spiceant

dwat is normaal

we moeten allemaal naar school, een opleiding, een stuk of 2 kindern en bijvoorkeur een kat of hond als huisidier, een regering die je beschermt. huisje boompje beestje :?
bloempje

Hoi scpiceant,

Van wie moeten we dat allemaal?
Zijn dat geen dingen die van jezelf moeten om een gevoel te hebben van erbij te horen?
Het zijn uiterlijke zaken die je opnoemt maar waar is de mens als mens?
Studeren mag je en het is een prettige bijkomstigheid om een stukje van je dromen te kunnen invullen. Je kunt hoor een studie nl kiezen welk beroep wil ik gaan doen, waarmee je kan voorzien in je eigen bron van inkomsten.
Maar je mag ook beroepen vervullen waar je niet of weinig voor hoeft te studeren.

Je hoeft helemaal geen huisdier te hebben om te voldoen aan bepaalde normen. Ik heb ook huisdieren maar niet omdat dat van mij verwacht wordt maar omdat ik dol op dieren ben en het gewoon fijn vind om ze om me heen te hebben. Haal ze uit het asiel omdat weer ts steunen.
Maar ook hier weer ben je als minder waard als je geen huisdieren hebt?
Nee.

Van wie moet leven onder het mum van huisje boompje beestje?
Dat is een norm die mensen zichzelf opleggen.
Als ze dat niet doen wat gebeurd dan denk je???

Ik leef niet in die situatie van huisje boompje beestje.

Weet je spiceant voor mij is het echt belangrijk en waardevol hoe de mens als mens is. Hoe je als mens respect voor de waarden en normen van die ander hebt. Hoe de mens respect heeft voor natuur en milieu.
Hoe je respect hebt voor jezelf. Er is zo veel haat, geweld en verdriet in de wereld. Vaak vloeit dat voort uit het geen respect hebben voor de ander, voor diens geloof bv wat nu steeds speelt, waardoor dan weer geweld en oorlogen ontstaan.

Ik weet helemaal niet of je op zo'n reactie zit te wachten. Maar ik zie wel.

Een fijne dag bloempje
Raindrop

Re: dwat is normaal

Je hebt een eigen wil en een eigen keus, dus gebruik het.
spiceant schreef:we moeten allemaal naar school, een opleiding, een stuk of 2 kindern en bijvoorkeur een kat of hond als huisidier, een regering die je beschermt. huisje boompje beestje :?
Hmm, je walgt ervan? :mrgreen:
spiceant

nee maar "iedereen" heeft zoiets van dat is normaal, het doeleinde vd normale mens
normaal normaal normaal
Dark Wolf

Re: dwat is normaal

spiceant schreef:we moeten allemaal naar school, een opleiding, een stuk of 2 kindern en bijvoorkeur een kat of hond als huisidier, een regering die je beschermt. huisje boompje beestje :?
Dan gaan wij er toch lekker tegen in :lol:
Naar school is al niet verplicht, leren daarintegen wel
Spijtig genoeg is het beter om een diploma te hebben als je wil werken
Kinderen, daar begin ik niet aan..ik ga er wrs 1 adopteren
Huisje wil ik wel
Boompje niet :wink:
Beestje wel:) Heb liever dieren dan mensen om me heen
Raindrop

spiceant schreef:nee maar "iedereen" heeft zoiets van dat is normaal, het doeleinde vd normale mens
normaal normaal normaal
Tja, dat bepalen wij mensen wat normaal is, afhankelijk van tijd, waarden en normen. Van dat begrip 'normaal' kom je toch niet af.
zoekende moeder

wie wil er normaal zijn in deze wereld?

maar wil je mooie kleren, die dvdspeler, die auto, uit eten enz enz enz
dan zal je moeten werken om centen te verdienen, om te werken heb je een diploma nodig en om een diploma te krijgen zal je moeten leren..

maar ik geef toe dat ik de levenstijl van de cubanen beter waardeer dan de onze. wij leven om te werken, zij werken om te leven.

en bedenk: als jij maar gelukkig bent. denk je dan bak ellende (lees baleknende) een nachtje minder om jou slaapt?

wat ik even daarom even moet uiten: stem NIET op cda of vvd, tenzij je wil dat het nog zo 4jr doorgaat..

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”