Zoeza

Re: de Chatbox

Ik ben het helemaal met de mods eens. Er zijn grenzen en iedereen weet wat de regels zijn. Die gelden voor iedereen. Als ik me niet aan de regels houd kieperen ze mij er ook uit.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: de Chatbox

De enige kanttekening die ik hierbij wil maken is dat ik het normaal vind dat mensen regels willen buigen of negeren, zeker als je voor in de twintig of jonger bent. De meeste mensen die regelmatig in de chatbox zitten vallen in die leeftijdscategorie.
Straat- en jongerentaal hoort bij die cultuur. Ik zou het verdacht vinden als jonge mensen zich heel dociel aan regels gingen houden. Al te brave mensen vind ik bij voorbaal al heel erg eng. Een beetje opstandigheid en rebelsheid vind ik wel te waarderen. Spelen, uitdagen, maar uiteindelijk toch verliezen, dat hoort er bij. Tegen moderators leg je het dan toch altijd af. En dat hoort natuurlijk ook zo, maar het willen opzoeken van grenzen vind ik op zich gezond. Feit is natuurlijk dat iedereen akkoord is gegaan met de voorwaarden toen hij of zij zich inschreef op dit forum. Als mensen zonder toezicht willen chatten zijn er voldoende mogelijkheden om naar uit wijken, bijvoorbeeld MSN. Daar heb je de chatbox van het forum niet voor nodig.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: de Chatbox

Zoeza schreef:Ik ben het helemaal met de mods eens. Er zijn grenzen en iedereen weet wat de regels zijn. Die gelden voor iedereen. Als ik me niet aan de regels houd kieperen ze mij er ook uit.
Ja precies. Je bent hier te gast en net als elke gast hoor je je aan de huisregels te houden.

Als ik iemand op visite krijg, dan dient deze zich ook gewoon normaal en fatsoenlijk te gedragen en anders is iemand niet meer welkom bij mij thuis. Dat geldt ook voor het forum. Het is gewoon niet leuk voor andere mensen als er telkens gescholden en gevloekt wordt, het weerhoudt ze er van om nog in de chatbox te komen en dat kan niet de bedoeling zijn.

Op dit forum zitten ook mensen die in hun jeugd veelvuldig zijn geconfronteerd met geweld en gewelddadig taalgebruik. Dat hoeft hier dan ook niet onder de noemer "straattaal" te worden goed gepraat. Straattaal, het woord zegt het al.. hoort ergens op straat dan misschien thuis, in een achterbuurt ofzo.. maar niet hier. Daarbij vind ik dat opzoeken van grenzen hier meer resulteren in onbeschoft gedrag zo langzamerhand mede ook omdat anderen werden opgestookt en geld te bieden om ook te gaan schelden in de chatbox, alleen maar om te provoceren. Rellen op een chatbox op een psychologie forum is niet de juiste plaats om dat te doen.

Deze chatbox is voor een ieder van dit forum en niet enkel voor een beperkt aantal mensen die talloze gesprekken voeren waarbij schuttingtaal veelvuldig en dagelijks gebruikt wordt en daarmee de toon te zetten voor de sfeer in de chatbox.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: de Chatbox

Mystica schreef:Ja precies. Je bent hier te gast en net als elke gast hoor je je aan de huisregels te houden.
Waar je de grens voor wat het taalgebruik betreft wil trekken blijft de vraag. Persoonlijk vind ik dit voorbeeld waar je me een waarschuwing voor gaf discutabel, zeker gezien het tijdstip (4u30 ‘s ochtends) en het feit dat Robi en ik nog de enige overgebleven personen in de chat waren.

(2010.08.04 - 04:30:36) volhoudertje: Wees blij dat je een brede interesse hebt. Er zijn veel van jouw leeftijdgenoten die maar domme huppelk*tjes zijn met een algemene ontwikkeling van een debiel konijn.

Ik vind dat geen waarschuwing waard. Ik snap dat je één lijn wilt trekken, maar in de context van het gevoerde gesprek was er geen sprake van moedwillig gooien met krachttermen. Het was een gewone conversatie. Dat vind ik een beetje muggenziften en iets te veel de nadruk leggen op een vorm van verbale braafheid die niet meer van deze tijd is. Maar goed, daar kunnen we van mening over verschillen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: de Chatbox

8. Chat
Voor de chatruimte gelden in grote lijnen dezelfde (huis)regels als hierboven weergegeven, indien van toepassing. Dus: geen reclame, niet kopiëren van teksten van anderen zonder toestemming e.d. Het is ook hier van belang om respectvol op elkaar te reageren. Het gebruik van schuttingtaal en vergelijkbaar grof taalgebruik past daarbij niet en wordt daarom gezien als onwenselijk.

Het is in de chatbox niet toegestaan om lange tijd, online te zijn zonder iets te zeggen. Als blijkt dat een gebruiker niet participeert in gesprekken in de chatruimte, maar wel lange tijd aanwezig/online staat, loopt hij of zij de kans om door een moderator eruit gezet te worden (gekickt te worden).

Het is irritant voor iedereen om met veel in de chat te zitten terwijl er niks gezegd wordt
daarom zet ik deze maar eens op de voorgrond.
Als je niet wil participeren in gesprekken of wat anders gaat doen , gewoon uitloggen ;-)
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
sfpbeliever

Smilies voor chat

Hey hallo, even een kleine toevoeging; het zou wel leuk zijn om een knuffel smilie te hebben bij de chat :D dan kun je elkaar een knuffel geven! Of een smilie maken die een hart onder de riem steekt, zou nog leuker zijn maargoed, en ik mis de xD :( maar dat ben alleen ik, denk dat knuffel smilie wel gewaardeerd word door velen hier :D Wie wilt er nou geen knuffel af en toe? Liefs!
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Smilies voor chat

:knuffel: :knuffel:

en deze [AAI]

en deze 3some

meer knuffels en we ontploffen van meligheid occasion14
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
sfpbeliever

Re: Smilies voor chat

momo schreef::knuffel: :knuffel:

en deze [AAI]

en deze 3some

meer knuffels en we ontploffen van meligheid occasion14
Jamaar, jamaar op de CHAT hebbn we die niet! [crying]
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Smilies voor chat

dan schrijf je knuffel cheerqd5

niet moeilijk doen [blink]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Smilies voor chat

We gaan niet alles veranderen omdat JIJ die emoticon toevallig mist. :tongue:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
TheEmperor85

Re: Smilies voor chat

Brr...het wordt bijna eng dit.
lunula

Re: de Chatbox

sinds ik op een apple werk, klopt de chat niet meer...whats up?
Leeuwtjuh

Re: de Chatbox

De apple natuurlijk :badgrin: !
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: de Chatbox

Leeuwtjuh schreef:De apple natuurlijk :badgrin: !
+1 :tongue:
If we don't get lost, we'll never find a new route.
lunula

Re: de Chatbox

haha jaha i know ben er zelf ook geen voorstander van... werd mij opgedrongen. maar kan ik er wat aan doen? behalve dat ding op een stort gooien?
Leeuwtjuh

Re: de Chatbox

Je kunt hem in een emmer water gooien? :D
lunula

Re: de Chatbox

haha okee, heb je misschien een oplossing zonder dat ik het appeltje moet mollestreren
Leeuwtjuh

Re: de Chatbox

Zet hem op markplaats en koop een echte computer? :badgrin:

Nee even serieus; ik weet het niet. Het forum is niet appel-vriendelijk.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: de Chatbox

Probeer eens een andere browser ernaast te installeren, wie weet misschien dat dat helpt, bv Firefox of Chrome.
Als dat niet werkt is een andere meer drastische optie, namelijk Windows naast OSX op je Apple installeren.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Juglen
Site admin
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 okt 2003 17:03
Contacteer: Website

Chat functionaliteit uitgeschakeld

Hallo,

Ons forum is deze ochtend zomaar op zwart gezet door de provider http://www.nxs.nl zonder ons van tevoren op de hoogte te stellen. Bij navraag is gebleken dat er een lek in de chatfunctionaliteit zat en dat dit de server ontregelde. Nu gaan we snel op zoek naar een nieuw chatscript dat weer helemaal veilig is en bij te tijd.

We houden jullie op de hoogte!
Frank & Juglen
johan799

Re: Chat functionaliteit uitgeschakeld

Dank voor jullie inspanningen!!!

Ik denk, en weet wel zeker, namens alle mensen die de chat bezoeken!
Hawk L.

Re: Chat functionaliteit uitgeschakeld

Nxs... Ik moest aan de band INXS denken... 8)
Leeuwtjuh

Re: Chat functionaliteit uitgeschakeld

Voor de nachtbrakers die perse in een chatbox willen zitten dadelijk:

Er staat een offtopic-topic in Grand Cafe en er mogen her en der IN GRAND CAFE wel wat baggertopics aangemaakt worden, mits dit beschaafd blijft. Deze zullen later wel verwijderd worden ;)
Gebruikersavatar
Juglen
Site admin
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 okt 2003 17:03
Contacteer: Website

Re: Chat functionaliteit uitgeschakeld

De chatbox is weer terug! Deze keer voorzien van een grondige update zodat het weer veilig en snel is. Laat maar even weten of het naar behoren werkt!

Veel chatplezier allemaal :)
Leeuwtjuh

Re: Chat functionaliteit uitgeschakeld

(10:34:32) ChatBot: Leeuwtjuh is now known as (Queen_Lion).


:D I APPROVE!

(10:44:34) ChatBot: (Queen_Lion) is now known as (De_almachtige).

8) Ik hou van deze chat!

Terug naar “Feedback en algemene informatie”