wilt zien. Dat ze mij in bescherming had moeten nemen bijv. toen W met zijn poten niet van mij af kon blijven. Wat hij gedaan heeft vind ik erg, maar ik vind het erger dat mijn moeder geen enkel moment heeft gedacht aan mij. Dat doet mij veel verdriet. Net als de jaren die ik in depressie verkeerde, ze heeft me nooit 1 keer geholpen. Ze heeft nooit naar mij geluisterd, ik alleen naar haar zaken, klachten en pijntjes. Dat ze nooit eens mij een complimentje heeft gegeven voor de momenten dat ik alles op de rails heb gezet en qua huishoudelijke dingen zorgde en voor haar verdomde zoon zorgde omdat zij hem bij mij dumpte om van hem af te zijn op de camping. Dat ze 3 a 4 jaar terug nooit meer heeft gepraat over mijn zelfbeschadiging die ik haar dik op haar brood heb gegeven. Ze wist er vanaf. Dat ze zelfs nu niet eens vraagt als ik uit huis ga, waar ik heen ben gegaan. Dat ze wel haar mond open durft te trekken dat zij mij miste en dat ze dat allemaal niet had verwacht. Het doet mij verdriet dat ik gewoon niet eens durf te vragen hoe gaat het met je mam omdat ze dan 40 minuten onafgebroken over zichzelf praat zonder zich af te vragen waarom ik belde. Dat ze zichzelf overal probeerd uit te lullen omdat zij het zo slecht heeft en dat ze niet kijkt waarom er 4 van haar kinderen met heibel de deur uit zijn gegaan. Dat niks wat ik zeg ook maar enigzins bij haar aankomt. Om het maar even kort te maken, mijn moeder bezorgd mij veel verdriet.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Tjee Wolf... wat rot voor je. Kan je dit niet aan haar schrijven ?
Inzicht als Uitweg..
Wolfje

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Ik heb zon paar jaar geprobeerd het haar duidelijk te maken, maar dat komt niet aan. Ik bdoel dan ook geen enkel woord, geen enkele letter. Ze walst er zo weer overheen met haar eigen klachten en dingen. Ik vraag me soms wel eens af of het onmacht vanuit haar kant is of gewoon puur egoisme. Ik heb een aantal keren gepraat met haar en heb haar toen ook verteld dat het niet goed ging. Ze draait zich om en het is weg. Ik hoop haar nog eens goed te kunnen zeggen wat ik van haar vind, maar ik denk niet dat ze het zal begrijpen. Ik denk meer dat het mijzelf rust geeft, maar ze zal er zo weer overheen gaan. Ik weet ook niet hoe ik het verder uitleggen kan, nu doet het mij nog veel pijn maar dat zal wel komen omdat het vers is. Ik begin nu wel meer te begrijpen dat zij nooit zal veranderen (mijn zus van 35 heeft toen zij 17 was hetzelfde ervaren.. om even een tijdsindicatie te geven). Alleen ik kan het voor mijzelf veranderen en mijn leven op de rails houden.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Tja.. soms kan je niet anders dan accepteren dat iemand het niet kan. Ik denk inderdaad dan dat je moeder echt niet beter kan. Dat het onvermogen is. Dat ze absoluut niet in staat is om dit ook maar te begrijpen, laat staan om daar op een goede manier mee om te gaan.
Inzicht als Uitweg..
-Judith-

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Ik kan me voorstellen dat dat je heel veel verdriet doet Wolfje. Mijn moeder doet mij ook veel verdriet door haar manier van doen....wat we nodig hebben, echt nodig hebben als dochter krijgen we niet, maar in de plaats daarvan krijgen we hun ellende... En toch moeten we ons daarover zetten, in de wetenschap dat ze HET gewoon niet hebben....dat is heel erg, maar we kunnen maar beter ons eigen leven uitbouwen, en zorgen dat we het zelf beter doen.... En dat doen we hé ? Dus zijn we goed bezig !

Veel sterkte !
Knuffel
Judith :love3:
Wolfje

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Idd Judith. En ik vind ook dat we tijd voor ons zelf mogen nemen om alles op een rijtje te krijgen en dan te kijken op welke plaats we onze moeders zetten voor onszelf. Dat we aan onszelf denken en niet aan die ellende blijven hangen. Mij doet het nu verdriet, maar ik denk dat ik mij daar binnenkort overheen kan zetten en dat het mij niet meer zal raken. Alles komt op zijn tijd.

:knuffel:
-Judith-

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Ja, inderdaad....we moeten nu voor onszelf uitmaken wat we kunnen en niet kunnen met onze moeders....en ons vooral niet verplicht voelen ernaartoe te gaan als we dat niet menen aan te kunnen...tenslotte kost het heelwat energie hé, naar zo iemand toe te gaan.

Ik ben er zeker van dat jij een fijn leven gaat krijgen, zeker nu je ook jouw manneke bij je hebt !!! Ik gun het je van harte !
Faker

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Als ik allemaal leest rare teksten van mezelf...
-Judith-

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Niet verdrietig zijn Cis, die rare teksten : dat is niet erg, die horen bij je psychose.....wij begrijpen dat wel !!!

Heel veel dikke knuffels,
Judith :knuffel: :love3:
Faker

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Blij van als jullie begrijpt dat maar ik echt schaamt me dood...
-Judith-

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Je hoeft je écht nergens voor te schamen Cis, nergens.....wij wisten dat je terug in een psychose zat, en dan weten we dat je even in een andere wereld zit....we vonden het trouwens wel lief, al die welpjes....we deden zelfs met je mee....dat zal je ook wel kunnen lezen hebben (op msn)... We houden van je, net zoals je bent Cis, en je hoeft je écht nergens voor te schamen. Die psychoses nemen wij er gewoon bij, en we gaan daardoor niet anders over je denken....Je bent een kanjer !!!!!!!!!!!

:knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel:
Faker

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Ik hebt die gelezen allemaal.. :crybaby:

:knuffel: :knuffel:
-Judith-

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Nou, dat was toch lief ? Die welpjes ? Dat was heel erg lief....dus er is niks mis mee lieverd, echt niet....schaam je er aub niet voor, want dat is absoluut niet nodig....het was de psychose....en nou ben je weer terug....

Welkom terug trouwens.... :love3: :love3: :love3:
Faker

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Wel is lief die welpjes.. waar...
Toch het is raar als je ziet tekst niet je weet dat hij bestaat dan ook nog is me naam erop...
Gelukkig gaat over lieve welpjes alleen...
-Judith-

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Ja, ik kan me voorstellen dat dat raar is, ik zou het ook raar vinden als mij dat moest overkomen.....maar zoals je ziet, heb je niks fout geschreven, het was allemaal heel lief en je hebt goed voor ze gezorgd, voor al die welpjes....ik denk dat je in je psychose soms je eigen moederschap beleefd....als een metafoor voor je eigen kindjes, die van je afgenomen zijn....snap je wat ik bedoel ? Alsof je in je psychose toch voor iemand wil zorgen, en in dit geval waren dat dus die welpjes, die symbool staan voor jouw eigen kindjes..... Denk ik zo....
Faker

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Dat misschien is waar wat je zegt..
Ik juist weet het niet.. dat nog is het ergste..
Gelukkig ik heb goed voor me 'welpjes' gezorgd.. :crybaby:
-Judith-

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Ja lieverd....je hebt goed voor ze gezorgd....laat het nu maar los meisje, en ga verder van waaruit je nu staat....het komt allemaal in orde....en niet vergeten : wij houden van je !! :love3:
Pebbeltje

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Lieve Franje, geen schaamtegevoel hoor, net wat judit zegt het is helemaal niet erg en het hoort erbij als je in een psychose zit.
Ik vind je een tof mens hoe je ook tikt dat maakt voor mij niet uit.
Ik hoop dat je je snel beter voelt, ik zal voor je duimen.
*Stuurt Franje in gedachten een heleboel dikke warme knuffels toe*

:knuffel: Pebbeltje
Wolfje

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Pebbeltje schreef:Lieve Franje, geen schaamtegevoel hoor, net wat judit zegt het is helemaal niet erg en het hoort erbij als je in een psychose zit.
Ik vind je een tof mens hoe je ook tikt dat maakt voor mij niet uit.
Ik hoop dat je je snel beter voelt, ik zal voor je duimen.
*Stuurt Franje in gedachten een heleboel dikke warme knuffels toe*

:knuffel: Pebbeltje
Hier ben ik het helemaal mee eens Franje :knuffel: :hug: :knuffel: :hug:
Ik duim voor je mee!!
Wolfje

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Weet je, ik ben de laatste dagen weer flink aan het denken. Daar speelt verdriet ook een rol in. Ik blijf terug komen op het begrip onrechtvaardigheid. Dat doet mij verdriet. Als iemand onrechtvaardig reageerd tegenover mij en tegenover mijn geliefden.
Iertje

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Franje, ik vind jou een schat van een meid. Wat je ook schrijft, ik zal je NOOIT raar vinden!
Je hoort er helemaal bij [poezenliefde]

Wolfje, dat is naar hè? Ik snap heel goed dat dat je verdrietig maakt :knuffel:

Terug naar “Vraag van de week”