nameless

hoe wonden echt goed ontsmetten??

hey,
omdat ik mezelf elke avond verwond, heb ik aardig wat wonden op mijn hand en arm..
normaal ontsmet ik niet, maar nou ik er paar heb, die flink rood/dik/warm zijn.. wil ik het toch gaan doen.

ik heb er net sterilon op gedaan, maar dat bijt zo gigantisch! t werd gewoon even zwart voor mijn ogen :shock:
dus ik gebruik het niet meer.. en ik weet trouwens ook niet hoe oud het al is :oops:

groetjes!
Fonske

Re: hoe wonden echt goed ontsmetten??

Met isobetadine, dat prikt niet zo erg al is het op basis van jodium. Maar wat ik me afvraag, als je de pijn van het snijden kan verdragen wat let dan het prikken van het ontsmettingsmiddel?

En Daphne, het is echt te doen om te stoppen met jezelf te snijden! Je moet het gewoon willen. Dan lukt het je echt wel!
Je moet tegen jezelf zeggen; " nu ga ik het verdomme nooit meer doen, omdat ik beter ben dan dit, omdat ik meer waard ben en ook op een andere manier aandacht kan krijgen".

Want die littekens blijven nog een hele poos zichtbaar, en zullen je altijd herinneren aan hetgene dat je zo dwars heeft gezeten.
Gewoon doen, je kan het écht wel! Word maar boos op die gewoonte, en zoek andere manieren om jezelf op een positieve manier te ontladen.
Jezelf straffen is nergens goed voor!!!
inactieve gebruiker

Re: hoe wonden echt goed ontsmetten??

kan alleen maar onderschrijven, heel erg vet onderstrepen wat Fonske zegt

maar misschien kun je je er soms toch niet tegen verzetten, en bedenk je dan even dat een infectie beter voorkomen dan te genezen valt, en dat je die het beste voorkomt door je arm of hand eerst heel erg goed te wassen. En ook zeker een zo schoon mogelijk mesje te gebruiken. Je kunt een mesje vooraf schoonmaken met een watje gedrenkt in sterilon of een ander ontsmettingsmiddel.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je die aanvechting tot zelfbeschadiging helemaal nooit meer zult krijgen, maar doet die zich toch opnieuw overweldigend voor, zorg dan echt goed voor een schone arm en schone spullen.

:hug:
nameless

Re: hoe wonden echt goed ontsmetten??

fonske:
dat is een goede vraag.. ik denk dat ik met ontsmetten niet zo verlang naar pijn.. en als ik mezelf verwond wel..

ik weet eigenlijk niet eens of ik wel durf te stoppen.. k ben bang dat ik dan ''iets anders'' ga doen..

klaasP:
ik heb geen mes waar ik het mee doe.. maar een stukje ijzer/metaal/of wat dan ook..
en soms gebruik ik mijn passer of kroontjespen..
maar k heb nog wel een sierzakmes, die ik ook wel zou kunnen gebruiken :nod:

Terug naar “Jongerenforum”