Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Geloof jij in wonderen ?



Geloof je in wonderen ?

Wel eens iets wonderlijks meegemaakt.. please tell ! 001_rolleyes
Inzicht als Uitweg..
Mickey~

Re: Geloof jij in wonderen ?

Ik geloof niet echt in wonderen aangezien ik er al heel vaak om gebeden heb en ze nooit zijn gebeurd bij me.
Nu zou ik bijvoorbeeld in wonderen gaan geloven als mijn vriend bij me terug kwam, maar dat wil je vast niet horen :P ;)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Geloof jij in wonderen ?

Ja ik geloof wel in dingen die je niet altijd hoeft te verklaren en die wel gebeuren.Niet enkel in mijn leven maar als je naar alles rondom je kijkt.

Hoe overal balans in zit, hoe mensen op je pad komen en dat alles wat je meemaakt naar dat bepaald punt leidt,hoe de natuur in elkaar zit, als je naar de sterren kijkt,hoe mensen ondanks alle ellende overleven,
Misschien geloof ik nog het meest in "verwonderen"

Ik wil dat niet opgeven love3
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Geloof jij in wonderen ?

Mijn hemel wat een afgrijselijke muziek … gatsie. Er zou sprake zijn van een wonder als dat mooi zou gaan vinden. [027]

Maar goed, nee, ik geloof niet in wonderen. Sommige gebeurtenissen lijken te bizar om nog aan 'toeval' of iets dergelijks toegeschreven te kunnen worden, maar daarom hoeven ze voor mij nog niet het stempel 'wonder' te dragen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Geloof jij in wonderen ?

Wanneer is iets voor jou wel een wonder VH ? Waar ligt de grens dan ?
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Geloof jij in wonderen ?

Ik geloof in wonderen :nod: Maak ze geregeld mee, dus ik ben om 8)

Ik heb te vaak 'mazzel', maak teveel 'toevalligheden' mee en er zijn teveel 'similarities' in mn leven om tot de conclusie te komen dat wonderen niet bestaan. Ik denk dat ze zeker wel bestaan, je moet het alleen op die manier willen zien. Theyre everywhere love3
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Geloof jij in wonderen ?

Mystica schreef:Wanneer is iets voor jou wel een wonder VH ? Waar ligt de grens dan ?
Iets is misschien een 'wonder', of een heel gelukkige samenloop van omstandigheden als je er een kansberekening op los laat en je uitkomt op een getal met tientallen nullen achter de komma. Een gebeurtenis die zo onwaarschijnlijk is dat het bijna alle logica tart. Met de nadruk op 'bijna'.
Dat kan, en ik wil daar dan best het woordje 'wonder' aan plakken, maar het is niet meer dan een woord uit de Nederlandse taal.
Het andere uiterste is ook mogelijk, waarbij er sprake is van een noodlottige samenloop van omstandigheden en iets volkomen mis loopt. Je zou dan de vraag kunnen stellen: "Geloof jij in het noodlot". Net zo min, er vinden gebeurtenissen plaats, meer niet.
Wat ben ik toch saai, hè? [027]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Geloof jij in wonderen ?

http://www.youtube.com/watch?v=R0xoMhCT-7A

It is all around you, you just need to learn to look ;)
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Geloof jij in wonderen ?

momo schreef:It is all around you, you just need to learn to look ;)
Ja, maar dat is heel wat anders. De vraag was niet of je de schoonheid van het leven kunt ervaren,
maar of je gelooft in wonderen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Geloof jij in wonderen ?

het is maar hoe je wonderlijk definieerd :tongue:

Niet als in er verschijnt heden de Maagd Maria aan mijn bed maar als in wonderbaarlijk, verwonderen,verwonderd zijn...
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
RaXz

Re: Geloof jij in wonderen ?

Is het leven dat al niet op zichzelf? En mensen slaan elkaars schedel maar in omdat ze in andere
wonderen geloven dan de ander. Waarom zou je zo snel op je teentjes getrapt zijn als je ergens
in gelooft, of is geloven anders dan zeker weten?

Mensen verwonderen zich gewoon te weinig, niet zo verwonderlijk want we leven in de wondere
wereld van de robo-sapiens. Een wereld waar mensen geprogrammeerd worden via conditionering
om vaste programma's en denkpatronen te volgen. In plaats van om zich heen te kijken en af
te wijken van de door het systeem neergelegde paden, wandelen in plaats van rennen. Euh...
in zekere zin een wander wonder, of is het nou andersom? 8)
Leeuwtjuh

Re: Geloof jij in wonderen ?

Pokemonk schreef:Hell no :D
Oh, wat deed je 30 december dan?
Hoe noem je dat?

Terug naar “Vraag van de week”