lunula

Re: al van te voren weten

10 apr 2011 14:47

Ja je hebt ook wel gelijk vh, zou er alleen wat positiefs uit willen halen als het zou kunnen. Begrijp je?

Memories
Moderator

10 apr 2011 15:43

daph-91 schreef:Ja je hebt ook wel gelijk vh, zou er alleen wat positiefs uit willen halen als het zou kunnen. Begrijp je?
De positieve dingen hiervan, ervaar je als je er goed mee kan omgaan.
En het 'inzet' als je het gevoel hebt dat er wat is of dat je (misschien) iets kan voorkomen bijvoorbeeld.

Maar ik denk dat je je daar inderdaad niet druk om moet maken. Het is zo. Je kan het in dat opzicht niet veranderen. En als het positief moet draaien, of positief in gebruik genomen kan worden, merk je dat vanzelf.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

volhoudertje
Moderator

19 apr 2011 00:24

Wat ik altijd heel bizar gevonden heb zijn de "nu nog niet" momenten. Klinkt lekker vaag, daarom zal ik even uitleggen wat ik bedoel. [027] Ik heb het vaak gehad dat als ik door de stad liep, of bij de supermarkt in de rij stond dat ik een persoon meende te herkennen, maar dat ik heel duidelijk een stem in mijn hoofd hoorde zeggen 'nu nog niet, maar later'.
Er zijn een paar mensen waar ik later mee te maken kreeg, die ik daadwerkelijk soms een jaar van te voren met een wazig gevoel heb aangekeken met in het achterhoofd het vage besef dat ik een glimps van de toekomst kon aanvoelen. Ik ben wars van iedere vorm van zweverigheid, maar desondanks was het vaak wel een merkwaardig gevoel.
Alsof tijd toch niet lineair is, zoiets. Pff... hoor mij eens. [027]

Ik ga er vaak van uit dat er hier sprake kan zijn van verschillende geheugenfalsificaties. Als je er een kansberekening op los zou laten (ik ben een kluns met getallen, dus dat kan ik niet) kom je waarschijnlijk ook tot de conclusie waardoor het niet noodzakelijk is om aan dit soort ervaringen meer te koppelen dan strikt gezien noodzakelijk is.

Het verschijnsel is bijvoorbeeld nooit opgetreden buiten de stad waar ik woon, of buiten de plekken waar ik regelmatig kwam. (supermarkt, bepaalde winkels, cafés, uitgaansleven etc.) de kans is groot dat je op bepaalde plekken mensen kunt tegen komen die een gezamenlijke interesse hebben etc. etc. Maar merkwaardig blijft het.
* Liebe Macht Frei *

Leeuwtjuh

19 apr 2011 07:53

Hee dat herken ik wel, waar je daar zegt, VHtje.
Ben blij dat ik niet de enige ben. Twijfelde al aan mn geestelijke gezondheid.

Terug naar “Spiritualiteit”