Herdervriend

Trainingscentrum & Verzekering

Trainingscentrum & Verzekering

(jah sorry ben ineens de officiele naam voor zoiets vergeten, vergeet heel snel ineens, btw sorry als dit de foute board is)

Uhm ik heb ff een rare vraag die ik me sinds dat me ma gister zei: "Als je een probleem heb, zoals wat jij heb met je overgewicht, dan is het mogelijk om bij zo'n sportschool te gaan trainen en word het vergoed door de zorgverzekeraar waar je zit" Dit hoorde ze van iemand anders althans...En jah sindsdien vraag ik het me toch wel af.

Want ik weet al een aantal dingen...Ik weet waar ik wil gaan, "The Challenge", maar der blijft nog 1 heel klein probleem...Het geld...Ik wil nog niet werken, want ik wil liever me vrijdag aan dat besteden dan een baantje waar ik toch niks aan verdien. En jah als ik dus zeker weet dat het zo is, dat ik er gratis kan gaan..Dan ga ik gelijk naar dat stuff stappen...

Dus vraag:
Is het waar dat als je een gezondsheidsprobleem als obesitas heb, je dan naar een sportcentrum can gaan en daar kan afvallen door te sporten, je zorgverzekeraar de kosten dekt waardoor je zelf minder zorgen heb, althans ik dan?

Pls ga niet offtopic door te zeggen dat er altarnatieven zijn. Ik wil alleen het ANTWOORD weten...Mhh dit ziet er echt freaking ongeorganiseerd uit.
Rik

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Het beste antwoord dat ik je kan geven is: bel met je verzekering, en vraag wat de mogelijkheden in jouw geval zijn. Want iedere verzekeraar heeft zijn eigen regels, en het maakt ook nog wel wat uit welke (aanvullende) verzekering je hebt.

Ik denk overigens dat als je huisarts je ondersteunt in je streven er nog wel veel meer mogelijkheden zijn, die allemaal tot hetzelfde leiden: jij naar de sportschool! Dus praat ook met je huisarts.
amy lee

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Misschien heeft je huisarts het ANTWOORD voor je. Of je verzekering.

Of ben ik nu off topic?
Herdervriend

Re: Trainingscentrum & Verzekering

amy lee schreef:Misschien heeft je huisarts het ANTWOORD voor je. Of je verzekering.

Of ben ik nu off topic?
Neh...Oke,.
Jive1

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Hey Herdervriend,
Waarom doe je dit nou weer, man?

Je vraagt hierboven
Is het waar dat als je een gezondsheidsprobleem als obesitas heb, je dan naar een sportcentrum can gaan en daar kan afvallen door te sporten, je zorgverzekeraar de kosten dekt waardoor je zelf minder zorgen heb, althans ik dan?
Er zijn twee mensen die jou wat antwoorden, en... frrrttttt! Je reageert met een
Neh...Oke,.
Waarom reageer je nou zo, man? Dit begrijp ik niet hé...

Je had toch even goed een duidelijker antwoord kunnen geven, dat had je slechts enkele seconden meer gekost, en de mensen die jou een antwoord gegeven hebben, zouden ook beter verstaan wat je nou juist bedoelde met jouw antwoord....

Dit vind ik nou niet zo leuk, en ik begrijp het niet...

Greetz
Jive1
amy lee

Re: Trainingscentrum & Verzekering

weet je wat, bekijk het!

Niks van wat anderen zeggen is ooit goed genoeg. Je wilt een oplossing voor al je problemen zolang je er zelf maar niets voor hoeft te doen maar zo zit het leven niet in elkaar HV!
Als jij iets wil veranderen zul je er zelf iets voor moeten doen en niet verwachten dat anderen dat voor je doen!
Dat je moeder dit tegen jou zegt vind ik al positief en wat ik zo storend vind aan al je eerster bericht in dit topic is dat je ANTWOORD wil.
Vervolgens doe je er weer helemaal niks mee, net als met de rest van de adviezen.

Oh en schei eens uit met hoofdletters te tikken. Je berichten zijn duidelijk genoeg.
Herdervriend

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Een korte reactie is ook al illegaal.

Ik vroeg alleen op een JA of NEE reactie...
Jive1

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Beste Herdervriend,

De vraag die je stelde, is er eentje waarop wij onmogelijk met een "ja" of een "nee" kunnen antwoorden. Veel hangt af van jouw eigen situatie, van de aard van de school waar je naartoe wil, en wat de kosten daar zijn, en ook hoe jouw zorgverzekeraar daar tegenover staat, en of die dat in zijn waaier van tegemoetkomingen heeft opgenomen.
Vandaar ook dat Rik jou al onmiddellijk aanraadde om zelf kontakt te nemen met je verzekering....

Jouw vraag kan niet met een "ja" of een "nee" beantwoord worden, zo eenvoudig is dat niet hoor!

Lieve groeten toch van me!

Greetz
Jive1
Herdervriend

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Jive1 schreef:Beste Herdervriend,

De vraag die je stelde, is er eentje waarop wij onmogelijk met een "ja" of een "nee" kunnen antwoorden. Veel hangt af van jouw eigen situatie, van de aard van de school waar je naartoe wil, en wat de kosten daar zijn, en ook hoe jouw zorgverzekeraar daar tegenover staat, en of die dat in zijn waaier van tegemoetkomingen heeft opgenomen.
Vandaar ook dat Rik jou al onmiddellijk aanraadde om zelf kontakt te nemen met je verzekering....

Jouw vraag kan niet met een "ja" of een "nee" beantwoord worden, zo eenvoudig is dat niet hoor!

Lieve groeten toch van me!

Greetz
Jive1
Oke dan...Waarom werd dat trouwens niet eerder verteld...Nu voel ik me gelijk weer gehaat hier...

Maar goed, het is het proberen waard....Al heb ik geen idee hoe...Maar goed dat bespreek ik wel met me ma...(als die ooit nog thuis komt en met me wilt praten over dit)
Jive1

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Nee, Herdervriend,

Je mag je echt niet gehaat voelen! Door niemand van het forum hier!

Je moet alleen proberen te begrijpen dat wij je wel willen helpen, maar sommige dingen kunnen we niet zelf, daar moet jij zelf wat voor doen....


Greetz
Jive1
Herdervriend

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Jive1 schreef:Nee, Herdervriend,

Je mag je echt niet gehaat voelen! Door niemand van het forum hier!

Je moet alleen proberen te begrijpen dat wij je wel willen helpen, maar sommige dingen kunnen we niet zelf, daar moet jij zelf wat voor doen....


Greetz
Jive1
Oke dan. Maar waarom worden er dan trouwens km lange topics over me aangemaakt waarin iedereen discusseert hoe irritant ik ben? Waardoor er een mega ruzie ontstond? ( Oke sorry zal niet meer off topic gaan na dit )

En jah, iedereen wilt wel helpen, maar waarom moet het altijd gelijk, ik kan niet alles gelijk doen, iedereen geeft me het gevoel van dat ik geen emoties mag hebben en als een slaaf alle hulp tips gelijk moet opvolgen...Maar in de situatie die ik zit gaat dat lastig...Elke keer wil ik wel wat er aan doen...Maar of ik vergeet het of het mag niet of ik durf niet...Maar niemand wilt het begrijpen, ze worden alleen maar boos als ik herhaalt, terwijl niemand me daar toch tegen van kan houden totdat de moment rijp is om er wat aan te doen.

Oke dit is weer een reactie waar veel woede mee bij komt, niet van mij maar van de mensen die geirriteerd zijn hierdoor,.
NT

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Herdervriend schreef: Oke dit is weer een reactie waar veel woede mee bij komt, niet van mij maar van de mensen die geirriteerd zijn hierdoor,.
dat verwacht ik niet; ik denk dat je hiermee een mega-goed begin hebt gemaakt in het verwoorden van hoe jij hier op het forum staat.
Ik denk dat leden je hierdoor beter gaan begrijpen en minder moeite zullen hebben met waarom jij reageerd zoals jij reageerd.
Super!!
Jive1

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Hey! Herdervreind,

Als er al ruzie ergens op dit forum was, dan was die niet om jou, dan was er wat anders in het brandpunt daarvan...

Nou, wees ervan verzekerd, niemand wordt door wat jij nu zei geÃŽrriteerd, neem dat van me aan! Iedereen weet dat je het erg moeilijk hebt, en dat je van goeie wil bent, maar dat een heleboel dingen niet zo maar kunnen in jouw situatie.

Het spijtige is, dat wij vanaf het forum alleen maar wat kunnen zeggen tegen je, en het moeilijke is, dat jij het allemaal moet doen. En soms wekt dat emoties op, zowel bij ons als bij jou, die wat uit de hand kunnen lopen, zonder dat het echter zo gewild was. Wij zowel als jij, we zijn allemaal maar mensen, en zoals mensen meestal zijn, ze maken fouten en moeten die dan hertsellen.

Belangrijk echter hierboven, was, dat jij zelf de vraag kon stellen aan je zorgverzekeraar, en dat je zo zou weten of het er voor jou in zit van naar die sportschool te kunnen gaan trainen. Ik hoop dat je, als je het ondertussen nog niet kon, die verzekeraar snel de vraag zal kunnen stellen, en dat hij jou gunstig antwoord kan geven.

Greetz
Jive1
amy lee

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Hoi Herdervriend,

De woorden hierboven, daar kan ik wat mee. Het wekt zeker geen woede bij me op.
Je zegt dat je niet altijd wat kan doen, en dat is ook begrijpelijk. Alleen, en nu spreek ik voor mezelf, vind ik het niet altijd prettig dat wanneer je iets vraagt, ik daar antwoord op geef, je op een manier reageert alsof het antwoord wat ik geef je niet bevalt.
Dan lijkt het alsof je van ons een kant en klare oplossing wil, iets wat wij jou niet kunnen geven.
Daarnaast denk ik dat je niet alleen moet kijken naar reacties wanneer ik me irriteer aan jou gedrag. Lees dit goed, aan jou gedrag, niet aan jou als persoon, dat zijn twee verschillende dingen. Telkens als iemand zich ergert aan jou, is die persoon toch ook weer bereid om je bij te staan met goede raad of advies.

Beste Herdervriend, ik hoop echt dat het goed met jou komt en dat je je angsten achter je kan laten zodat je stappen kan ondernemen. Helaas kun jij niets veranderen aan hoe ik met sommige van jou berichten omga.

Ik zal er op letten dat ik anders zal reageren, jou bericht hierboven daarin meenemen.

Wat ik je dan nog mee wil geven... Je kan niets van mensen verwachten. Wanneer je iets van iemand verwacht, spreek die verwachting uit en check of deze persoon aan die verwachting kan voldoen. kan deze persoon dat, dan is dat alleen maar fijn. Kan deze persoon dat niet, zul je dat moeten accepteren... (dit ook naar je vrienden toe)

ik hoop dat je dit bericht leest zoals ik het schrijf, gewoon, niet boos, niet geirriteerd enz. Gewoon zoals ik ben, gewoon mijn gedachten die ik nu met jou wil delen..
Ik ben best aardig ;)

Groetjes Amy lee
Opa Black

Re: Trainingscentrum & Verzekering

Beste Herdervriend,

Als je een obesitas probleem hebt zal de sportschool je niet kunnen redden.
Bij een obesitas probleem zul je het aangeleerde gedrag van (over)eten moeten aanpakken, de juiste weg is om via de huisarts een verwijzing vragen om je te kunnen aanmelden bij een centrum voor eetstoornissen.
Dit wordt vergoed door de AWBZ en kost je zelf dus weinig.
In een centrum voor eetstoornissen word je geheel begeleid naar een andere manier van leven (eten), het sporten maakt ook onderdeel van de behandeling uit en je leert vooral waarom.

De verzekering dekt de kosten van een sportschool niet, daar komt nog wel iets meer bij kijken anders kon half Nederland gratis sporten.

off topic of niet dit is je weg te gaan.

Succes Johan.

Terug naar “Eetproblemen”