Frederika

ook voorstellen(Frederika)

Hallo allemaal.

Ik ben Frederika, 54 jaar, getrouwd, ik heb twee getrouwde dochters en vijf kleinkinderen.
Ben al een aantal jaren aan het rommelen, wat lichamelijke klachten , onrustig en somber.
Vorig jaar heb ik hulp gezocht bij de huisarts en ben doorverwezen naar een psycholoog.
Ondertussen aan de paroxitine.
In mijn beleving en de psycholoog en de huisarts ligt nou daar juist het probleem.

Werk al jaren in de verzorging, met mensen omgaan en helpen is mijn lust en mijn leven.
Al ging de "nieuwe"verzorging me steeds meer tegenstaan (overleg, vergadering,cursus,enz) ik kon me lange tijd handhaven in de nachtdiensten en deed er tien nachten per maand, tot ik ziek werd, exceem, algehele mallaise,volgens de arbo arts moest ik uit de nachten want daar werd ik ziek van.

Ben de andere diensten gaan draaien,kreeg last van mijn schouder (slijtage) en moest uit de zorg en werd overgeplaatst naar een beschermde woonvorm.
Het bijna twee jaar gedaan, maar ik ging op het laatst huilend naar mijn werk. Me ziek gemeld.

Ondertussen heen en weer geslingerd door huisarts, arboarts, psycholoog en leidingevende.
Ieder had een ander advies.

Om een lang verhaal kort te maken, ik "werk"nu twee keer, twee uur in de dossiers.
Ben gestopt met psycholoog, met wederzijdse instemming.
Merk wel dat ik rustiger word nu ik het een beetje geaccepteerd heb, maar blijf erg somber.

Het is nog een heel verhaal geworden, ik hoop dat het een beetje duidelijk is, vragen mag.
Het lijkt me fijn als jullie me nog tips kunnen geven.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: ook voorstellen(Frederika)

Welkom. :)

Ik hoop dat je iets aan dit forum zal hebben.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Drake

Re: ook voorstellen(Frederika)

Welkom op het forum Frederika! :) :knuffel:
Ka-yicka

Re: ook voorstellen(Frederika)

Vanharte welkom frederika :knuffel: [AAI]
Frederika

Re: ook voorstellen(Frederika)

dank voor het hartelijke welkom.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: ook voorstellen(Frederika)

Hoi en welkom.

Je kan toch al voor jezelf zeggen dat je het lang volgehouden hebt met alle klachten en niet zomaar het bijltje bij werk hebt neergegooid :nod:

Hopelijk vind je iets wat bij je past van therapie zodat je weer terug meer kan leven en genieten.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Frederika

Re: ook voorstellen(Frederika)

Dankje
Voor mij voelt het als falen,en achteruitgang.
Ik werk bij GGZ Friesland en daar is het erg onrustig met veranderingen en bezuinigingen.
Gezien mijn versleten schouders kan ik niet meer in de zorg werken en mijn leidingevende kan zo vaak zeggen dat er genoeg vacatures zijn, wie neemt iemand van 54 aan met versleten schouders.
Klinkt zielig maar zo bedoel ik het niet, het is gewoon realistisch.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: ook voorstellen(Frederika)

Ik begrijp dat je zegt dat het 'voelt' als falen als je iets buiten je wil om fysieke redenen moet opgeven.

Weet ik ook alles van.

Maar eigenlijk is dus het gevoel waar je moet aan werken, want falen is iets anders. Omdat je lichamelijk iets niet meer kan, dat ligt buiten je controle en kan je dus niks aan doen .
Je moet het leren anders bekijken, misschien liggen er andere wegen voor je open die je voorheen nooit hebt bekeken?

Het klinkt zo gewoon , maar het was het moeilijkste dat ik ooit heb gedaan,maar niet hopeloos ;)

Falen is niet proberen naar mijn mening. En proberen doe je toch nog steeds [045]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: ook voorstellen(Frederika)

Welkom Frederika :)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: ook voorstellen(Frederika)

Welkom Frederika :)
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Voorstellen (2012-2014)”