-Judith-

Waarom koos jij jouw nickname ?

Mijn vroegere schilderlerares noemde me verkeerdelijk altijd Judith, en ik vond dat zo'n mooie naam dat ik die zo'n beetje als een tweede naam gaan hanteren ben... op het internet ben ik altijd Judith...

Klaas, waarom staat er een P achter jouw naam ?
inactieve gebruiker

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Goeiemorgen Judith :)


Die P die tikte ik er bij het registreren achter toen Klaas bezet bleek, het is de P van mijn tweede voornaam Petrus, als ik me ook niet als KlaasP had kunnen reggen dan was het stellig KlaasPC geworden, met de C van de derde voornaam erachter, Cornelis. het is eigenlijk niet eens een nick dus :lol:

Leuk topic trouwens, vraag me dat dikwijls af waar allerlei mooie of intrigerende nicks vandaan komen
-Judith-

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Goede morgen Klaas,

Ja, ik dacht al zoiets, dat het me een tweede naam te maken had, want het is jouw echte naam, dat wist ik, en de eerste letter van je achternaam is ook anders, dus ik maar denken, waar komt die P vandaan....maar het komt dus van Petrus... mooi !!
Faker

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Ik wist eerst geen nickname, ik was hier eerst lid onder mijn eigen naam, toen zag ik een sjaal hangen met van die franjes eraan, toen werd het dus Franje.. :lol:
Gebruikersavatar
Reborn
Berichten: 4720
Lid geworden op: 08 nov 2006 16:55

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Aha kom ik ook eens te weten waar die P bij Klaas voor staat ;)

Bij mij is het gewoon me bijnaam.. word door de meeste zo genoemd, gewoon makkelijke afkorting.. hoef je niet te moeilijk over na te denken..
Every passing minute is a chance to turn it all around
Drake

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Mijn nickname komt van het woord "Mallard Drake", wat Engels is voor "Wilde eend".
"Drake" betekent letterlijk vertaald "Mannetjes eend". :p
[anoniem]

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Drake wordt ook wel eens gebruikt als een wat ouderwetsere vertaling voor draak ;) dragon of drake dus.

Maargoed. Mijn naam, dat weet ik eigenlijk niet meer precies. Een Chr0nicle is in ieder geval een memorabel voorval in de geschiedenis. Maar waarom ik precies die naam heb... niet omdat ik me als zoiets beschouw iig :P Vooral omdat ik wel een beetje van mysterie hou en het klinkt wel lekker mysterieus :lol:
Siddartha

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Siddartha was de naam van de Boeddha voordat hij verlichting bereikte. Prins Siddartha verliet zijn land, troon en vrouw en gaf alles op de wereld te begrijpen. Hij kwam onderweg vele wijzen tegen en nam kennis van hun aanpak om verlichting te bereiken maar zag steeds hiaten in hun aanpak. Hij bleef netzo lang doorgaan tot hij het begreep. Uiteindelijk kwam hij bij de bodhiboom waar hij ging zitten voor 9 maanden. Hij nam zich voor om pas op te staan als hij verlicht was. Daarna werd hij de Boeddha.
miek

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Ik noem mezelf miek omdat ik, toen ik klein was, altijd zo genoemd werd. Als ik mijn echte naam hoorde was er vast iets niet pluis.
Ei=mc2

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Omdat ik niks leukers kon verinnen en ik toevallig iets aan het lezen was van Plechanow. Als ik me nu had geregistreerd, was het waarschijnlijk Bram geworden :roll:
Linn

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Ik mijn naam afgekort. Word meestal ook 'Lin' genoemd. Er toen nog maar even een extra n achter geplakt.. en klaar!
Leeuwtjuh

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Joah, ik zat zo in een internet cafe, beetje te chillen met een lekker sigaretje... En ik vond deze site... Omdat ik mn eigen naam niet wou invallen zocht ik een nick. Omdat ik niet zo creatief ben met namen heb ik mn sterrenbeeld maar gekozen. Je moet toch wat...

Eigenlijk had ik nooit verwacht dat ik hier zo lang bleef plakken...
nameless

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

goede vraag..
gewoon omdat ik het handig vind om mijn echte naam te gebruiken, en alleen daphne zo saai vind :lol:
Mier

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Mijn nick is mijn naam, ik dacht laat ik het niet te moeilijk maken ;)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Omdat ik van mysterieuze dingen hou.. net als Chronicle.. Ik mag me graag mag verdiepen in mystiek en alles wat daarom heen hangt. (niet zo zeer het religieuze maar wel het transcedente, het een zijn.) Omdat deze interesse er van jongsaf aan al inzat leek me een nickname als Mystica wel toepasselijk voor mij. Het was de vrouwelijke vorm van het woord mystiek.

Voor een ander forum moest ik het uniek maken omdat er al een Mystica bestond. Daarom heb ik er toen een tweede naam achter geplakt, die ik hier echter nooit gebruik. Mystica Minerva. De keuze voor Minerva was meer toeval. Er was een straat die heette het Minervum... ik vond dat zo'n mooie straatnaam (vraag me niet waarom..). Om het passend te maken met Mystica werd het Minerva.. Ik kwam er later achter dat een Mystica meer een benaming was dan een naam. Er bestonden mystica's.. vroeger.

Ook kwam ik er pas veel later achter dat Minerva een reeds bestaande naam was.. het bleek een Romeinse godin te zijn.. maar daar was ik me niet van bewust toen ik de tweede naam er achter plakte.

Het was een grappige samenloop van omstandigheden en inmiddels gebruik ik de naam alweer zo'n jaar of 6, sinds dat we internet hebben.

Mijn personalia houd ik liever voor mezelf. Volgens mij weet nagenoeg niemand hier, hoe ik echt heet. Dat maakt ook eigenlijk niet uit.. het is maar een naam.. Dat wat ik te zeggen heb, dat ben ik, of in ieder geval een deel van mij ;)
Inzicht als Uitweg..
amy lee

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

ik vind amy lee (avatar) wel een stoer wijf en daar heb ik wel wat mee. En ik kon zo snel niets verzinnen wat niet zo gauw gevonden kon worden door de zoekmachines.
Megil

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

het was ooit een bijnaam van me
Manuela

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Tja ik heb het ook makkelijk gehouden, Manuela is mijn echte naam. Wordt veelal Neeltje genoemd.
Epi

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Mijn nick is een samenvoegsel van Epicurus en Apie...
Epicurus was een griekse filosoof waar ik btw bijzonder weinig mee heb, maar zijn naam kan ik wel waarderen en tevens wil ik daarmee mijn serieuze kant mee uitbeelden.
Een apie is wat minder serieus en dat is een ander uiterste dat bij mij past, ik ben ook een slappe ouwehoer.
Met 'Epi' hoop ik beide polen te pakken te hebben.
Almare

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Mijn nick is de Quenya vertaling van mijn echte naam. Eigenlijk moet je het schrijven als Almarë met puntjes op de e, maar dat mocht van het forum niet, dus die heb ik toen maar weggelaten. Quenya is overigens één van de Elventalen uit Middle Earth, bedacht door Tolkien. Ik ben een groot Tolkien fan, dus vandaar! :D
rose

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Mijn nickname is eigenlijk gewoon mijn 2e naam..
De moeder van mijn ex zei ooit tegen me dat mijn echte naam op de 1 of andere manier niet bij mij hoorde en sindsdien ben ik mezelf daar thuis anders gaan noemen, en ook al is het al lange tijd uit tussen mij en mijn ex, ik gebruik die naam nog steeds op internet en ook veel van mijn vrienden noemen me zo..
Rose dus..

xxx
Rose
Nymphomaniac Phantasy

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Ja,
ik noem je nooit anders dan Rose..
Je bent gewoon een Rose.. c'est simple..

Mijn naam komt van Nightwish, m'n ex en een tattoegae afbeelding die ik heb..
De exacte volgorde/invulling zoek je zelf maar uit ;)

Liefs,
Angel
Silent_words

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Wat men niet hoort is stil.
De stille woorden die nooit gesproken worden.

Moet niet noodzakelijk negatief zijn... Lichaamstaal, een blik in iemand haar ogen, als je in een relatie beide de situatie begrijpt en er geen woorden meer voor hebt, enz.

Subjectiever ook hoe bij sommige mensen woorden geschreeuwd mogen worden maar ongehoord blijven...
naja het was een impuls om deze richting uit te gaan toen ik een nick zocht
Iertje

Re: waarom koos jij jouw nickname?

Leuk om te lezen waar al jullie nicks vandaan komen. Ben ik altijd al nieuwsgierig naar geweest :roll:

Ik heet eigenlijk gewoon Iris, maar door dierbare personen wordt ik vaak 'Ier' genoemd. Toen had ik er 'tje' achter geplakt, omdat ik niet wil dat mensen denken dat ik uit Ierland kom :P Bovendien vind ik 'Iertje' ook wat liever klinken :roll:

Haha, ik heb eigenlijk veel meer absurde bijnamen, maar laten we maar even on-topic blijven :oops: :lol:
Wolfje

Re: Waarom koos jij jouw nickname ?

Ik heb als mijn nick de nickname van mijn hond gekozen. Kayleigh is namelijk een witte herder en ik noemde haar eerst wolfje, omdat ze net een kleine wolf leek. Zo ben ik aan mijn nickname gekomen.

Terug naar “Vraag van de week”