Ka-yicka

Ervaring spirituele beurs.

Klinkt mss gek maar sinds gisteren is er een enorme last van mijn schouders gevallen.
Gisteren heb ik mijn voornemen uitgevoerd om naar een spirituele beurs te gaan sindsdien voel ik me een heel ander mens,heb gisterenmiddag om 13:00 de fiets genomen en ben ernaar toe gefietst ben s’avond om 18:45 terug thuis gekomen.
Toen ik daar de zaal binnen kwam was het net of er een last van mijn schouder viel en kreeg ik een aangenaam warm gevoel.Er was daar een stand waar ik letterlijk naartoe gezogen werd,ook al was daar niemand aanwezig,ik werd als het ware bij die stand vastgehouden tot de standhouder eraan kwam en dat was een man hij vroeg me of ik hem nodig had en ik antwoorde hem " weet ik niet,ik werd door je stand aangetrokken weet niet waarom".
Wat ik niet begrijp is dat ik geen enkel spoortje angst bij hem voelde,ben bij hem aan het tafeltje
gaan zitten en hij vertelde me ineens dat hij zag dat ik erg spiritueel was aangelegd en als ik me daarvoor openstelde ik zelfs contact kon leggen met het hiernamaals.Hij vertelde me ook dat hij aanvoelde dat ik veel belang stelde aan eerlijkheid en oprechtheid en ik omringt werd door mensen die van mijn goedheid profiteerde en me kwaad aandeden.
Aan de hand van een foto van mij kon hij heel mijn verleden vertellen en het klopte allemaal,ook wist hij dat ik met mijn longen sukkelde en dat ik geen enkel medicijn nimmer nam.Hij wist ook te vertellen dat ik iemand had verloren waar ik een korte maar innige en gelukkige relatie mee heb gehad,hij beschreef zelfs die persoon en noemde ook zijn naam.Daarna vroeg hij of ik wilde weten wat zijn gids aan hem doorgaf over mijn overleden man en dat wilde ik maar al te graag.
Hij wist me te zeggen dat bob het niet goedkeurde wat ik van plan was en hij in contact met me wilde komen
maar niet tot me kon doordringen omdat ik me afsloot voor de andere wereld en hij nu langs die sjamaanse gids
me op de hoogte wilde brengen dat hij nog steeds over me waakte en dat ik mijn leven opnieuw moest opnemen,
en mensen die ook zijn blootgesteld aan misbruik moest bijstaan omdat ik hun kon begrijpen tot in hun diepste ziel.
Ook wilde hij dat ik me terug zou inzetten voor de dieren en als ik het niet aankon hij me een teken zou geven zodat
ik hem kon toelaten om me te helpen in moeilijke perioden.
Plots vroeg die sjamaan of ik een kind had dat ik niet kon bereiken en heb hem toen gezegd dat ik ook een dochtertje
had dat is overleden waarop de sjamaan zei "nu is het me duidelijk waarom doe overleden persoon een kind aan de hand heeft" waarop hij me vroeg of ik ook contact met haar wilde hebben waar ik ook met een ja op bevestigde.
Die sjamaan zei me dat Yenthel hem zei dat als ik aan zm dacht zij erg veel verdriet had en niet wilde dat ik me iets
aandeed ze zei ook "mams ik ben hier gelukkig met paps en hou heel veel van jullie beiden,paps speelt veel met me en ik vind hem een echte clown”(Dat raakte me wel waardoor ik tranen in mijn ogen kreeg).Ik geloof die sjamaan wel,hij kon dit alles niet weten omdat ik hem nog nooit ontmoet heb en dit alles niet kon weten.

Het gevoel dat ik daar had kan ik niet goed omschrijven,heb meer een verdrietig en opgelucht gevoel tegelijk,het is niet het verdrietige gevoel van rauw of zo,maar meer een gelukzalig opgelucht verdriet.Weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het was net of zij uit de mond van die sjamaan praten.
Ben echt blij dat ik er naar toe ben gegaan ik voelde me daar helemaal anders.
Ik weet nu dat ik verder moet en me moet openstellen voor Bob en Yenthel zodat ze me kunnen laten voelen dat ze nog naast me staan ook al zie ik ze niet ze zijn er nog wel.Weet nu wat me te doen staat en mag me niet meer laten leiden door de lasten die ik met me mee draag.Ik moet in de eerste plaats proberen om al degene die me dit hebben aangedaan te vergeven,die vergeving moet niet via mijn verstand komen maar rechtstreeks uit het diepste van mijn hart,daarna moet ik mezelf gaan ontdekken voor ik anderen kan helpen en mijn spirituele gave ten volle kan benutten.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Ervaring spirituele beurs.

Ka-yicka schreef:Klinkt mss gek maar sinds gisteren is er een enorme last van mijn schouders gevallen.
Gisteren heb ik mijn voornemen uitgevoerd om naar een spirituele beurs te gaan sindsdien voel ik me een heel ander mens,heb gisterenmiddag om 13:00 de fiets genomen en ben ernaar toe gefietst ben s’avond om 18:45 terug thuis gekomen.
Hoi Ka-yicka,
wat een fijne berichten in een paar regels, ik word al helemaaal blij.
Je mocht de deur uit, je wilde dat en je deed dat - en het was nog iets heel erg bijzonders ook!!!!
Ka-yicka schreef: Wat ik niet begrijp is dat ik geen enkel spoortje angst bij hem voelde, ben bij hem aan het tafeltje gaan zitten en hij vertelde me ineens dat hij zag (...)
Wat heerlijk, dat het zo ook kan zijn tussne ju en ander emensne (ook van mannelijke kunne!!).
Ka-yicka schreef:dat ik erg spiritueel was aangelegd en als ik me daarvoor openstelde ik zelfs contact kon leggen met het hiernamaals. Hij vertelde me ook dat hij aanvoelde dat ik veel belang stelde aan eerlijkheid en oprechtheid en ik omringt werd door mensen die van mijn goedheid profiteerde en me kwaad aandeden.
Een zwak punt, zogezegd, waar je kennlijk telkens op "getreiterd" wordt...
Ka-yicka schreef: Hij wist me te zeggen dat bob het niet goedkeurde wat ik van plan was en hij in contact met me wilde komen maar niet tot me kon doordringen omdat ik me afsloot voor de andere wereld en hij nu langs die sjamaanse gids me op de hoogte wilde brengen dat hij nog steeds over me waakte en dat ik mijn leven opnieuw moest opnemen, en mensen die ook zijn blootgesteld aan misbruik moest bijstaan omdat ik hun kon begrijpen tot in hun diepste ziel.
Heel bijzonder!
Geen kleine opdracht, maar wel een hele mooie.
Ka-yicka schreef:Ook wilde hij dat ik me terug zou inzetten voor de dieren en als ik het niet aankon hij me een teken zou geven zodat ik hem kon toelaten om me te helpen in moeilijke perioden.
belangrijk!! Grote klussen liever niet in je eentje doen..!!
Ka-yicka schreef: Die sjamaan zei me dat Yenthel hem zei dat als ik aan zm dacht zij erg veel verdriet had en niet wilde dat ik me iets aandeed ze zei ook "mams ik ben hier gelukkig met paps en hou heel veel van jullie beiden, paps speelt veel met me en ik vind hem een echte clown”(Dat raakte me wel waardoor ik tranen in mijn ogen kreeg).Ik geloof die sjamaan wel,hij kon dit alles niet weten omdat ik hem nog nooit ontmoet heb en dit alles niet kon weten.
Wat mooi!
Ka-yicka schreef:Het gevoel dat ik daar had kan ik niet goed omschrijven,heb meer een verdrietig en opgelucht gevoel tegelijk, het is niet het verdrietige gevoel van rauw of zo,maar meer een gelukzalig opgelucht verdriet.Weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het was net of zij uit de mond van die sjamaan praten.
Ben echt blij dat ik er naar toe ben gegaan ik voelde me daar helemaal anders.
Ik weet nu dat ik verder moet en me moet openstellen voor Bob en Yenthel zodat ze me kunnen laten voelen dat ze nog naast me staan ook al zie ik ze niet ze zijn er nog wel.
Ja, ik geloof wel dat ik het snap. Door deze bijzondere verhalen is je verdriet anders geworden. Niet meer zo scherp, "ronder", beter te dragen.
Ka-yicka schreef:Weet nu wat me te doen staat en mag me niet meer laten leiden door de lasten die ik met me mee draag.
Ja, een doel ebben, dat zet ook zoden aan de dijk.
Ka-yicka schreef:Ik moet in de eerste plaats proberen om al degene die me dit hebben aangedaan te vergeven, die vergeving moet niet via mijn verstand komen maar rechtstreeks uit het diepste van mijn hart, daarna moet ik mezelf gaan ontdekken voor ik anderen kan helpen en mijn spirituele gave ten volle kan benutten.
Nou bedoel en heel veel mensne verschillende dingen met 'vergeven' - hoe is dat voor jou...? (Rond blijven lopen met wrok of wraak, "dat is het niet".)

Een hele positieve ervaring!!!
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Ervaring spirituele beurs.

met een dikke krop in mijn keel en de tranen in mijn ogen heb ik je verhaal gelezen.
pff , ik ben er niet goed van. ik ben heel blij voor je en hoop dat je in de toekomst nog veel positiviteit uit deze ervaring kan halen.
Ka-yicka

Re: Ervaring spirituele beurs.

Bedankt voor jullie lieve reactie.

@ Janneke,
Het was een ongelooflijke ervaring en verheug mij al op een volgende spirituele beurs in mijn omgeving,waarschijnlijk is die in het voorjaar.

Weet niet wat het was maar die man straalde iets uit waardoor ik geen angst voor hem had.

Door de uitstraling van mijn goedheid en behulpzaamheid moet ik er volgens hem wel op letten om niet nog meer gekwetst te worden door het misbruik dat anderen van mijn goedheid kunnen teweeg brengen.
Ben nu zelfs aan het overwegen om bij hem een cursus te gaan volgen.

Ga die opdracht ook proberen te volbrengen,ik ben zekerdat die met wat inzet ook tot een goed einde wordt gebracht.

Zo kan je het ook omschrijven,ik bezie het als een deur die op een kleine kier staat waardoor de sterkte van mijn verdriet wat afneemt.Als ik steeds een beetje sterker ga worden gaat de deur steeds verder open zodat het meeste verdriet door die deur weg kan vloeien.

Ik weet nu dat ik die mannen moet proberen te vergeven en geen wraak of zo tegen hun blijven behouden,ik ga proberen om ze in een ander dag licht te zien bv.als ik eraan denk wat ze gedaan hebben ga ik het zo bekijken dat zij niet wisten wat ze deden.Ik zal hun niet van de ene op de andere dag kunnen vergeven maar ga er mijn best voor doen.

@ Katleen,
Kan je je voorstellen hoe ik mij voelde toen deze man die dingen tegen me zei??Het heeft wel goed gedaan en voel me sindsdien helemaal anders.Vannacht toen ik op de chat zat kreeg ik zelfs de slappe lach,ik durf je te zeggen dat het erg lang geleden is dat ik nog eens gelachen heb.
Ik kan enkel aanraden om ook eens naar een sprirituele beurs te gaan zodat je zelf kan ervaren welke ervaring ik hieraan over gehouden heb.
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Ervaring spirituele beurs.

hey ,
je vraagt me of ik me kan voorstellen hoe jij je voelde toen je al die informatie en antwoorden kreeg op de beurs. goh , ik wou dat ik me dat kon voorstellen , maar ik kan het niet. hoe zou ik me voelen als ik antwoorden kreeg op zovele vragen? ik weet het niet.
maar ik ben wel heel blij voor jou , dat wel ; maar dat gevoel kennen , nee dat jammer genoeg niet.
Ka-yicka

Re: Ervaring spirituele beurs.

@ Katleen,
Als je het zo plots verneemt van een totaal vreemd persoon voor je ben je eerst in schok,dat gaat vlug over naar verbazing,daarna krijg je een ongelooflijk gevoel dat eigenlijk niet in woorden is uit te drukken.Ik kan je enkel zeggen dat ik me en heel ander mens voel,het is net of je verlost bent van al je ketens,je hebt een opgelucht gevoel.
Om het gevoel dat je dan mee krijgt duidelijk en begrijpbaar te maken moet je zelf die ervaring hebben opgedaan.
Het is een ongelooflijk zalig gevoel.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Ervaring spirituele beurs.

Ka-yicka schreef: Weet niet wat het was maar die man straalde iets uit waardoor ik geen angst voor hem had.
Ik geloof grif, dat het een heel bijzonere man is!! Maar: ;) blijft staan, da jij dit kunt! :)
Ka-yicka schreef:Door de uitstraling van mijn goedheid en behulpzaamheid moet ik er volgens hem wel op letten om niet nog meer gekwetst te worden door het misbruik dat anderen van mijn goedheid kunnen teweeg brengen.
Dat is een goede opdracht! (Moeilijk, maar wel de moeite waard.)

Ka-yicka schreef:ik bezie het als een deur die op een kleine kier staat waardoor de sterkte van mijn verdriet wat afneemt.Als ik steeds een beetje sterker ga worden gaat de deur steeds verder open zodat het meeste verdriet door die deur weg kan vloeien.
Heel mooi!!
Ka-yicka schreef:Ik weet nu dat ik die mannen moet proberen te vergeven en geen wraak of zo tegen hun blijven behouden,ik ga proberen om ze in een ander dag licht te zien bv.als ik eraan denk wat ze gedaan hebben ga ik het zo bekijken dat zij niet wisten wat ze deden.Ik zal hun niet van de ene op de andere dag kunnen vergeven maar ga er mijn best voor doen.
Tuurlijk - dat is een proces.
En: vergeven is per definitie iets, dat je doet met dingen die je afkeurt. (Zoiets als: in termen van ek en gezond: genezen doe je van een ziekte, ben je gezond, dan valt er niets te genezen. Of in termen van donker en licht: wat duister is, kan verlichting gebruiken, waar het al licht is hoeft dat niet meer.) En jouw woede en verdriet hebben dus ook zo hun functies in dat hele proces. (Dingen zoals wraak zijn echt negatief, en gericht op de ander:"Ik zijn **##%%## kapot maken" oid. Boosheid is "simpelweg" een emotie, die jou erg goed kan helpen, om je eigen leven te verbeteren. (Inclusief: zorgen dat al het moois dat jij te geven hebt, op de goede plek terecht komt, bij mensen die er iets aan hebben - ipv. dat er misbruik van gemaakt wordt.)
Ka-yicka

Re: Ervaring spirituele beurs.

Volgens mijn inzien nu bestaat er in een mens geen goed of kwaad,alleen wetend en onwetendheid .
Een mens doet soms iets zonder te weten wat het gevolg is,en dat komt omdat er een gebrek is aan die bepaalde emotie.
We komen er enkel,door met gevoel te leven en emoties te scheppen en te ervaren.
Mijn materie is te snel gegaan tegenover mijn antimaterie.
Dit word bij mij nu rechtgezet,door de rechtvaardige rechters.Dit zijn de rechters die niet van buitenaf komen maar van binnenuit .
Wat wil zeggen als je wetend bent,en je gaat iets doen waarvan je weet dat je iemand emotioneel zal schaden(zoals de schuldigen hebben gedaan), zal je jezelf straffen (de daders zullen vroeg of laat worden gestraft voor hun daden).
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Ervaring spirituele beurs.

Ka-yicka schreef:Volgens mijn inzien nu bestaat er in een mens geen goed of kwaad, alleen wetend en onwetendheid .
Hm, ja - bij mij op yoga zeggen ze dat af en toe ook.
Alleen: ik vind het risico, dat het een woordspelletje wordt: dan is "wetend" goed en "onwetend" kwaad. Wellicht zijn wetend en onwetend wel de betere woorden, dat zou kunnen.
Of zou je het kunnen beleven als "de echte vraag is, handelt iemand met complassie of zonder compassie".
Ka-yicka schreef:Een mens doet soms iets zonder te weten wat het gevolg is, en dat komt omdat er een gebrek is aan die bepaalde emotie.
Ik zou zeggen, dat heel veel mensen vrijwel non stop dingen doen, zonder de uitkomst te weten.
En een gebrek aan dingen als compassie kun je idd zien als een soort garantie, dat er emotionele brokken gaan komen.
Ka-yicka schreef:We komen er enkel, door met gevoel te leven en emoties te scheppen en te ervaren.
Mijn materie is te snel gegaan tegenover mijn antimaterie.
Dit word bij mij nu rechtgezet, door de rechtvaardige rechters. Dit zijn de rechters die niet van buitenaf komen maar van binnenuit
Deze ken ik niet - maar dat je "veel voor je kiezen hebt gehad", is me duidelijk - bedoel je dat met dat jouw materie te snel ging - en je antimaterie, je emoties, het niet konden bijbenen...?
Ka-yicka schreef:Wat wil zeggen als je wetend bent, en je gaat iets doen waarvan je weet dat je iemand emotioneel zal schaden (zoals de schuldigen hebben gedaan), zal je jezelf straffen
Ja - dat noemen we geweten.
...en wie geen geweten heeft (of de inforamtie daaruit stelselmatig blokt) krijgt het volgens mij ook wel op de ene of de andere manier op het brood.

Terug naar “Spiritualiteit”