Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ben jij bang voor de dood?

Het ging er eigenlijk om welk zinnetje je tegen jezelf zou kunnen zeggen om de angst voor de dood te relativeren. "Je bent jong en gezond en hebt nog een heel leven voor je," is maar een voorbeeld. Het is een platitude, maar soms bevatten de banaalste clichés de meeste waarheid.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ben jij bang voor de dood?

volhoudertje schreef: 24 apr 2019 13:03 Het ging er eigenlijk om welk zinnetje je tegen jezelf zou kunnen zeggen om de angst voor de dood te relativeren. "Je bent jong en gezond en hebt nog een heel leven voor je," is maar een voorbeeld. Het is een platitude, maar soms bevatten de banaalste clichés de meeste waarheid.
Oh, dat bedoelde je.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Azaroth
Berichten: 259
Lid geworden op: 07 jan 2019 22:24
Locatie: Thuis.

Re: Ben jij bang voor de dood?

De redenatie volgend van VH ben ik niet bang voor de dood, al heb ik toen ik veertien was op de IC afdeling gelegen en was het kantje boord. Waar ik wel "bang" voor ben is de lijdensweg van een vervelende ziekte zoals ik met mijn moeder ervaren heb. Maandenlang wetende dat je doodgaat en daarnaast enorm veel pijn hebben, maar moet wachten tot het lichaam stopt.
Je kan niet zeggen hoe een kattenmens zich moet voelen als je zelf een hondenmens bent.
Een leven is geen leven wanneer men leeft volgens de regels van een ander.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ben jij bang voor de dood?

Azaroth schreef: 24 apr 2019 16:39 Waar ik wel "bang" voor ben is de lijdensweg van een vervelende ziekte zoals ik met mijn moeder ervaren heb.
Ik denk dat veel mensen er over denken. Het vooruitzicht van een lange lijdensweg of een lang ziekbed zal niemand aanlokkelijk lijken.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Vraag van de week”