Tess2

Re: Bezetting chat..

:nod: Ik ga voor een topic waarin mensen elkaar uitnoldigen om te komen chatten!!!
@ Siddartha: Eerst lezen dan reageren misschien? Had het niet over de mods en ook niet over goede raad maar gewoon over iemand die een paar uur in de chat aanwezig is om een luisterend oor te bieden.

Maar goed ik maak in de loop van de dag een topic aan over de chat... hopelijk word het een succes. cheerqd5
esje1973

Re: Bezetting chat..

Goed idee hoor Tess!!!!!! Ik loop ook vaak zat mensen mis, vaak was het onwijs gezellig en kon je idd altijd bij iemand wel je verhaal en ei kwijt maar tegenwoordig is t niet meer de moeite om te kijken of er iemand is en gaat t allemaal via de topics. Dit is nou juist een superleuk forum door zo'n supergezellige enthousiaste chat, en Ja, ook ik wil die gezelligheid weer terug en ben bereidt hier ook mn steentje aan bij te dragen!!!!!!
Ladybug

Re: Bezetting chat..

Ahum, ik wist helemaal nog niet dat er een "Chat" bestond.
Ik heb eigenlijk nog nooit "gechat" maar dat gaan we nu maar eens rap veranderen.

Ik ga heel snel leren hoe dat moet!
Faker

Re: Bezetting chat..

Als ik iemand zie met wie ik wel even wil chatten dan stuur ik een pb en dan even later zokm we aan het chatten..
Zo'n topic vind ik ook al niet meer spontaan, als ik in dat topic schrijf dat ik vanmiddag om 13.00 kom chatten dan kan ook daar wat tussenkomen en dan is het een verkapte afspraak want het staat in zo'n topic..
Ik wil ook wel weer als voorheen in de chat 'komen wonen' :lol:
Je kan ook het forum 2x openen en de chatbox openen, dan kun je horen dat er iemand is..terwijl je aan de andere kant berichten leest/ schrijft..
Maar een afsprakentopic waar ik dan zou moeten opschrijven of en wanneer ik kom, dat zie ik niet zitten en dan vind ik het juist het leukste van de chat dat je dus niet weet wie je daar treft..
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Re: de Chatbox

Ter informatie:
De chat is vanaf vandaag opengesteld voor gasten. Dat zijn mensen die zich niet hebben geregistreerd als lid van het forum, maar in de chatbox terecht zijn gekomen via de homepage (http://www.psycholoog.net). Je ziet het direct als iemand een gast is. Hun naam of nummer staat namelijk tussen haakjes, dus bijvoorbeeld zo: (89171). Ook is de kleur van die tijdelijke naam lichter dan van geregistreerde forumleden.

Er bestaat nog steeds genoeg beveiliging. Moderators hebben toegang tot alle logbestanden, zien de IP-adressen - dus ook die van gasten - en hebben de mogelijkheid om tijdelijk iemand uit de chatbox te 'kicken' of te verbannen.
De openstelling voor gasten heeft het karakter van experiment. Als het goed bevalt, blijft de chatbox open.
Hopelijk wordt het aantal chattende personen daarmee iets opgehoogd. Een tip trouwens is: ga niet direct uit de chatbox weg, als er niemand is. Blijf even afwachten totdat iemand anders zich erin meldt.

Een idee dat we van een gebruiker binnenkregen is: een vaste chatsessie over een nader te bepalen (aangekondigd) onderwerp. Daarbij is/zijn moderator(s) aanwezig op een bepaalde avond. We denken nu aan de dinsdagavond tussen 20.00 en 21.00 uur. Het idee moet nog verder worden uitgewerkt, maar het plan ligt er al. We vonden het een leuk en goed idee.
There are no mistakes in life, only lessons
Audrey

Idee voor de Chat

Ik had een ideetje voor de chat. Het leek mij wel handig als er een functie zou kunnen komen waarbij je kan horen wanneer er iemand in de chat komt. Gewoon een bliebje :nod:. Heel vaak is het zo dat je online bent, en dat de mensen zich inloggen, en dan weer uitloggen voor je doorhebt dat ze er zijn. Dat zou daardoor opgelost kunnen worden :nod:

Het is maar een idee, maar ik wilde het toch even voorstellen.
rose

Re: Idee voor de Chat

Ik vind het wel een handig idee, maar Frank moet daar maar even naar kijken of dat kan.. :)
Je krijgt er van hem dan wel een concreet antwoord op.. :)

xxx
Rose
Audrey

Re: Idee voor de Chat

Rose schreef:Ik vind het wel een handig idee, maar Frank moet daar maar even naar kijken of dat kan.. :)
Je krijgt er van hem dan wel een concreet antwoord op.. :)

xxx
Rose
Okeej, ben benieuwd :D
Faker

Re: Idee voor de Chat

Robi schreef:Ik had een ideetje voor de chat. Het leek mij wel handig als er een functie zou kunnen komen waarbij je kan horen wanneer er iemand in de chat komt. Gewoon een bliebje :nod:. Heel vaak is het zo dat je online bent, en dat de mensen zich inloggen, en dan weer uitloggen voor je doorhebt dat ze er zijn. Dat zou daardoor opgelost kunnen worden :nod:

Het is maar een idee, maar ik wilde het toch even voorstellen.

Iemand kan ook gewoon even "hoi" of zo roepen en dan hoor je al een bliepje..
Ik vind dat als iemand komt dat de persoon zich wel even kan laten horen als die wil praten want er komen vaak genoeg mensen in de chat die alleen willen meelezen en dus zoiets hebben van, ohw ik ben er wel maarre.. sorry.. snap je?
Betty

Re: Idee voor de Chat

Of mensen die na een tijdje nog niets gezegd hebben er uit knikkeren.
rose

Re: Idee voor de Chat

Waarom zouden we mensen die een tijdje niks zeggen eruit moeten knikkeren? :confused:
Misschien willen ze op dat moment alleen even meelezen of is het te druk om zelf mee te kunnen doen met het gesprek..

Dat heb ik zelf ook wel eens.. Dan zitten er zoveel leden die aan het praten zijn dat ik me daar maar even buiten hou..

xxx
Rose
Betty

Re: Idee voor de Chat

ik zelf heb er ook geen problemen mee hoor.

maar ook ik ben wel eens in de chat geweest en dan ontstaan er situaties dat mensen onzeker worden als er niet gereageerd wordt.

Misschien is een bordje alleen mee lezen handig dan?Een soort van tekentje dat je achter je naam krijgt?

Mods moeten natuurlijk kunnen mee lezen,die horen toch ook de boel in de gaten te houden en in te grijpen waar nodig.

voor heel onzekere mensen die niet willen chatten een tekentje dat ze alleen maar lezen,zo is het ook voor heel onzekere mensen duidelijk dat ze niets terug krijgen als ze binnen komen en eindelijk eens durven hoi te zeggen.

het is maar een tip hoor,zie je wel in meer chats.

:)
sweety35

Re: Idee voor de Chat

Ik zie het probleem niet zo...
Ik ben nu in totaal geloof ik 2 keertjes even binnengewipt en het was erg rustig en ik dacht..kom laat ik het gesprek niet verstoren en ging er weer uit.
Heb niet eens meegelezen ;-)
Leeuwtjuh

Re: Idee voor de Chat

Degene die meelezen zeggen niets, degene die willen chatten zeggen hoi en dan hoor je een klein bliepje. love3

Tof toch? Onze chat is gewoon perfect zo cheerqd5
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: de Chatbox

Ik vind het openstellen van de chat voor gasten niet zo fijn.
Gisteren bijvoorbeeld logde er iemand in die eigenlijk alleen maar flauwekul wilde uithalen en er maar op los fantaseerde. Hij/ zij registreerde zich later onder de naam Banaaneter.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Re: de Chatbox

Dat is inderdaad vervelend, volhoudertje. Bedankt voor de melding.

Als een moderator in de chatbox aanwezig is (te herkennen aan de kleur waarin de naam staat), kan deze de persoon uit de chatbox verwijderen. Evt. voor bepaalde tijd. Het is helaas niet doorlopend mogelijk om er controle in te hebben, maar we houden allemaal een oogje in het zeil (soms 'gemaskeerd', dus zonder dat namen in beeld zijn).
There are no mistakes in life, only lessons
noekiej2

Re: de Chatbox

volhoudertje schreef:Ik vind het openstellen van de chat voor gasten niet zo fijn.
Gisteren bijvoorbeeld logde er iemand in die eigenlijk alleen maar flauwekul wilde uithalen en er maar op los fantaseerde. Hij/ zij registreerde zich later onder de naam Banaaneter.
Ik ben hier niet helemaal mee eens eigenlijk. Banaaneter heeft met mij veel gepraat en zeer weinig verders in de chat. Ik vind niet dat je kunt oordelen op 10 minuten praten volhouderdje.
sorry maar dat wou ik gewoon eventjes laten weten. :oops:
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: de Chatbox

noekiej2 schreef:Ik ben hier niet helemaal mee eens eigenlijk. Banaaneter heeft met mij veel gepraat en zeer weinig verders in de chat. Ik vind niet dat je kunt oordelen op 10 minuten praten volhouderdje.
Ik oordeel ook niet over de 10 minuten die hij met jou gepraat heeft noekie, de avond

De avond, of liever de nacht, duurt langer dan 10 minuten noekie. :lol:
Ik baseer mijn oordeel hoofdzakelijk op wat er veel later allemaal gebeurde.
En ik ben niet de enige die de conclusie heeft getrokken dat Banaaneter niet helemaal integer is.
* Liebe Macht Frei *
rose

Re: de Chatbox

Noem eens een paar voorbeelden Volhoudertje..
Wat heeft Banaaneter dan gezegd of gedaan waardoor er bij jou een belletje ging rinkelen?

xxx
Rose
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: de Chatbox

hij/ zij doet zich in ieder geval anders voor dan hij in werkelijkheid is.
Hij/ zij beweerde 15 te zijn. Maar ik geloof niet dat een 15 jarige tot 2 uur 's nachts achter de pc kan hangen. Ook verwoordde BE de klachten of problemen waar hij mee zei te zitten op een dusdanige manier dat je kon vermoeden dat het nep was.
Het taalgebruik klopte ook niet. Voor iemand die zelf zegt op een gymnasium te zitten formuleerde hij heel matige zinnen. Toen we hem daarover aan de tand voelden was hij snel vertrokken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: de Chatbox

Backup Volhoudertje:

Ik heb redelijk lang met banaaneter gesproken onder ogen van vele leden.
Ik heb hierin over haar (vrouw van 15 jaar volgens eigen zeggen) problemen gesproken, en ben er redelijk diep op in gegaan.
Mij viel op dat de manier waarop deze gast de chat binnenkwam, zacht gezegd grof te noemen was, omdat deze gast zich direct ging mengen met problemen over mensen die zij niet kent.
Wat mij ook opviel, was dat deze gast weinig motivatie toonde om eigen probleem op tafel te leggen, en zeer primair reageerde. Geen diepgang in eigen verhaal. Ook was zij in staat bepaalde inzichten te motiveren die een 15jarige wat mijn ervaring betreft niet kan motiveren vanwege een beperkte dosis levenservaring.
Het verhaal hing ook van losse flarden aan elkaar, en het kwam op mij over alsof dit ter plekke bedacht werd. Motief is mij onduidelijk.
Gasten zijn vaak moeilijk te vertrouwen als het IP niet direct gecheckt kan worden. Dit is erg jammer, omdat om deze reden de chat vaak stilvalt.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: de Chatbox

Okee dank voor jullie feedback. Het lijkt me voldoende zo. Het gaat immers allemaal over een persoon en dat is niet de bedoeling. We zullen jullie feedback meenemen in onze moderator besprekingen en kijken of we de chatbox nog open zullen houden voor gasten.

Fatsoensnormen en taalfouten zijn echter geen dingen die daarmee opgelost worden. Ook een andere identiteit blijft tot de mogelijkheden als je je registreert. Dat is inherent aan het medium internet.

Als het over fatsoensnormen en omgangsvormen gaat dan lijkt het me het beste dat de mensen in de chat zelf, iemand even netjes aanspreken op het feit dat er grofweg wordt ingebroken op een serieus gesprek en/of dat het taalgebruik te wensen overlaat. Het lijkt me dat betrokkene daarmee dan rekening zal houden. Mocht zo iemand zich daarna nog echt storend en vervelend blijven gedragen dan is een PB naar een online moderator voldoende om evt. andere maatregelen te nemen.

Is er geen moderator online dan geef ons per PB aan op welk tijdstip er door wie vervelend werd gedaan. We kunnen dan de chatlogs nog later teruglezen indien nodig.
Inzicht als Uitweg..
Betty

Re: de Chatbox

Je ziet ook wel eens een chatbot,die is dan afgesteld op bepaalde woorden,hiermee voorkom je grof taal gebruik.
Gebruikersavatar
Frank
Site admin
Berichten: 2106
Lid geworden op: 10 okt 2003 19:28
Contacteer: Website

Re: de Chatbox

Ja, de chatbot zou aangezet kunnen worden, Betty. Dat is een mogelijkheid.

Mededeling
Op verzoek en na evaluatie van de testperiode in het moderatorteam is de chatruimte vanaf 5 september gesloten voor gasten. Dat betekent dat (zoals voorheen) alleen mensen van de chatbox gebruik kunnen maken die zich via het forum hebben aangemeld als lid.
There are no mistakes in life, only lessons
Wolf

Re: de Chatbox

Mooi zo. Zo hoort het.

Terug naar “Feedback en algemene informatie”