Looza

Hallo iedereen (Looza)

Ik heb hier eerst een beetje gelezen en nu besloten om me ook te regristreren.
Misschien eerst wat over mezelf vertellen. Ik ben een jongeman van 30 jaar en heb sinds mijn 16de regelmatig last van terugkerende depressies.
Thuis was het vroeger geen aangename plaats om op te groeien daar mijn ouders voortdurend ruzie maakten (zowel fysiek als psychologisch geweld en emotionele chantage) Mijn vader is een zeer controlerend iemand die ons allemaal in zijn macht wilde houden, (mijn moeder mocht bv geen eigen baan hebben zodat ze afhankelijk van hem bleef etc) Ook zijn mijn jongere broer en ik steeds bang gemaakt voor vanalles en nog wat, een les hield altijd in dat je moest oppassen, deden we iets verkeerd dan lag dat aan onze 'slechte' persoonlijkheid en volgden er klappen. Mijn moeder deed haar eerste zelfmoordpoging toen ik 15 jaar oud was (broer 11) en zou er nog een aantal ondernemen voor mijn 20 ste, gelukkig is het haar nooit gelukt en gaat het haar nu beter.
Omdat ik zowel thuis als op school me niet goed voelde (pesten op school) ben ik in een drugscircuit terechtgekomen. Ik heb drugs gebruikt tot ik op mijn 22ste mezelf liet opnemen na een halfslachtige zelfmoordpoging, ik was niet verslaafd maar helemaal uitgeput en depressief geworden door te gebruiken (vn drank, marihuana en xtc) ook sneed ik mezelf in mijn armen en benen, was voortdurend een beetje angstig...
Ik ben toen anderhalf jaar opgenomen geweest en dat heeft me toen goed gedaan, heb veel geleerd en ben sindsdien ook clean gebleven.
Ik heb dus al vooruitgang geboekt en ben niet iemand die zich tegenwoordig bij de pakken neerzet maar toch merk ik de laatste tijd dat ik me meer en meer afzonder na het werk, ik leef nogal solitair en voel me vaak erg eenzaam. Aan de ene kant ben ik bang als mensen te dichtbij komen en aan de andere kant kan ik niet goed tegen altijd alleen zijn (overal alleen voor staan) Aan een relatie durf ik niet eesn goed te denken terwijl ik er ook naar verlang... Na een relatie van 8 jaar waarin ik bedrogen werd durf ik dat niet meer zo goed aan.
Pfff dat was al weer heel wat, al is het nog maar het topje van de ijsberg, ik vraag me af of jullie tot beneden zijn geraakt zonder af te haken...

groetjes,
Looza
Latania

Re: Hallo iedereen

Looza schreef: Pfff dat was al weer heel wat, al is het nog maar het topje van de ijsberg, ik vraag me af of jullie tot beneden zijn geraakt zonder af te haken...

groetjes,
Looza
Ik wel hoor :lol: Welkom hiero
inactieve gebruiker

Hoi Looza van harte welkom op dit forum. Ik heb een heel klein beetje moeite met je naam moet ik zeggen, dat is toch schlang voor 'loser' he, of begrijp ik het verkeerd? Vind het vervelend om je daarmee aan te moeten spreken. In je relaas over je jeugd herken ik veel. Dat verwerk je niet zomaar eventjes; ben je wel eens in therapie geweest hiervoor?
Geweldig knap dat je met de drank en de pillen bent geknockt.

Groetjes!
Looza

Het was dus echt niet bedoeld als slang voor 'Loser' maar nu je me er op wijst zie ik in dat die associatie snel gemaakt kan worden... Nee ik had weinig inspiratie en er stond hier een flesje 'Looza' fruitsap naast de pc (ben belgisch) en ik vond dat wel goed klinken :)

Ik zie mezelf niet als een loser, daarvoor heb ik teveel geknokt in mijn leven en probeer ik te positief te denken.

Even kijken of ik dat nu nog kan aanpassen want het is niet dadelijk iets waarmee ik me wil identificeren.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes.
Tinkerer

Nu heet ik dus Tinkerer :D

vergeet die Looza maar ook al is het lekker fruitsap.

groetjes,
inactieve gebruiker

Hoi Tinkerer, dat bekt een stuk prettiger, nogmaals welkom en ik ben blij om te horen dat je jezelf niet als een loser ziet. Toppie! :)
Mier

Welkom!
vechter

welkom, join the club

Terug naar “Voorstellen (periode 2004-2006)”