dombo

geestelijke voeding, kom eens terug bij de roots

Een Sioux legende De Schepper riep de dieren bij zich en zei: "Ik wil iets verstoppen voor de mensen totdat ze er klaar voor zijn.

Het is inzicht dat zij hun eigen werkelijkheid creëren."

De adelaar zei: "Geef het maar aan mij, ik breng het naar de maan." De Schepper zei: "Nee, er komt een dag dat ze daar komen en dan zullen ze het vinden, voordat ze er aan toe zijn." De zalm zei: "Ik zal het naar de bodem van de oceaan brengen." De Schepper zei: "Nee, ook daar zullen zij heengaan." De buffel zei: "Ik zal het begraven op de wijde vlaktes." De Schepper zei: "Nee. Ze zullen de huid van de Aarde opensnijden en het zelfs daar vinden." Grootmoeder Mol, die in de schoot van Moeder Aarde leeft en geen fysieke maar spirituele ogen heeft, zei: "Plaats het in henzelf, dat is de laatste plaats waar zij zullen kijken." En de Schepper zei: "Het is gedaan."

http://www.universelevrede.nl/De%20Maya%20kalender.htm

Dit heeft mij geholpen
Het universum weerspiegeld jou positieve c.q. negatieve

Gr. Nico
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: geestelijke voeding, kom eens terug bij de roots

Goede vondst! Stof tot nadenken. Doet me ineens denken aan het idee van karma. Het universum werkt volgens een bepaald principe en je wordt geboren met een bepaald perspectief daarop. Daar handel je dan vervolgens naar en dat geeft weer zijn weerslag op de wereld en dus het universum, dat vervolgens terugkoppeling geeft naar jou, waardoor je perspectief weer verandert.

Dat waar jij je op het moment van bewust bent daar handel je naar, en dit soort inzichten geven je daarin zeker een positief uitgangspunt. Echter op deze wereld die we met zijn allen zo gemaakt hebben bestaan er ook vele individuen met een minder gunstig perspectief, die daar ook zeker door lijden. Zij zullen de anderen die hiervoor hun ogen nog gesloten hebben of dit nog niet kunnen zien proberen wakker te maken en te streven naar het beëindigen van dat lijden. Dit zal net zolang doorgaan tot wereldvrede een feit is, en dat is iets waar we uiteindelijk allemaal ons best voor zullen doen.

Hopelijk komt er een dag dat iedereen inziet dat we mensen niet mogen onderdrukken, en dat de manier waarop wij met dieren omgaan ook absoluut verkeerd is. Iedereen heeft het recht van het lijden bevrijdt te worden, en daarmee bedoel ik zowel fysieke pijn als negatieve emoties en begeertes, want deze zijn allemaal vormen van pijn. Maar tot zover mijn gepreek.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “Spiritualiteit”