-Judith-

Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Afgewezen worden op mijn uiterlijke....
Wolfje

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Afgewezen worden, teleurgesteld worden.
Maeve

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Vrienden kwijt raken.
Totaal niet blij zijn met mezelf.
Afgewezen worden indeed..
[anoniem]

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Afgewezen worden....



Heej, best gezellig zo met zijn 4en.
:oops: :P
Faker

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Als ik niet serieus genomen word..
Als er onterecht ergens iets van gezegd wordt..
Van getreiter en gesar...
[anoniem]

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Nou aangezien het topic wat specifieker is geworden nu..

Ook het feit dat er mensen zijn die het zoveel makkelijker hebben :doubt: De oneerlijkheid en het gebrek aan inlevingsvermogen en empathie waar je in dit land voortdurend tegenaan loopt :doubt:
En indeed ook wel het feit dat ik niet blij ben met mezelf. Iedereen wil toch in de spiegel kijken en denken "Yeah, let's do this!" als ie 's morgens opstaat? :evil: (en dan heb ik het niet zo over uiterlijk oid)
Mier

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Blijven twijfelen aan mezelf en daardoor dingen laten of anders doen.
Pebbeltje

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Wat mij heel veel verdriet doet is afgewezen worden, beoordeeld worden op mijn uiterlijk ( iets wat ernstig vaak gebeurd helaas), belazerd worden door mensen die je helpt en het feit dat ik niet van mezelf kan houden.
-Judith-

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

-Judith- schreef:Afgewezen worden op mijn uiterlijke....
Afgewezen worden op je innerlijke is natuurlijk nog veel erger....
esje1973

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Als ik zie en hoor hoe mensen vaak met elkaar omgaan, maakt me heel erg verdrietig en radeloos, zo verrot als de wereld en de mensen zijn!!!!
En ik word heel erg verdrietig als het met 1 van mn kids niet goed gaat, dat raakt me nog t meeste!!
Net als nu dat bij mn zoontje weer wordt gedacht dat ie ADHD heeft, door school, voel me machteloos, wil hem zo graag een goed, normaal leven geven, maar ben bang dat ie misschien toch naar een andere school moet en dat doet pijn ZO"N pijn!!!!! :cry: :crybaby:
Leeuwtjuh

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Betreft anderen: Mensen die niet op dezelfde golflengte zitten... Mensen die niet tussen de woorden doorlezen. Mensen die denken altijd beter te zijn dan een ander. Mensen die zomaar iets roepen zonder de moeite te nemen om te begrijpen wat de intentie was, van hetgeen waar het om ging. Mensen die geen interesse tonen. Weet je? De mens op zich :lol:

Betreft mezelf: mn eigen visie over bepaalde dingen, die voor mijn gevoel waar zijn.
Iertje

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

- Eenzaamheid
- Idd ook afwijzing :nod: (zowel qua uiterlijk als qua innerlijk)
- Het vergelijken van mezelf met andere meiden van mijn leeftijd :doubt:
- Niet weten wat ik met m'n leven aan moet (daarmee bedoel ik niet weten wat ik nou eigenlijk wil)
- Mensen die levende wezens met 'opzet' pijn doen! :cry:
- Een zwijnenstal als kamer! Een heeeeele belangrijke :nod:
- Mensen die boos op me worden, terwijl ik het niet met opzet doe.
- Onzekerheid
- Als ik me met theater in moet leven in een zielige rol (maar dat is het verdriet wat lekker voelt :P )

En als allerlaatste en belangrijkste: SCHOOL!!! :evil: :| :( :crybaby:
frauke

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

* verslechtering van mijn gezondheid en geen stabiliteit meer krijgen
* kinderloos moeten blijven
* vooroordelen wegens ondergewicht
* niet gezien, gehoord worden door artsen
storm

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

ik geloof dat ik dat niet meer voel..
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Mezelf niet kunnen zijn...of juist wel en daar enorm tegen beperkingen aanlopen... :crybaby:
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-
manis

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

iemand die mij verkracht heeftt !!
doet mij heel veel zeer
ik zelf doe mezelf erg veel zeer,,,
me uiterlijk.,..
me innerlijk... zelfbeeld... alles
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Als mensen elkaar pijn doen. Als ik kinderen, mensen, dieren zie lijden. Dan breekt mijn hart.. Dat doet me zeer. Ik kan er slecht tegen. Ik vind iets soms nog erger voor een ander dan als het me zelf overkomt. Ik kan er wel tegen, weet ik. .maar als ik een ander pijn zie hebben of verdriet, dan heb ik het daar eigenlijk moeilijker mee.

Heel vreemd, dit empathische medeleven. Het doet me soms meer dan als ik het zelf ervaar. Een soort drang tot beschermen lijkt het wel.
Inzicht als Uitweg..
Faker

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Als mensen niet alles leest goed dan ik schuld krijgt niet ik luistert...
Uitlegd al hun ik geeft briefje 3x dan boos moet je niet weglopen...
Sarah Bellino

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Een heleboel, toch niks meer. Ik ben de laatste tijd bevroren of zo. Ik voel me ontzettend gestressed en niks komt aan. Ik heb geen schaamte gevoel meer, geen schuldgevoel, alleen maar een "schiet-toch-eens-op" gevoel... wat dat dan ook mag betekenen. Wat me wel verdrietig maakte is dat ik als ik een keer iets fout doe, ik er dan meteen op wordt afgerekend. En love-songs maken me verdrietig. Elke keer als zo'n zanger "hold me tight" of iets dergelijks zingt, barst ik in tranen uit. Verder een gevoel van onbegrepenheid, de afstand tussen mij en de wereld en niet-accepteren. Dat laatste kent twee kanten. Mensen accepteren mij niet, ik accepteer veel antwoorden niet. Een gevoel van "niet gezien worden" of "niet serieus genomen worden". Ik voel me terug gehouden en opgesloten in mezelf. Niet zo zeer eenzaam, ik weet dat er meer mensen zijn zoals ik, maar eerder een gevoel van onberijkbaarheid. Ik kan mezelf uitdrukken in woorden, in gevoelens, ik kan tekenen en schrijven, en dat alles helpt me dingen van me af te zetten, maar een deel blijft bij me. Het hangt aan me als een grote verantwoordelijkheid die ik móet nemen. Ik laat het nooit zien, ik wil geen anderen lastig vallen met mijn problemen. Ik kan presteren, maar als ik dat doe ben ik een nerd. Wat mij echt verdriet doet is de wereld. De rest is allemaal gekwetst ego. Al mijn probleempjes zijn niets vergeleken bij de problemen van de wereld. Mensen maken fouten, en daar horen ze van te leren, maar dat duurt zó lang. Je hebt altijd een keuze, en die keuze moet je eerst zíen voordat je hem kan maken en dan kan zeggen dat je de verkeerde heb gemaakt. Ik ben te jong om groote dingen te doen. Ik zou het waarschijnlijk wel kúnnen, maar ik zou toch niet serieus overkomen, eerder als een betwetertje. Ik wil wel helpen maar ik kán het niet, ik kan niet mensen helpen omdat ik daar nog te jong voor ben. Ik kan wel hier en daar wat adviesen uitdelen, maar ik heb minimale levens-ervaring. Wat ik lees begrijp ik. Als ik het niet begrijp ga ik het net zolang uitzoeken tot iok het wel begrijp. Ik begrijp het verdriet van mensen, en ik voel met ze mee. Het doet mij verdriet om te zien dat er zoveel onbegrepenheid is in de wereld. Er zijn zo veel intens lieve mensen, en zo veel van die mensen worden gekleineerd en niet begrepen. Ik bereken mezelf daar by the way niet toe. Ik begrijp die mensen, ik begrijp ze en ik zou ze zo graag willen helpen, maar ik kán het niet. Ikz ou ze willen knuffelen en willen zeggen dat ze wél mooi zijn, dat ze het wel waard zijn en dat ze lief zijn, dat ik ze begrijp, maar ik kán het niet. Gisteren zei mijn moeder dat ik een hoop in mijn leven niet heb afgemaakt, in de zin van knutselwerkjes en projectjes en zo (we waren mijn kamer aan het opruimen, vandaar). Die zin was zo simpel en ze bedoelde er niks mee behalve half-ingekleurde tekeningen, maar toch raakte die me zo. Ik heb bijna alles in mijn kamer weg gegooid. Alles wat ik in al die jaren verzameld heb en waar ik aan gehecht was geraakt. Kapotte dingen, oude dingen, half-afgemaakte dingen, allemaal wég. Het móest mijn kamer uit. Ik wilde ruimte hebben. Ruimte om weer nieuwe dingen te doen. Ik heb nu nog een schoenendoos vol dingen die ik wilde bewaren, de rest ligt allemaal in de container. Vroeger zou ik er dagen spijt van hebben, maar nu raakt het me niet meer. Zoals ik al zei, ik ben bevroren. Het is net alsof met de spullen een stukje van mij is weggegooid. Het kind in mij dat wilde verzamelen en blij met alles was. Misschien is het de pubertijd, maar ik ben blij dat ik het kwijt ben. Ik heb er niet eens verdriet van. Niet meer. Ik deed mijn moeder er een plezier mee, die vond het zo fijn me als grote meid te zien die dingen weggooid waar ze niks mee wil doen, die posters van donald duck weghaald, die zelfgemaakte dingetjes van haar planken haalt en ze weggooid. Ik heb spullen weggegeven aan mijn zusjes. Daar was ze zo blij mee, en dan word ik zo boos als ze niet eens dankjewel zeggen, maar het gewoon achteloos ergens op gooien of zeggen "ik hoef dat niet hoor". Ik probeer goed met mijn zusje om te gaan, maar het lúkt niet. Dat doet me ook verdriet. En dan scheld ik weer eens op haar, of dat doe ik lelijk, en dan baal ik van mezelf. Maar ach, ik ga hier een eind aan breien want ik word hier niet bepaald vrolijk van.
Leeuwtjuh

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

ghees, alina's girl! Voor een beter leesvermogen.


Wat mij veel verdriet doet:
Hoe je interesses in een bijzonder leuk vak vergald kunnen worden.
Leeuwtjuh

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Mijn school die een brief schrijft:

Aan de ouders/verzorgers van "Leeuwtjuh" :doubt:

Jullie hebben het foute adres. Je moet hem naar de hemelpoort sturen! Nummer 12 geloof ik. Iets over een brief dat mijn ouders/verzorgers mij moeten voorbereiden op de werksituatie in de toekomst, en dat ik niet zomaar in mijn bedje mag blijven liggen. Want volgens de school ben ik leerplichtig ( :lol: )

Hoppatee, paps, kom je me vanuit de hemel wakker maken voor school? :love3:

I would love that! :love10:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Leeuwtjuh schreef:Mijn school die een brief schrijft:

Aan de ouders/verzorgers van "Leeuwtjuh" :doubt:

Jullie hebben het foute adres. Je moet hem naar de hemelpoort sturen! Nummer 12 geloof ik. Iets over een brief dat mijn ouders/verzorgers mij moeten voorbereiden op de werksituatie in de toekomst, en dat ik niet zomaar in mijn bedje mag blijven liggen. Want volgens de school ben ik leerplichtig ( :lol: )

Hoppatee, paps, kom je me vanuit de hemel wakker maken voor school? :love3:

I would love that! :love10:
Jeetje wat een domme brief van zo'n school. Maken ze dat kennelijk maar lukraak aan.. ook voor volwassen leerlingen.. Tjongejonge. Je zou op zijn minst eerst een querie kunnen doen op geboortedatum voordat je zoiets koppelt aan een standaardbrief.. [skepti]

Nou Leeuw.. wel op tijd uit je mandje komen hoor anders kan je niet op tijd werken aan toekomst :lol:
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Wat kan jou enorm veel verdriet doen ?

Dat mensen je negeren en je niet weet waarom ze dat doen.
Dat mensen niet eerlijk tegen je zijn, terwijl je zelf van het begin af aan, wel eerlijk bent
Dat kinderen op de dag van vandaag nog steeds mishandeld worden of gepest op school
Enz......
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!

Terug naar “Vraag van de week”