syom

Goeiedag ik ben "Syom"

Ik zou me hierbij graag willen voorstellen en de reden waarom ik hier ben gekomen willen vertellen.
Ik ben 17 jaar oud,leef een "gewoon"leven, heb 1 jaar geleden me diploma gehaald vmbo theoretische leerweg ben vervolgens mbo 4 gedaan maar ben momenteel gestopt omdat het me niet beviel.
Maar de laatste voel ik "rot" (depressief leek me een tikkeltje te ver gaan).
De reden daarvoor is omdat ik leven erg zwart zie het lijkt allemaal zo saai/doelloos je doet opleiding krijgt later werk vrouwtje erbij (huisje boompje beestje), en vervolgens ga je dood en dan niks (ik ben zelf een athiest).
ik zie de reden van leven niet meer en het liefst slaap ik zo lang mogelijk.
zelfmoord zie ik niet als optie afgezien dat ik geen reden heb om te leven, heb ik ook geen reden om dood te gaan.
Ik zou graag jullie mening hier over willen weten.
Alvast bij voorbaat bedankt voor jullie meningen, en als jullie vragen aan me heb stel ze gerust.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24416
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Goeiedag ik ben "Syom"

Welkom op het forum, Syom. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Goeiedag ik ben "Syom"

Welkom Syom :)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Goeiedag ik ben "Syom"

Welkom! :)
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Goeiedag ik ben "Syom"

Welkom Syom :)
Inzicht als Uitweg..
Pinkeltj3

Re: Goeiedag ik ben "Syom"

Hoi Syom,

Ik ken je probleem, mijn vriend heeft dezelfde gedachte als jou.. En ik moet eerlijk bekennen dat ik het daar ook (gedeeltelijk) mee eens ben. Slapen, ontbijten, werken/school, eten, slapen.. Moet zeggen dat het zo nu en dan best voelt als een robotleven, maar thats life. Dan komen we op de filosofische vraag: "wat is het nut/zin van het leven".. Ik denk die vraag uiteindelijk niet echt door iemand goed beantwoord kan worden (voor degene die niet gelovig zijn, zoals ik en jij) en zal altijd vaag blijven met op z'n tijd veel ellende. Maar ik denk dat het goed is om juist te leven.. Dus niet je school opgeven want dat heeft geen zin.. Tenzij je meteen wilt werken maar dan ben je ook 'robot' .. Denk dat het tussentijds gewoon goed is om ook echt goed te genieten van de mooie dingen in het leven. Sommige dingen doen we omdat het zo gewenst is, zoals werken of school.. En dat heb je nodig om geld te verdienen.. Fuckedup om je hierdoor gedwongen te voelen want zonder werk of school en dus geen geld kun je dus ook niet veel. Van geld kun je genieten van de leuke dingen uit het leven, als je een balans kan vinden tussen werk/school en vrije tijd.. Je kunt uitgaan, een sport doen, reizen of bijv naar een stadion gaan voor een goed voetbalwedstrijd.

Ik denk dat veel mensen die goed nadenken over het leven op Darwin manier.. Hetzelfde probleem hebben als wij.. Het enigste wat we kunnen doen denk ik is gewoon meegaan als schapen in de maatschappij en doen wat sociaal verwacht wordt want onbewust worden we toch gedwongen door de overheid etc. En goed genieten op de momenten wanneer het goed uit komt en het jezelf zo makkelijk mogelijk maken om een leuk leven voor jezelf te creëeren ;) btw in niet westerse landen is er leven soms minder gestrest.. Bijv Spanje: thuis slapen tussen de middag in de pauze van je werk.. Heerlijk! Al heb ik geen moeite met school en werk.. Vind het ook wel leuk en goed om dingen te leren door school of lezen. Maar dat is persoonlijk, denk ik.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Liefs,

Guanita
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Goeiedag ik ben "Syom"

Hey en welkom.

Om op je probleem in te gaan, je hebt gelijk. Als je het stelt zoals jij het doet heeft het geen enkele zin en is het opstaan, dingen doen tegen je zin en weer gaan slapen tot je nooit meer moet opstaan.

enkel..

Als je het anders bekijkt kun je een zekere zin vinden.Opstaan en een lekker kopje koffie pakken en een sigaret (jaja :roll: ). Gaan werken omdat je graag een dak boven je hoofd hebt en te eten. Het is een soort 'verkopen 'van je tijd en talenten, als je de juiste baan vind kan je er zelfs trots , eigenwaarde en voldoening van krijgen buiten de welverdiende centen :tongue:

Daarnaast kan je iemand vinden (huisje boompje beestje) om leuke dingen mee te delen, te lachen, te knuffen en te vertellen. Een boompje om te zien bloeien in de lente en veel beestjes (of kinderen als je dat wil) om van te houden en voor te zorgen. Genieten van de zon op je snoet, een prachtig schilderij , een film of een ontroerend stukje muziek.

Zo kan ik nog wel even door.. maar de zin moet je zelf zien te vinden, die is voor iedereen anders. [045] Ik zie het ook niet elke dag, maar genoeg om door te gaan
En niet opjagen, je hebt tijd :nod:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

Terug naar “Voorstellen (2012-2014)”