Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Wat maakt dat je op een topic reageert?

Omdat het me eigenlijk toch boeit en ik me afvraag waarom topics massale reacties krijgen of zo de diepte ingaan deze vraag:

Wat doet je op iets reageren, waarom wel of waarom niet?

Doe je moeite om een heel antwoord te schrijven of een enkele zin.
Maw wat beweegt je tot reactie?
:question:

Bij mij: als ik er iets van weet, om een hart onder de riem te steken, interessante discussie of iets waar ik het totaal niet eens mee ben. Soms ook gewoon lol hebben, iets kwijtwillen in Grand cafe vb. en als reactie op bovenstaande poster.Veel eigenlijk :confused:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Thundersheep*

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

Ik vind het soms moeilijk om op hele verdrietige/emotionele berichten te reageren.
Ik weet dat ik zelf soms ook hartverscheurend uit de hoek kan komen en ik begrijp daarom wel dat er niet altijd op reageert word.
Ik reageer liever op iets positiefs, ik probeer dan ook het positieve te benadrukken.

En soms, wil ik iemand een virtuele schop onder zijn kont geven.
Zo van; Kom op! Je kan het wel!

En ik lees ook vaak berichten waarin een ander al zegt wat ik al had willen zeggen.
Remmie

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

Heb ik weer een goede reden om mijn (te lage) berichtenaantal te verhogen
Mickey~

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

Ik reageer als ik er iets zinnigs over te zeggen heb, of gewoon als ik iemand een hart onder de riem wil steken. Als ik een hart onder de riem wil steken maar er verder niet zoveel op weet te zeggen, dan houd ik het meestal kort. Maar dat is niet omdat ik niet uitgebreider wil reageren, maar gewoon omdat ik dan echt niet weet wat ik moet zeggen.

Ik merk ook dat je met mensen bij wie jij vaak post en die ook in jouw topic posten, dat je dan een soort band opbouwt die ook weer maakt dat je sneller nog een keer op die persoon reageert.
Eefje

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

of...wat maakt dat je vaak niet op een topic reageert..

ben bang voor kritiek, dat ik niet t juiste zeg....zelfs met knuffels geven, bang dat 't niet past...ik moet toch meer gaan oefenen. :knuffel:
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

Wat maakt dat je op een topic reageert? Dat kunnen verschillende dingen zijn. Als het een onderwerp is waar ik iets in herken of meen dat ik er aan kan bijdragen dan is de keuze makkelijk gemaakt. Op een topic van een forumlid dat je wat beter kent reageer ik ook wat anders dan bij een nieuw forum lid.
* Liebe Macht Frei *
Audrey

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

Ik reageer eigenlijk alleen als ik denk dat ik er echt iets mee opschiet, dat ik de ander er echt mee kan helpen. Zodra ik daaraan twijfel, lukt het meteen niet meer om een goede post te schrijven.
Melis

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

Ik reageer de laatste tijd eigenlijk vooral in grand cafe, dus voor de gezelligheid.

Waarom ik in andere topics niet echt vaak reageer; of ik heb niks nuttigs te zeggen omdat ik niet veel weet van het onderwerp, of wat ik wil zeggen is al gezegd. Ik moet bekennen dat ik ook maar selectief lees trouwens.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

Ik reageer doorgaans alleen op topics waar ik iets zinnigs aan kan toevoegen vanuit mijn eigen kennis of ervaring. Onderwerpen waar ik dus niet veel mee heb (zoals ADHD bijvoorbeeld) daar kan ik niets mee. Geen ervaring, geen kennis van. Soms reageer ik ook uit triggers of associaties met iets van mezelf.

Luchtige topics met onzinverhaaltjes of spelletjes daar zie je me niet zoveel in. Daar ben ik iets te serieus voor doorgaans of ik moet echt een melige bui hebben. Daarbij moet ik me vaak inhouden om niet cynisch of sarcastisch te worden dan. Ik wil dan wel eens wat zwartgallig of hard reageren en dan kwets ik anderen enkel en dat wil ik dan ook weer niet.

Verder kan ik niet veel met vage teksten, gedichtjes of eindeloos in zichzelf gebabbel van mensen. Er moet bij voorkeur een vraag in zitten. Als mensen vragen stellen dan moedigt het me aan om er op te antwoorden. Losse mededelingen die verder kant noch wal raken of onsamenhangende teksten, die sla ik categorisch over omdat ik er geen uitdaging in vindt of er geen touw aan vast kan knopen.

Als er een duidelijke lijn in een eigen verhaal zit met een concrete vraagstelling heb je bij mij de meeste kans op een reactie ;)
Inzicht als Uitweg..
viooltje

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

ik ben meer een lezer
reageren vind ik heel moeilijk
ook mijn taalfouten en zinsbouw maken voor andere het soms onduidelijk wat ik bedoeld,
maakt dat ik zo twijfel over mezelf, of het wel goed was of niet,
en hoe neemt die persoon het op, het blijf met schrijven zonder stem wat ik heel moeilijk vind

alleen merk ik als ik boos wordt, dat het wel vanzelf gaat :oops: en daar moet ik mijn soms ook heel hard inhouden, om de juiste woorden te vinden

ik ben al blij dat niemand iets over mijn taalfout en zinsbouw kretiek geeft, maakt mijn twijfel om af en toe te reageren veel minder

neem mijn knuffel en glimlach aan, al zijn ze zonder woorden, ze zijn wel heel gemeend love3
Esterre

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

Ik weet niet precies waarom ik reageer op topics, of althans, dat heb ik niet concreet in mijn hoofd.. Qua gezelligheidstopics hangt het van mijn stemming en gevoel af.

Qua persoonlijke (probleem)topics: Ik denk omdat ik iemand zijn/haar situatie herken en dat ik denk ik daardoor eventueel iets zou kunnen toevoegen, ook kan dat vanwege uit eigen ervaring.

Ik vind het af en toe wel moeilijk om op iemands topic te reageren, zeker als diegene een grote hoeveelheid tekst plaatst. Ik heb moeite met het vinden van juiste woorden, twijfel aan wat ik zou moeten, kunnen en willen zeggen.. waardoor ik het deels ook doe voor mijn persoonlijke groei; Durven/kunnen van feedback geven, zekerder worden van mijn mening/reactie, nadenken over mijn motivatie voor die reactie e.d.
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

herkenbaarheid vaak. ik heb sowieso een ontiegelijke drang om anderen te helpen, maar ik beperk me tot het soort topics waar ik wel een klein beetje tot veel ervaringen in deel. in topics over medicatie of adhd zal je me niet tegenkomen.

en voor de andere soorten topics, tja ik ben altijd wel in voor een lolletje en praat dan wel graag mee :)
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
sfpbeliever

Re: Wat maakt dat je op een topic reageert?

Wanneer de titel mij aanspreekt

Terug naar “Vraag van de week”