Megil

eet je wel genoeg?

eet jij wel genoeg?

mijn vraag is...eet ik eigelijk wel genoeg? :-s

hoe zien jullie eetschema`s van een gewone dag eruit?

okey dit klinkt als een beginnelings post maar ik wil gewoon even kunen vergelijken met wat ik eet

mag dit niet dan verwijder het topic maar :D
[anoniem]

Re: eet je wel genoeg?

Veel drinken is beter dan extra eten ;)
Euh.. smorgens 2 broodjes, smiddags 3 broodjes, en 'savonds normaal avond eten gewoon 1 bord.
En dus veel water drinken, ik drink naast gewoon de koffie en andere dingen die ik drink sowieso een 1.5L fles water leeg per dag. Heb je ook meteen een stuk minder honger :)
Leeuwtjuh

Re: eet je wel genoeg?

teveel;

Sochtends niets (godzijdank) want dan ben ik nog niet wakker.
Tegen 11 uur een boterham of 2? Als ik wat later mn bed uitstap (13:00) eet ik er 3. Dan wat te snacken (wat meestal heel ongezond is, zak snoep, m&m's etc.) Dan een stuk stuk fruit (als we fruit hebben en anders kauwgom) Dan het avondeten, gewoon voor 1,3e persoon. Evt. een toetje als het er is, en wat ongezonde snacks (keer of 3 tot diep in de nacht). Keitriest man. Ik wou dat ik daar opnieuw verbetering in kan vinden, want we deden het (een maand of 2 geleden) best goed. Ik merk van mezelf dat ik me teveel laat opjutten door mn vriend, die om het half uur vind dat hij iets lekkers verdiend en ik daarom ook maar iets moet nemen. Dan neemt hij een klein beetje (chips bv.) en dan pakt hij 1 handjevol en laat dan express de zak bij mij staan. En ik ben zo stom bezig :cry: ik eet het nog ook :o

=; kut man... Stelletje vreetzakken hier in huis. Als ik me ergens voor moet generen, dan is het wel voor het eetpatroon hier in huis. Dat is zo niet oke.
Arjan

Re: eet je wel genoeg?

Als ik werk eet ik zes boterhammen verdeeld over de hele ochtend. Als ik niet werk blijft het vaak bij 2. 's Avonds over het algemeen ook niet bijzonder veel.

En verder ook (erg) veel drinken; vooral water en thee. Vroeger vond ik water en thee zonder suiker echt niet te drinken, maar ik ben er nu helemaal aan gewend. En door veel te drinken schijn je ook weer minder te hoeven eten en zolang je het dan bij water en dergelijke houdt lijkt me veel drinken dan ook niet verkeerd.
Leeuwtjuh

Re: eet je wel genoeg?

ja dat is het... ik moet meer gaan drinken. Heb ik toch wat te doen, iets om te grijpen behalve kauwgom, stressballetjes en een sigaret.

Maar teveel water was ook niet goed, had ik ergens gelezen. Hoeveel liter drink jij dan, Arjan?
Alone

Re: eet je wel genoeg?

Ochtend 1 of 2 broodjes. Middag 1 of 2 broodjes. Avond: 1,5 bord soep, 2 matige borden hoofdgerecht, en 1/2 toetje. 's Avonds nog een beetje fruit (zomer vooral) of koekjes (winter vooral).

En natuurlijk 1 tot 1,5 liter mineraalwater... :-k

Eigenlijk eet ik nét ietsie teveel voor mijn lengte en gewicht... :-k
Alone

Re: eet je wel genoeg?

Leeuwtjuh schreef:Maar teveel water was ook niet goed, had ik ergens gelezen. Hoeveel liter drink jij dan, Arjan?
Kun je daar over vertellen Leeuwtjuh, want ik drink heel veel water... :-k
Wolfje

Re: eet je wel genoeg?

Momenteel ziet mijn eetschema er ongeveer zo uit:

ontbijt: 2 volkoren boterhammen met smeerkaas en een glas sap
Tussendoor: een peer en groot glas ice tea
lunch: 3 boterhammen met smeerkaas of ham met roomkaas en komkommer en een glas sap
Tussendoor: een bammetje en een groot glas ice tea
Diner: gebakken aardappeltjes en groente en een stukje vlees met een glas sap
Na het eten: water en sap als ik wil

In het weekend mag ik wat snaaien 's avonds en drink ik soms een borrel.

Ik moet wel zeggen dat ik momenteel een beetje op mijn lijn let.

Het is altijd handig om gevarieerd te eten en volgens voedingscentrum heeft een vrouw 1400 cal.
nodig om voldoende voedingstoffen binnen te krijgen. Ik probeer altijd rond de 1500 te zitten en
dat gaat ook best goed.

Wolfje

ps: thee met zoetjes is ook goed te doen en zit veeel minder tot niks in ;)
Leeuwtjuh

Re: eet je wel genoeg?

Alone schreef: Kun je daar over vertellen Leeuwtjuh, want ik drink heel veel water... :-k

http://fitness.blog.nl/algemeen/2006/07 ... _is_slecht
Momenteel drinkt iedereen meer water dan gewoonlijk.Maar kunnen we ook teveel water drinken? Ja, dat kan en is zelfs gevaarlijk.Zeker met dit warme weer is het belangrijkom veel te drinken. Maar teveel water drinken is slecht voor je. Hiermee spoel je namelijk je mineralen e.d. die zo belangrijk zijn voor je lichaam, weg. Het kan je natriumbalans in je lichaam verstoren. Teveel water in 1 keer kan zelfs tot watervergifteging leiden. Dit geldt vanaf 4 a 5 liter water per keer. Er zijn zelfs gevallen van epilepsie door het drinken van teveel water in 1 keer gemeld.........
Alone

Re: eet je wel genoeg?

Aan te raden is 2 tot 2 1/2 liter water per dag te drinken. Dus verdeeld over de hele dag. het is ook afhankelijk van je lichaamsgewicht hoeveel water je op een dag kan drinken. Maar heb je even 'genoeg' van het water maar heb je het gevoel nog niet voldoende te hebben gedronken, drink dan sapjes. Drink met mate!
Okay, dan zit ik met mijn 1,5 liter waarschijnlijk toch wel goed... :-k
Arjan

Re: eet je wel genoeg?

Leeuwtjuh schreef:Maar teveel water was ook niet goed, had ik ergens gelezen. Hoeveel liter drink jij dan, Arjan?
Ik heb nu in 2 uur tijd alweer bijna een liter gedronken (water en thee). Zeker als ik een fles met water bij me heb staan drink ik gewoon erg veel. Ik kan zo misschien wel 3 tot 6 liter op een dag drinken. Die fles gaat ook altijd mee naar m'n werk en meestal ook als ik weg ga met de auto.

Dat van die watervergiftiging had ik ook wel 's gelezen, maar daar krijg je volgens mij pas echt last van bij meer dan 10 liter drinken en dan ook nog in vrij korte tijd. Iets dat vooral een probleem kan zijn voor sporters (bv hardlopers). Als je het vrij goed verdeeld over de hele dag is er nog niet zo heel veel aan de hand.

En wat snacks betreft. Als ik wat in huis heb is het meestal ook vrij snel weer op :?. Gewoon niets meenemen van de winkel werkt dan het beste, hoewel dat misschien wat lastiger is als je niet alleen woont. Vraag me wel af of veel kauwgum nog echt ongezond kan zijn.
Leeuwtjuh

Re: eet je wel genoeg?

jah, laxerend effect... maar met zoveel ongezonde snacks kan dat best handig zijn :lol:
Alone

Re: eet je wel genoeg?

Arjan schreef:Dat van die watervergiftiging had ik ook wel 's gelezen, maar daar krijg je volgens mij pas echt last van bij meer dan 10 liter drinken en dan ook nog in vrij korte tijd.
:o 10 liter in korte tijd! Da's een hele emmer! :lol:

Maar die 3 tot 6 liter van jou per dag is ook al best veel hoor... :nod:
Cygne

Re: eet je wel genoeg?

Mijn moeder werkt in 't ziekenhuis en had toen eens op haar afdeling een jongen die had ik geloof 4 of 5 liter in een uur gedronken voor een weddenschap, dat je 't kan :| , en die had dus een watervergiftiging.
Wolfje

Re: eet je wel genoeg?

In 2007 is er een vrouw van 28 overleden aan waterintoxicatie.
Zij deed mee aan een wedstrijd om een wii te winnen...ze heeft
het alleen niet overleeft. (jennifer strange heette ze geloof ik).

Mja, niks waar te voor staat is gezond ;)
Alone

Re: eet je wel genoeg?

Behalve tevreden, te gek en te bed dan. Die zijn best aardig... :nod:
frauke

Re: eet je wel genoeg?

ik verdeel mij dag in 7 eetmomenten
* ik begin met een schaaltje griesmeelpap met bosbessen
* dan ruim 2 uur later een boterham en een beschuit of cracker
* tussen de middag, warme maaltijd
* dan weer na 3 uur een bak yoghurt met jam
met een beschuitje noten en fruit
* daarna weer een paar uur later een warme maaltijd of 2 boterhammen
* rond 8 uur 2 of 3 beschuiten met biogarde en jam
* en om af te sluiten weer een boterham en een cracker
verder ruim 2 liter vocht
druiven of ananassap, thee, water, bouillon

helaas is dit nog te weinig voor mij, maar het zij zo
ik eet wat mijn lichaam aankan
frauke

Re: eet je wel genoeg?

wolfje schreef:
Het is altijd handig om gevarieerd te eten en volgens voedingscentrum heeft een vrouw 1400 cal.
nodig om voldoende voedingstoffen binnen te krijgen. Ik probeer altijd rond de 1500 te zitten en
dat gaat ook best goed.

:-k dan kijk ik zeker verkeerd
ik dacht 2400 cal als je actief bent als vrouw
en dat je al rond de 1800 cal nodig heb om je organen genoeg energie te geven om te werken.
Megil

Re: eet je wel genoeg?

ik red het alleen nooit 2000 kcal.. 2400..of hoeveel een vrouw nodig heeft :shock:
Wolfje

Re: eet je wel genoeg?

frauke schreef:wolfje schreef:
Het is altijd handig om gevarieerd te eten en volgens voedingscentrum heeft een vrouw 1400 cal.
nodig om voldoende voedingstoffen binnen te krijgen. Ik probeer altijd rond de 1500 te zitten en
dat gaat ook best goed.

:-k dan kijk ik zeker verkeerd
ik dacht 2400 cal als je actief bent als vrouw
en dat je al rond de 1800 cal nodig heb om je organen genoeg energie te geven om te werken.
ik haal de info bij de caloriechecker vandaan... daar vul ik mijn eetdagboek in namelijk....erg handig btw.
[anoniem]

Re: eet je wel genoeg?

Hmm volgens http://www.caloriechecker.nl eet ik minder veel dan ik dacht. Wanneer je soms de calorïen op de pakjes ziet staan schrik je je een ongeluk, maar wanneer je alles bijelkaar optelt, kom ik bijv iig uit rond de 1600 per dag (als man zijnde). Stel dat ik er 200 naast zit of iets vergeet, is het 1800. Volgens mij valt dat nog best binnen de marges van wat kan voor een man. (ps. check de dichtkunst :| )
Eleandra

Re: eet je wel genoeg?

Een man die een inactief leven leidt, heeft gemiddeld zo'n 2500 kcal. per dag nodig.
Te weinig eten is ook niet goed..
frauke

Re: eet je wel genoeg?

hoi wolfje
maar zodra ik kijk bij de caloriechecker dan zie ik
mannen gemiddeld 2500 cal. per dag
vrouwen 2000 cal.

ik eet elke dag net boven de 1800 cal.
hiervoor moet in 7 x op een dag kleine maaltijden eten
als ik meer eet bv 3 boterhammen in een maaltijd
gaat het licht bij mij uit en word ik erg ziek en krijg ik heel erg veel pijn.
Dit is wat mijn lichaam aankan. Meer niet. mijn leven lang al
maar helaas weeg ik.. nou ja als ik 10 kilo aan zou komen
dan sta ik in de BMI meter net op groen.
en dit is al 25 jaar zo. ik draag nog steeds een kindermaatje :cry:

ik heb ook een eetdagboek bijgehouden
maar dat werkt voor mij echt frustrerend
omdat ik meer wil eten maar mijn lichaam het niet accepteerd
doordat er waarschijnlijk te weinig enzymen zijn
om normaal te verteren
helpen de caloriedrankjes ook niet
[anoniem]

Re: eet je wel genoeg?

Eleandra schreef:Een man die een inactief leven leidt, heeft gemiddeld zo'n 2500 kcal. per dag nodig.
Te weinig eten is ook niet goed..
Hmm i guess... Ben ook aan het diëten, maar ik sport dus elke dag, en toch heb ik zelden tot nooit een hongerig gevoel, maar ik val ook niet echt af :( Niet dat ik per se lichter wil worden maar het vet mag ondertussen wel eens weg zijn :evil:

Terug naar “Eetproblemen”