Faye

ZOEKTOCHT (Faye)

Hoi mensen ,

aan al diegene die me nog kennen , mijn vorige nickname was vegeta , tis e tijdje geleden sinds ik hier nog es geweest ben ma goed , dat ter zake

Ik wil gewoon es aan de mensen meedelen dat er in elke situatie , elke actie elk probleem en elke omgeving enz iets positiefs zit. Het moeilijke is om dat positieve te vinden . Velen zullen mss zeggen khoe kun je een probleem nu positief vinden ? ten eerste , niet alle problemen zijn negatief en ten tweede , tis de manier waarop je het bekijkt. Dus wil ik graag even zeggen , probeer eens , op zoek te gaan naar dat positieve hoe moeilijk het ook is HET IS ER!

groetjes..
hij

geluk is een richting, geen punt.....
Faye

Ik heb het hier dan ook niet over geluk , ik heb het over het positieve in moeilijke situaties die voor sommigen moeilijk te vinden is , alleen is het er wel hoe verschrikkelijk moeilijk sommige situaties wel lijken. En ik heb het al gezegd maar dat positieve vinden is niet zo gemakkelijk . dat éne positieve punt is ook voor iedereen verschillend
S.van Wijngaarden

Hoi

Hoi Faye,

Welkom back!
Je hebt gelijk dat het heel moeilijk is om ergens iets positief in te zien.
Het ligt aan je stemming op dat moment.
Ben je opgeruimd dan lukt het beter dan dat je in de put zit.

vr. groetjes

Stefan
hij

Faye schreef:Ik heb het hier dan ook niet over geluk
daar heb je het indirect wel over, aangezien de 99 % van de mensen constant op zoek is naar het geluk (bewust of onbewust). wanneer zich vervolgens een moeilijke situatie voordoet, staat dat op dat moment het geluk in de weg (of in ieder geval je zoektocht naar...).

wanneer je ondanks alles toch het positieve blijft inzien van de moeilijke situaties, dan zit je in ieder geval in de goede richting.

en daarom is geluk een richting en geen punt.
flower

welkom terug!!

liefs

flower
No_onE

Geluk , is mijns inziens iets dat je al dan niet overkomt , ook al proberen we het steeds na te streven.
Als geluk een richting is , dan ben ik toch al lang het noorden kwijt...
kada

geluk is iets wat je zelf creert!!!!
je hebt altijd zelf de touwtjes in handen en ik weet dat er een heeeeeleboel mensen zijn die het niet met me eens zijn, of dit deze uitspraak niet kunnen begrijpen maar ik ben eindelijk zo ver dat ik inzie dat ik mijn eigen geluk creer!!
uiteraard maak ik soms hele vervelende dingen mee....god knows dat ik inmiddels meer mee heb gemaakt dan de gemiddelde mens in heel zijn leven meemaakt.....toch bepaal ik zelf hoe ik met al die ervaring omga....wat ik daarmee toe en wat ik eruit haal.
en misschien komt het omdat ik zo spiritueel ben aangelegd hoor maar al is mijn hele leven zwart en vervloekt....dan nog ben ik blij dat ik leef, dat ik er mag zijn en dat ik de soms zeer harde lessen mag leren.....
ik leef om te groeien, om wijs te worden en dat wordt je alleen maar als je soms keihard op je bek gaat!!
op je bek gaat doet pijn!! maar het is aan jou om weer op te staan...je wonden schoon te likken en te genieten van het proces wat helen heet.

kus
karin
No_onE

OF ik het met je eens ben kada , laat ik even in het midden...maar ik kan je wel begrijpen. Toch wil ik je wel zeggen dat men enkel kan strijden met de wapens die men heeft en in het leven is het dan ook vaak een ongelijke strijd en raakt men misschien ook wel eens moegestreden...
Als je honderd keer je hoofd opricht en het word honderd en èèn keer weer neergeslagen , dan ga je er wel enigzins anders over denken...
Maar dat kan het gros van de mensen dan weer helemaal niet begrijpen , met het gevolg dat je dan uiteindelijk helemaal alleen staat in deze wereld....
Faye

hij schreef:
Faye schreef:Ik heb het hier dan ook niet over geluk
daar heb je het indirect wel over, aangezien de 99 % van de mensen constant op zoek is naar het geluk (bewust of onbewust). wanneer zich vervolgens een moeilijke situatie voordoet, staat dat op dat moment het geluk in de weg (of in ieder geval je zoektocht naar...).

wanneer je ondanks alles toch het positieve blijft inzien van de moeilijke situaties, dan zit je in ieder geval in de goede richting.

en daarom is geluk een richting en geen punt.
daar heb je gelijk in indirect heb ik het er misschien over al dan niet met de intensie. Maar dat is niet precies wat ik bedoel met het positieve aan bepaalde situaties , je mag die twee in mijn context niet associeren. Want ik denk dat geluk hier dan een te groot begrip is .

Kan iemand anders voor jou het positieve een probleem , moeilijke situatie vinden ? nope , hij of zij kan je er wel in helpen maar uiteindelijk moet je het positieve zelf vinden
hij

ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens ben, in tegendeel! ik ben het roerend met je eens..ik wilde echter alleen een kleine aanvulling doen op je verhaal!

en verder: think positive!

Terug naar “Voorstellen (periode 2004-2006)”