Steef

van efexor naar wellbutrin xr, stom?

Na een aantal jaar efexor gebruikt te hebben, ben ik 5 weken geleden overgestapt op wellbutrin xr. Mensen, mensen wat een ellende zeg. Ik word met de dag somberder en er komt werkelijk niets meer uit mijn handen. Nu was het met de efexor ook niet je van het, maar dit is ECHT niks. Nu weet ik wel dat je alles de tijd moet geven (zit nu op een dosis van 150mg), maar ik heb serieus mijn twijfels om zoals voorgesteld de dosis te verhogen naar 300mg. Persoonlijk denk ik dat ik beter terug kan naar de efexor en het leven maar laten gedijen zoals de laatste jaren. Ik weet niet wat te doen. Iemand?
knuppelhout

Re: van efexor naar wellbutrin xr, stom?

geef het de tijd. evaluatie is niet voor niets na 6 wk op adequate dosering. wat de reden voor switch naar uitgerekend wellbutrin is kan ik niet raden, maar t is niet een veel gekozen middel. wellicht ook stoppende met alcohol of roken?
miek

Re: van efexor naar wellbutrin xr, stom?

Hallo Steef,

Je moet de Wellbutrin echt de tijd geven om zijn werk te doen. Het loont echt.
De overstap van sipralexa naar wellbutrin (de eerste 2 weken) waren een hel. Ik was héél erg duizelig, dacht dat het nooit zou overgaan. Maar er kwam beterschap. Ik ben ook overgegaan naar 300 mg en sindsdien ben ik zienderogen verbeterd. Ook mijn omgeving zag dit. Ik werd veel actiever, zag alles beter zitten, lag niet meer in mijn zetel, ...

@ kreupelhout:
Als je wellbutrin neemt hoef je niet per se stoppen met een verslaving. Wellbutrin wordt ook uitsluitend als ad gebruikt. Dit maakt het verschil met Zyban.

Groetjes
Miek
Steef

Re: van efexor naar wellbutrin xr, stom?

Het overstappen van efexor naar wellbutrin is om te zien of ik weer actiever word. Echt depressief was ik de laatste tijd niet meer, maar er kwam (komt) niet veel uit mijn handen. Nu ik dus wellbutrin gebruik en merk dat ik weer behoorlijk depressief aan het worden ben, heb ik zo mijn twijfels of ik hier wel mee door moet gaan. Ik heb bijvoorbeeld sinds het gebruik van wellbutrin ook behoorlijk last van hartkloppingen en ik wil niet weten hoe dat zal zijn als de dosis straks 300 mg is.
knuppelhout

Re: van efexor naar wellbutrin xr, stom?

miek schreef:Hallo Steef,



@ kreupelhout:
Als je wellbutrin neemt hoef je niet per se stoppen met een verslaving. Wellbutrin wordt ook uitsluitend als ad gebruikt. Dit maakt het verschil met Zyban.

Groetjes
Miek
ik weet dat wellbutryn ook als AD-only wordt gebruikt maar vroeg me af wat de argumenten voor deze specifieke keuze waren. mocht er ook nog zoiets spelen, dan is het goed voor te stellen. anders is t natuurlijk ook n prima keus.
Steef

Re: van efexor naar wellbutrin xr, stom?

Het liep dusdanig uit de hand met de hartkloppingen, dat ik per direct moest stoppen met de wellbutrin.
Steef

Re: van efexor naar wellbutrin xr, stom?

Behoorlijk. Daarbij komt dat ik ook medicatie gebruik om mijn hoge bloeddruk onder controle te krijgen en die ondanks de medicijnen toch ook weer aanzienlijk gestegen.
knuppelhout

Re: van efexor naar wellbutrin xr, stom?

en nu? volgende stap? doet je huisarts dit allemaal of loop je bij n psychiater voor de medicatie? in het 1e geval is nu wellicht de tijd gekomen om voor het 2e te gaan?
Steef

Re: van efexor naar wellbutrin xr, stom?

Ik loop bij een psychiater en deze heeft me nu gewoon de efexor weer voorgeschreven.

Terug naar “Medicatie”