Madelief1983

Help (Madelief1983)

Hallo ik wil me even voorstellen maar worstel nu al over dat ik niet goed begin waardoor ik zo onzeker ben. Voor het eerst in mijn leven durf ik dit ook toe te geven door dit gewoon te zeggen.

In de 28 jaar dat ik leef heb ik veel meegemaakt en heb veel te verwerken gehad maar heb vaak het gevoel dat ik weer bij af ben en dat ik niet begrepen wordt door deze wereld!

Mijn ouders zijn alcoholisten en zijn gescheiden sinds ik 4 ben daarna hebben ze telkens latrelaties met elkaar. Met veel vreemdgaan en ruzies.

Benbetast door 1 man die al veeeel jaren een relatie had met mijn moeder.
Ook heb ik meerdere keren contact gezocht met mannen toen ik jong was waaronder een politieagent en leraar. Waar ik ook door betast ben en mee heb gezoend. Dat waren mannen van rond de 30 jaar terwijl ik 15/16 jaar was.

Nu ben ik al tijdens weer aan het worstelen met mezelf en de relaties die ik heb met mensen.
Heb echt het gevoel dat niemand mij begrijpt en dat ik niet besta. Nu heb ik 1 jaar lang therapie gehad en heb ik een cursus gedaan je gevoel de baas maar het voelt alsof ik weer terug bij af ben.

Weet iemand wat ik heb en wat ik ermee kan?

Gr Madelief
Drake

Re: Help (Madelief1983)

Hoi Madelief,

allereerst: van harte welkom op het forum! :knuffel:

Een vervelende jeugd en sexueel misbruik geeft altijd een negatieve lading mee in de latere jaren van je leven.
Het is belangrijk door erover te praten, het te verwerken, het op een gegeven moment een plekje te geven en het los te laten.
Hoe lang dat duurt en wanneer je daar klaar voor bent; dat verschilt per persoon.
Heb je er al eens over gedacht op emdr therapie of groepstherapie te nemen?
http://www.emdr.nl
Weet dat je je nergens voor hoeft te schamen en nergens bang voor hoeft te zijn.
Er zijn wel degelijk mensen die bereid zijn naar je te luisteren. (in dit geval naar je te lezen ;) )
Je staat er immers niet alleen voor en je bent sterker dan je denkt! 3some

En over relaties; liefde is iets wat je niet kunt opdringen, het komt vanzelf wel, ook jij zal heus wel een keer de ware tegenkomen. :)
Heb je verder wel genoeg sociale contacten (familie, vrienden, kennissen) waar je doordeweeks en/of in het weekend contact mee hebt?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Help (Madelief1983)

Welkom Madelief :)
Inzicht als Uitweg..
Madelief1983

Re: Help (Madelief1983)

Helaas heb ik geen vangnet. Alleen mijn partner waar ik 10 jaar mee samenleef. Helaas zijn hij en zijn familie binnenvetters en snappen zei mij niet met dit soort dingen.

Verder heb ik groepstherapie gehad bij je gevoel de baas maar ik heb veel moeite om me echt te openen daar en heb veel moeite om emoties niet constant in tranen te zitten. Kan echt om alles huilen dan.

Bedankt allen!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24454
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Help (Madelief1983)

Welkom. :-)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
bambam

Re: Help (Madelief1983)

Welkom Madelief :)

Gevoel telkens terug bij af te zijn is mij niet vreemd, erg frustrerend ook, spijtig dat je daar ook last van hebt.

Zonder vangnet is het lastig vooruit te gaan en vooruitgang die je maakt te behouden.

Zou je nu graag vooruit helpen door iets zinnigs te zeggen maarja aan clichés en blind optimisme heb je weinig.

Ik snap dat je het moeilijk hebt en deels waarom. Persoonlijk denk ik niet dat er een quick fix is en dat een oplossing voor ieder individu anders is ongeacht gelijkenissen in de situatie of gevoelens.

Hopelijk vind je hier wat steun en kunnen we elkaar helpen een weg vooruit te vinden of als we verdwalen tenminste niet alleen te zijn

Terug naar “Voorstellen (2012-2014)”