Bipo 2

Bipolaire stoornis 2 (Bipo 2)

Hallo,

Ik heb het net afgezocht naar een forum voor gelijkgestemden, en hier terecht gekomen.

Sinds vorige week heb ik de diagnose van bipolaire stoornis 2 gekregen. Een leuk cadeautje... maar o zo dubbel. Heb eindelijk antwoorden gevonden voor bepaalde gedragspatronen maar zal waarschijnlijk de rest van mijn leven medicatie moeten nemen. Als ik er beter van word en niet meer door het leven ga als een zelfgeslagen pingpongballetje dat in plaats van uit te deinen enkel maar toeneemt in zijn bewegingen... graag dan.
Ik ben 34, een gans leven heb ik gevochten tegen mijn stemmingswissels, ik kon het maar niet begrijpen wat er met mij aan de hand was... verschillende jobs gehad, 3 jaar rond gereisd met een rugzak, drank en drugmisbruik, relaties op de klippen...kortom er steeds een puinhoop van gemaakt.
Uiteindelijk is het zover gekomen dat ik mezelf onttrokken heb aan de buitenwereld. Ik wil niemand meer kwetsen door mijn impulsiviteit.
Ik ben onlangs gestart als zelfstandig freelance graficus, het leuke van de stoornis dat er voor zorgt dat de inspiratie er bij moment uitvloeit.

Ik wil dit echt tot een goed einde brengen en terug onder de levenden begeven nu ik weet wat er met mij aan de hand is.
Zijn er hier mensen die ook de ervaring van bipo 2 hebben en medicatie ervoor nemen? Het zou een hele steun voor mij zijn om dit te kunnen delen en niet bekeken worden als een "lunatic".

Graag tot mails.
Halios

hoi hoi

ik weet niet exact welk type het is, maar ik heb ook een bipolaire stoornis.
Mijn hoofdlabel is ptss en daaruit vloeien weer wat andere zaken, dus ik heb ook dingen dubbel en dwars.
De dingen die jij opsomt komen mij bekend voor ik ben af en toe ook zo'n stuiterbal en da's op zijn zachts gezegd vrij lastig. Ben nu 33 en denk ook dat ik de rest van mijn leven medicatie zal gebruiken, maar vind dat niet erg, die zorgen er namenlijk voor dat mijn "last" draagbaar is en dat ik toch enigzins functioneer. En dat gaat gelukkig goed, heb vaak weer een gevoel van Yesss ik ga er weer voor.

Kortom jij bent niet de enige luni hier ;)
Bipo 2

Hey Halios,

er terug voor gaan is wat ik ook wil maar word bij elke stap die ik onderneem dubbel zo hard terug naar beneden getrokken.
Enfin, volgende week weet ik meer van de medicatie, ik leef op dit moment enkel op hoop want alleen kan ik het niet meer. Terug de zon zien schijnen en geniet van de kleine dingen, een mooi vooruitzicht...

Mag ik weten over welke medicatie je het hebt?

Groetjes.
Halios

ja hoor dat mag je best weten, ik heb 2 soorten anti-depressivia (remeron en efexor) + Oxazepam (rust) en als zonodig temazepam (inslaper) en voor ontspanning lorazepam.
Deze cocktail zorgt ervoor dat ik een beetje zin heb in de dag en dat ook wat vast kan houden. De overige zaken heb ik vrij goed onder controle gekregen door o.a. behandeling bij het GGZ.

Terug naar “Voorstellen (periode 2004-2006)”