laraxxx

Dit ben ik (laraxxx)

30 aug 2005 13:17

Hallo ik ben lara 39 jaar moeder van twee meiden van 10 en 13, woon samen met een hele lieve vriend die twee kinderen heeft van 13 jaar. Mijn grote probleem is mijn gebrek aan assertiviteit en zelfvertrouwen.Vroeger had ik daar geen last van maar na een huwelijk van 16 jaar met een erg dominerende man is er niets meer van over.Doordat de kinderen van mijn vriend voor redelijk wat problemen zorgen komt mijn gebrek aan assertiviteit heel duidelijk naar boven.Ik ben een type wat vreselijk kan lopen tobben en moet uitkijken dat ik de dingen niet opblaas omdat ik ze moeilijk kan relativeren.Doordat ik twee kinderen al twee jaar lang heb laten gaan en bijna nooit mijn mond heb opgedaan heb ik nu een hekel aan ze en is er bijna geen weg meer terug in mijn gevoel.Als ik een hekel aan iemand krijg doordat ze, in dit geval mijn leven op zijn kop zetten, is er voor mij eigenlijk geen weg meer terug. Ik hoop hier wat dingen te lezen die me toch helpen daar een weg in te vinden en me misschien kunnen leren hoe ik de dingen aan moet pakken.

Loes
Contacteer: AOL

30 aug 2005 13:50

Hallo Larax,

Ik heb geen kinderen maar mij ontbreekt het ook aan zelfvertrouwen en assertief zijn.
Ik hoop dat er mensen zijn die je kunnen helpen en wens je veel sterkte toe.

Liefs Loes
Morgen zal de zon weer schijnen....

Mier

30 aug 2005 18:17

Welkom op het forum!

Denk dat er hier wel mensen lid zijn de je verhaal herkennen hoor!

Liefs Michel

Boet

05 sep 2005 13:22

Dag Lara!

is inderdaad een lastige situatie, zeker als je twee pubers erbij rond hebt lopen.

Naar mijn ervaring (voor wat dat waard is :lol: ) wordt een gebrek aan assertiviteit heel snel opgepikt door anderen en wordt er ook gebruik van gemaakt. Het feit dat je hier bent en je probleem uitspreekt is een goed begin. Je hebt nu a) een situatie en b) het besef dat daar verandering in moet komen; dus een uitgangspunt. Altijd handig om te weten waar je heen wilt. :wink:

Nu begint de pret; hoe doe je dat?

Het zal best wel eens gebeuren dat je volgens anderen dingen opblaast; na und? Je moet ergens beginnen met weerstand bieden en men mag best weten dat er dingen zijn die je niet wilt en dat de grens bereikt is. Je laat in ieder geval weten TOT HIER EN NIET VERDER.

Zal niet iedereen leuk vinden. Da's dan erg jammer voor ze. Je hoeft niet met alles en iedereen rekening te houden als je dan zelf het kind van de rekening dreigt te worden.

Klinkt een tikkie egoistisch; is het niet. Ik denk dat je leuker voor je omgeving bent als je beter in je vel steekt. Men zal er echter wel aan moeten wennen dat ze niet meer over je heen kunnen lopen.

En dat is hun probleem, niet het jouwe :lol:

In hoeverre is je echtgenoot bekend met je problemen btw?

Groet,

Robert

Terug naar “Voorstellen (periode 2004-2006)”