Leeuwtjuh

Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Als je een 'Michelin ster' krijgt als restaurant, kun je meer bezoekers verwachten. Deze beloning kwam voor een visrestaurant in Normandië te laat. Toen de ster werd toegekend was de zaak al gesloten vanwege gebrek aan klandizie. De Babbelbox vindt het maar sneu voor de chef en vraagt: Wanneer kwam de hulp voor u te laat
Bij mij kwam de hulp afgelopen December te laat, toen mijn stage project al bijna voorbij was. 8)

En jullie?
Thundersheep*

Re: Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Ik las de titel anders, dus ik heb ook een ander antwoord:

Al weken gaf ik aan dat ik vond dat er iets moest gebeuren, want ons hondje was zichzelf niet.
Als mijn vader ein-de-lijk besluit naar de dierenarts te gaan, blijkt het beestje doodziek.

Om even ontopic te blijven:

Ik had een probleem op college. Ik kwam er niet uit en ik verloor het overzicht compleet.
Het ging om het vak Engels, ik begreep er geen jota van.
Tegen de tijd dat ik de hulp kreeg, had ik het vak al afgerond..
Ik was er dus wel degelijk zelf uitgekomen..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Wanneer is die hulp uberhaupt gekomen, vraag ik me dan af. Ik heb bijna nooit hulp gehad. Deed het doorgaans allemaal zelf als ik problemen had.

Nou altijd dus.. is het antwoord. Laat maar.. ik doe het zelf wel.. ik kan maar beter alleen op mezelf rekenen, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. De rest van de wereld staat er bij en kijkt er soms even naar maar meer moet je er doorgaans niet van verwachten. Dat had ik al snel door.

Dit klinkt wel wat dramatisch maar tegen de tijd dat ik geen hulp meer nodig had, had ik alles zelf al geregeld en zo goed mogelijk gedaan.

Tegenwoordig krijg ik soms hulp als ik er om vraag. Maar ik heb nu de aard niet meer zo om het te accepteren, kan het niet goed hebben en voel me gauw schuldig en nutteloos als iemand mij moet komen helpen. Vind het niet prettig ergens.. waarschijnlijk omdat ik het niet gewend ben en vooral niet afhankelijk wil zijn van iemand.. want dat maakt me te kwetsbaar.
Inzicht als Uitweg..
Mickey~

Re: Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Voor mij kwam de hulp vorig jaar juli te laat.
Toen ik al maanden had zitten wachten op een behandeling en die op de laatste dag voordat ik zou starten ineens afgeblazen werd. Toen ik geen antwoord kreeg op mijn hulpvraag terug naar de tweedelijns en naar anderen en het echt helemaal niet meer zag zitten. Toen slikte ik mijn overdosis medicijnen, omdat ik dacht dat ik er nooit meer uit zou komen,zeker niet zonder enige vorm van hulp.

ja, dat was echt te laat.... ondanks dat ik zo hard had gezegd en geroepen dat het zo niet langer ging.
Leeuwtjuh

Re: Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Mystica schreef:want dat maakt me te kwetsbaar.
Een sterk iemand laat ook zijn zwakke kanten zien, dat maakt iemand echt sterk. Als je het niet redt in je eentje, dan kun je niets anders doen dan om hulp vragen. Anders draai je jezelf vast of werk je jezelf over de kop.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Leeuwtjuh schreef:
Mystica schreef:want dat maakt me te kwetsbaar.
Een sterk iemand laat ook zijn zwakke kanten zien, dat maakt iemand echt sterk. Als je het niet redt in je eentje, dan kun je niets anders doen dan om hulp vragen. Anders draai je jezelf vast of werk je jezelf over de kop.
[crying]te herkenbaar
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Magneet

Re: Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Voor mij kwam die te laat toe ik 19 was en nog altijd hopeloos alleen was met al mijn problemen die nergens kon plaatsen, aankaarten, waar ik met niemand kon over praten.
Toen mijn ouders er nog steeds niet waren en vrienden niet in mijn wereld binnen konden of wilden.
Toen mijn vriendje van dat moment openbaar had gemaakt dat hij mij zou kraken.
Toen ik allen maar muren en gesloten deuren zag.
Toen ik verdronk en niemand mijn hand wilde grijpen.
Toen ik een overdosis pillen heb genomen (die ik al kreeg voor een hoop fysische klachten door stress) en in paniek mijn moeder belde om mij ajb te komen halen en naar huis te laten gaan.

Ze hebben het trouwens nooi tgeweten, waarom ik in coma ben gevallen, hebben zich daar ook nooit vragen bij gesteld en me even snel weer het huis uit gezet toen ik beter was.
Toen heb ik beslist dat het geen oplossing was en dat ik nooit meer buiten mijn (veilige) wereld zou komen.

Tot een paar jaar geleden en dat heeft weer iemand stuk gemaakt. Maar dat is een ander verhaal.
Black_unicorn

Re: Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Ik lag met gebroken botten in het ziekenhuis en toen werd ik pas serieus genomen door de hulpverlening
Debby

Re: Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Black_unicorn schreef:Ik lag met gebroken botten in het ziekenhuis en toen werd ik pas serieus genomen door de hulpverlening
:shock: En wat was er gebeurd dat je met gebroken botten kwam te liggen?
Black_unicorn

Re: Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Niets uitzonderlijks, tegen daddy zijn dronken vuist aangelopen.
Opa Black

Re: Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Black_unicorn schreef:Niets uitzonderlijks, tegen daddy zijn dronken vuist aangelopen.
Dus voor daddy is de hulp te laat, of helemaal niet gekomen.

Rot voor je dat zoiets heeft moeten gebeuren. :angry:
Black_unicorn

Re: Wanneer kwam de hulp voor jou te laat?

Het ligt gelukkig allemaal in het verleden.
Heb er mijn werk van kunnen maken en dat is mooi ;)

Terug naar “Vraag van de week”