Huismus

Hallo (Huismus)

Hallo, ik ben Huismus. Op dit forum althans, voor de verandering eens 'anoniem' (normaal heb ik overal dezelfde naam).

Ik ben student, 20 jaartjes jong en eigenlijk m'n hele leven al moeite met sociale omgang. Zo goed en zo kwaad als het kon de basis- en middelbare school door geworsteld tot ik bij m'n huidige opleiding terecht kwam, wat een verademing was: allemaal 'mijn type' mensen. Ik voelde me voor het eerst op m'n plaats en had eindelijk echt de kans te zijn wie ik werkelijk ben, inclusief alle uitdagingen als samenwerken in teamverband, presentaties geven, en zo voort.

Ik wil(de) meteen uitvliegen en ben daarbij nogal hard op m'n snufferd beland, want dat vliegen, dat moet ik eerst leren. (Om het maar even zo uit te drukken, ik hou nogal van metaforen.. wellicht omdat 't het wat concreter uitbeeld.)

Ondertussen ben ik éindelijk hulp gaan zoeken, wat eigenlijk voor m'n opleiding ook wel had gemogen.. M'n opleiding steunt me gelukkig heel goed, zowel de studieadviseur als de docenten en enkele studiegenoten. Sinds kort ga naar een psycholoog, ik kon gelukkig vrij snel terecht en had gisteren m'n tweede intakegesprek. :) Tot nu toe gaat dat heel goed, ik heb ook aangegeven dat ik de diagnose wel belangrijk vind en daar willen ze ook wat extra aandacht aan besteden. :nod: Ik hoef niet per se in een hokje geplaatst te worden, maar in ieder geval een indicatie wat er ongeveer met mij aan de hand is heb ik wel behoefte aan.