angel12

Leven na de dood

Mijn echtgenoot is een boek van E. Vermeersch aan het lezen.
Daarin staat ook zijn visie op het leven na de dood.

Ikzelf ben een boek over het leven na de dood aan het lezen.
Ik vraag mij wel af hoe de schrijver sommige dingen weet.
Toch belangrijk om met mijn voeten op de grond te blijven.

Ikzelf heb al heel wat paranormale ervaringen en ik WEET dat het leven na de dood bestaat.
Dus het is niet gewoon geloven.
Ik ben daar altijd wel nuchter in gebleven, nagegaan of ik het niet fantaseerde of zo.

Volgens mijn echtgenoot heeft E. Vermeersch een wetenschappelijke verklaring voor het leven na de dood.

Hij wil dat ik het boek lees.
Mijn boek zal ie waarschijnlijk niet lezen.

Ok, het is wel goed om je open te stellen voor verschillende visies en toch hoort mijn echtgenoot niet wat IK zeg.

Ik kan mij daar wel voor openstellen doch langs de andere kant is de wetenschap nog niet voldoende geëvolueerd,
gebruiken wij zeer weinig van ons brein,
werkt ons brein ook heel traag,
ik denk ook dat we niet alle tools om het hogere te "bewijzen" gebruiken omdat ze er misschien nog niet voldoende zijn en omdat mensen die paranormale ervaringen hebben niet altijd "geloofd" worden.
Ik probeer dat dan duidelijk te maken maar het komt gewoon niet aan bij Georges.

Het heeft toch ook lang geduurd voor wij konden wat we nu kunnen als je ziet dat we van de oertijd komen.
Plus het heeft ook lang geduurd voor we wisten dat de aarde rond ipv plat was.

Dus hoe kunnen wij dan oordelen over iets wat we niet weten of onvoldoende weten.

Het is wel zo dat er mensen met bijna-doodervaringen zijn en vanuit de dood is toch niemand teruggekomen om het zo te zeggen.
Leeuwtjuh

Re: Leven na de dood

Ik vrees door middel van al mijn ervaringen op dat gebied ook dat er leven na de dood is.
Verschrikkelijk; alsof 1 leven niet genoeg is ofzo :tongue: Ik zou er echt helemaal klaar mee zijn!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Leven na de dood

angel12 schreef:Ok, het is wel goed om je open te stellen voor verschillende visies en toch hoort mijn echtgenoot niet wat IK zeg.
Tja, en dat zal in een leven na de dood heus niet veranderen Angel, want mannen blijven ook in het hiernamaals mannen. [027]
Overigens, het werkelijke antwoord op de vraag of er leven is na de dood komen we allemaal wel een keer te weten, dat is een gelukkig absolute zekerheid.
* Liebe Macht Frei *
angel12

Re: Leven na de dood

Ik heb ooit in een tijdschrift, Quest of zo, gelezen dat er chemische reacties of zoiets vrijkomen wanneer je sterft.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Leven na de dood

Dat heet proces heet ontbinding. ;-)
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Leven na de dood

Laat ik het erop houden dat ik zeker wel geloof in leven na de dood. (En zo ook ervoor.)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Leven na de dood

angel12 schreef:... langs de andere kant is de wetenschap nog niet voldoende geëvolueerd, gebruiken wij zeer weinig van ons brein, werkt ons brein ook heel traag …
Het valt zeker niet te ontkennen dat er mensen zijn die hun hersenen amper gebruiken [027] , maar ik neem
aan dat je met dit zinnetje verwijst naar het populaire fabeltje dat de mens slecht 10% van zijn hersenen gebruikt.
Een eenvoudig rekensommetje leert dat dit volledige onzin is.
De moderne mens gebruikt bijna een kwart van al zijn dagelijkse energie voor het in stand houden van zijn hersenen.
Een hogere belasting is fysiek onmogelijk en zou voor het menselijk lichaam desastreus zijn.
* Liebe Macht Frei *
angel12

Re: Leven na de dood

Ah is dat een fabeltje ?

Ik moet zeggen dat toen mijn schildklier véél te snel werkte ik ook veel sneller in mijn denken was, ook had ik veel meer paranormale ervaringen naar mijn mening.

Ik vraag me dan toch af of het een met het andere te maken heeft.

Mijn schildklier is ondertussen sinds 2009 verwijderd en ik ben veel trager geworden.
En rustiger.
Ik merk aan vanalles dat het zeer snel werken van mijn toenmalige schildklier vanalles veroorzaakte.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Leven na de dood

angel12 schreef:Ik moet zeggen dat toen mijn schildklier véél te snel werkte ik ook veel sneller in mijn denken was, ook had ik veel meer paranormale ervaringen naar mijn mening.
Ik vraag me dan toch af of het een met het andere te maken heeft.
Het lijkt me niet ondenkbaar dat er voor diverse paranormale ervaringen ook lichamelijke oorzaken aangewezen kunnen worden.

Veel mensen geven aan dat ze bij een bijna dood ervaring een paranormale- of spirituele ervaring hebben gehad.
Hoewel deze ervaring voor de desbetreffende persoon volkomen reëel lijkt, is het niet geheel uit te sluiten dat deze 'visioenen' kunnen worden
toegeschreven aan o.a zuurstofgebrek en de aanwezigheid van endorfinen in de hersenen en bloedbaan.
* Liebe Macht Frei *
angel12

Re: Leven na de dood

Ja daar kan ik ook wel in komen...

Maar ik denk niet dat dat met alle paranormale ervaringen zo is, gelet op mijn ervaringen.

Toen ik de bijna-doodervaring had was ik op sterven na dood.

De andere ervaringen die ik had hadden niets met eventueel sterven te maken.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Leven na de dood

Daar geef ik je helemaal gelijk in. Lang niet alles wat mensen meemaken is verklaarbaar of beredeneerbaar.
* Liebe Macht Frei *
Erik

Re: Leven na de dood

Voor mij is het ook zeker dat er iets na de dood is. Maarja of dat leven is. Je kan je lichaam niet mee nemen maar je geest gaat wel ergens heen. Dat is mij zeker duidelijk geworden vanwege mijn paranormale ervaringen en via EVP.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Leven na de dood

Nee, ik geloof niet in een leven na de dood.
Maar iedereen heeft waarschijnlijk een eigen reden om er wel of niet in te geloven.

De dood en eeuwige rust is de uiteindelijke beloning voor het leven dat je gehad hebt.
Een leven na dood is een straf, het is werkelijk de aller grootste smeerlapperij die je kan overkomen. 011
* Liebe Macht Frei *
angel12

Re: Leven na de dood

Dag Erik,

Wat is EVP ?
Erik

Re: Leven na de dood

angel12 schreef:Dag Erik,

Wat is EVP ?
EVP is Electronic Voice Phenoma. Dat is de term voor het opnemen van stemmen van entiteiten.
angel12

Re: Leven na de dood

Ah ja, daar heb ik al over gelezen...

Heb je er ervaring mee en hoe was dat dan ?
Erik

Re: Leven na de dood

Heb daar inderdaad ervaringen mee, zeker goede. Je kan mijn opnames beluisteren: www.youtube.com/erikevp

Als je er meer over wilt weten stuur mij maar even een PB.
crypt0read

Re: Leven na de dood

Nee, er is geen leven na de dood. Als hij er wel is, vrees ik de oordelen van rechters over mij als persoon :nod:
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Leven na de dood

crypt0read schreef:Nee, er is geen leven na de dood. Als hij er wel is, vrees ik de oordelen van rechters over mij als persoon :nod:
Nou crypto, je hoeft in de eerste plaats al geen rechter te zijn om over jou als persoon te oordelen.
En in de tweede plaats hoeft niemand daar mee te wachten tot je dood bent.
Dus maak je borst maar nat. [027]
* Liebe Macht Frei *
Johnson

Re: Leven na de dood

Ik geloof er in. Is een aanvoelen. Ook die BDE's lijken me niet enkel rationeel te verklaren.
Vind het ook belangrijk bij een partnerkeuze dat die ervoor openstaat.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Leven na de dood

Johnson schreef:Vind het ook belangrijk bij een partnerkeuze dat die ervoor openstaat.
Inderdaad, dat lijkt me best wel handig bij de partnerkeuze.
De volgende conversatie wil je toch niet meemaken, hè? [027]

"Schat, als je eerder dood gaat dan ik, wacht je dan in de hemel op me?"
"Wat klets je nu? Er is geen leven na de dood!"

001_tongue
* Liebe Macht Frei *
Johnson

Re: Leven na de dood

Voila, het is toch belangrijk dat je daarover op dezelfde lijn zit.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Leven na de dood

Johnson schreef:Voila, het is toch belangrijk dat je daarover op dezelfde lijn zit.
Vind ik eigenlijk van niet. Ik weet niet wat ik mag verwachten na een leven op aarde. Als ik iemand vind die ik leuk vind en die mijn mening niet deelt over het leven na de dood dan zal dat mij een zorg zijn. Zorgen maken over de dood doe je toch pas aan het einde van je leven, toch??. Daar ga je nu toch niet druk om maken. En ook al is het zo dat de ander heilig van overtuigd is en het dodenrijk heeft gezien. IK heb het niet gezien dus waarom moet ik de ander geloven?? Dat is toch het probleem van de ander?

Ik ben niet opgegroeit met geloof in iets. Ik vind het geloof in het hiernamaals zoals de Oude Egyptenaren dat bedachten mooi en zou het graag willen geloven dat ik een enorme toch vol gevaren mag afleggen waarin ik bezweringen en vloeken mag uitten. Dat ik op een gegeven moment wordt bevraagd door 42 rechters/goden of ik wel goed heb geleeft en of ik geen rare dingen heb gedaan.. Dat daarna mijn hart wordt gewogen of ik wel een puur hart heb en dat ik dan eindelijk mag gaan werken als boer in de heilige Iaroe velden. Maar ik weet niet of het echt is. We weten eigenlijk helemaal niets anders dat het lichaam ontbindt.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Leven na de dood

Vind ik eigenlijk van niet. Ik weet niet wat ik mag verwachten na een leven op aarde. Als ik iemand vind die ik leuk vind en die mijn mening niet deelt over het leven na de dood dan zal dat mij een zorg zijn. Zorgen maken over de dood doe je toch pas aan het einde van je leven, toch??. Daar ga je nu toch niet druk om maken. En ook al is het zo dat de ander heilig van overtuigd is en het dodenrijk heeft gezien. IK heb het niet gezien dus waarom moet ik de ander geloven?? Dat is toch het probleem van de ander?
Je kan iemand ook geloven zonder het gezien te hebben en zo een goede balans te hebben en elkaar in waarde te laten. Het respecteren van elkaar en op een goede en leuke manier met elkaar te leven en lief te hebben. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Johnson

Re: Leven na de dood

voor mij is het vooral belangrijk dat iemand ervoor openstaat en geen dingen gaat uitsluiten op basis van wiskundige formules, maar denk sowieso dat overrationele nerds en spirituele gevoelsmensen niet langdurig samengaan.

Terug naar “Spiritualiteit”