Loes
Contacteer: AOL

Even voorstellen..(Loes)

13 aug 2005 20:29

Hallo Allemaal,

Heb al 5 1/2 jaar een depressie en versch.persoonlijkh.st. NAO Ben altijd actief werkzaam geweest tot ik met allerlei echte en psychosomatische klachten thuis kwam te zitten. Begon met een burn-out.
Mijn depressie.. zat heel diep en wilde niet meer verder, voelde me als een zombie.
Vaak verlies ik de hoop ooit nog beter te worden, echt plezier kan ik niet meer voelen. Elke dag moet ik mezelf bij elkaar rapen om weer aan de dag te beginnen. :?

Ben de 50 gepasseerd, hoop dat ik nog meer mensen ontmoet hier. Mijn sociale contacten zijn geslonken tot een minimum. Mensen weten niet hoe met me om te gaan.

Ik wil graag mensen om me heen en ook weer niet, het ontbreekt me vaak aan energie, voel ook veel tegenzin.

Voor dit moment is het wel even genoeg :)

Groetjes Marloes
Morgen zal de zon weer schijnen....

Mier

13 aug 2005 21:32

Hoi Loes,

Welkom op dit forum, hopelijk kun je hier een beetje een plekje voor jezelf creeren.

Kijk wat rond en misschien kom je wel mensen tegen met hetzelfde als jou.

Liefs Michel

Loes

14 aug 2005 14:22

Hoi Michel,

Dank je voor je reactie, ik hoop ook dat ik hier wat steun kan vinden en omgekeerd kan steunen.

Liefs Loes

bloempje

14 aug 2005 16:12

Hoi Loes,

Welkom op dit forum. Ik hoop dat je hier vind waarna je op zoek bent.

Ik ben 56 jaar en sinds 1999 uit de rolatie met een burn-out en depressie.
Maar sinds een half de medicijnen gekregen waar ik goed op reageer en uit het diepe dal ben.

Ik herken je stukje helemaal.

Gebruik je medicijnen en heb je therapie??

Sterkte bloempje

Loes

14 aug 2005 22:05

Ben wel blij voor je dat het nu beter met je gaat.

Liefs Loes

bloempje

14 aug 2005 22:44

Hoi Loes,

Ik heb allerlei AD's uitgeprobeert maar niets werkte.
Er is een aantal keren sprake van geweest dat zowel de psychiater als de therapeute het beter vonden dat ik me liet opnemen. Maar dat wou ik niet.

Was 15 weken in een herstellingsoord geweest en daar had ik al spijt van omdat het me amper verder heeft geholpen, maar wel erg veel geld had gekost.

Toen ben ik vorig jaar aug doorverwezen naar een praktijk voor second opion.
Eerst weer medicatie uitproberen.
Toen 1/2 december begonnen parnate. Eigenlijk voor ect het laatste middel. Het is een middel met veel risico's. Je moet ook een dieet gebruiken.
En daarnaast gebruikte ik al een paar maanden lithium. Deze twee versterken elkaars positieve werking maar ook elkaar bijwerkingen.

Eigenlijk na een week of drie begon ik een ander te worden. Ik werd aktiever, ik kon weer genieten. Was ook heel raar na zo'n lange periode in zo'n diepe depressie gezeten te hebben.

Maar de bijverschijnselen zijn niet fijn, erg moe, heel veel misselijk en een lamlendig gevoel.
Inmiddels zit ik met beide medicijnen op de goede dosering.

Daarnaast slik ik nog dipiperon en phenergan.

Gelukkig heb ik met deze medicatie niet zo'n last van afvlakking van mijn gevoel.
Met andere medicatie had ik dat wel.

Mag ik vragen wat jij voor werk deed?
En kom je naast bij de psy ook bij een therapeut?
Hoe kom je nu de dag door?

Sterkte hoor.
Liefs bloempje

Terug naar “Voorstellen (periode 2004-2006)”