Ria68

Re: Ideetje.. (hyves)

Wat een leuk idee ben lid geworden
Respiro

Re: Ideetje.. (hyves)

Je kan je Buzz ook helemaal uitschakelen!!! heb ik gedaan.. vind dat hoogst irritand..
Respiro

Re: Ideeën voor het forum.

waarom niet (ohh dit is beetje oud)

Ik zocht een topic als deze....

ik heb 3 ideeën!!!!.
eentje is heel simpel, omdat ik daar nu zelf mee te maken heb. een subforum over psychoses / psychotisch zijn... (zoals bv je alles daar over ook de medicatie topic daarvoor bij elkaar hebt!!!! ).
Ik heb wat plaatjes opgezocht als forum afbeelding!! ( http://www.cannaclopedia.be/CIP_bestanden/image002.jpg - http://www.smarts.nl/images/psych.jpg - http://www.koelman.com/wp-content/uploa ... ychose.jpg ) miss een optie.

mijn tweede idee is, misschien leuk, maar niet echt echt nood. (omdat je daar weer meer mee kan!!! enzo) en volgens mij kan je ook met een bakcup de forum's nu en berichten terug zetten. Om PHPBB 3.0 te gaan gebruiken!!!!! (ziet er mooi uit enzo) en daar kan je zo'n dagboek optie als hier boven ergens staat.. Maar denk dat je daar gewoon ook de topics bij onder ons kunt gebruiken. Misschien dat "Vertrouwlijke berichten" eigenlijk ook beter "dagboeken" kunnen heten, want zo gebruiken de meeste het wel!!!
(trouwens de kerst sterren enzo staan er nog in :P)

en mijn 3de ding is, kan er een optie worden toegevoegd dat je een hele topic kan uitprinten?? OP die manier zou ik missschien mijn DUMPtopic kunnen opslaan over een tijdje in mijn map op me PC... Omdat ik dat miss wilt bewaren!!! ik ken een forum die dat kan, en die is ook phpbb 2.0.

Vraag veel. maar aantal dingen zijn heel simpel... zijn allemaal ideeën :).


Groetjes,
Respiro
Mickey~

Re: Ideeën voor het forum.

Er is nu een topic geopen over een witte lijst in het onderdeel ervaringen met hulpverlening. Dat vind ik een hele goede!

Maar is het niet ook handig een duidelijk zichtbaar onderdeel van het forum te maken met informatie voor mensen die voor de eerste keer op zoek zijn naar hulp van een psycholoog of psychotherapeut?

Dat ze weten waar ze het best kunnen beginnen, wat het verschil is tussen eerstelijns en tweedelijns, hoe het meestal met verzekeringen gaat etc?
Dat staat nu allemaal ergens 'los' in topics die door mensen met deze vragen zijn gemaakt. Maar misschien is het handig een overzichtelijk informatiegedeelte hierover te maken?
Respiro

Re: Ideeën voor het forum.

Als ICT-er heb ik ff gezocht over die phpBB 2 naar 3...
je kan een Upgrade uitvoeren zodat alle berichten etc blijven bestaan en subforums!!!!

http://wiki.phpbb.nl/Upgrade_phpBB2_naar_phpBB3 Ik zou het als ik jou was een moderator eens lezen en eens met een admin bespreken ofzo. maybe..

BEn benieuwd naar de verder punten.
Audrey

Re: Ideeën voor het forum.

Dat lijkt mij ook een goed idee, Respiro! Maar wel met de voorwaarden dat het forum echt hetzelfde blijft en dat het upgraden niet te lang duurt :nod: Het forum is zo immers ook gewoon goed :D
Respiro

Re: Ideeën voor het forum.

Alle instructies staan er op die pagina!!!!!! Enkele kleine dingen zullen ff opnieuw moeten worden ingesteld!!! De Mods bv.. maar dat is zo gedaan!!!..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ideeën voor het forum.

Mickey~ schreef:Er is nu een topic geopen over een witte lijst in het onderdeel ervaringen met hulpverlening. Dat vind ik een hele goede!

Maar is het niet ook handig een duidelijk zichtbaar onderdeel van het forum te maken met informatie voor mensen die voor de eerste keer op zoek zijn naar hulp van een psycholoog of psychotherapeut?

Dat ze weten waar ze het best kunnen beginnen, wat het verschil is tussen eerstelijns en tweedelijns, hoe het meestal met verzekeringen gaat etc?
Dat staat nu allemaal ergens 'los' in topics die door mensen met deze vragen zijn gemaakt. Maar misschien is het handig een overzichtelijk informatiegedeelte hierover te maken?
Van mij mag je gerust zo'n topic aanmaken :D in ervaringen met hulpverlening. Ik denk dat het daar thuis hoort. Anderen kunnen het dan aanvullen met tips en adviezen.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ideeën voor het forum.

Respiro, een forum over psychose lijkt me wat veel voor een enkel onderwerp. Volgens mij zijn psychoses of psychotische toestanden ook regelmatig onderdeel van een andere stoornis. Je ziet het als onderdeel van het ziektebeeld schizofrenie.

Het technische verhaal van de forumupdate ga ik niet te diep op in. Ik weet wel dat een update werk met zich meebrengt omdat het vaak de instellingen weer op basis terugzet, terwijl Frank veel dingen "custom made" heeft gemaakt. Elke update geeft weer veel werk voor hem om alles opnieuw in te stellen zoals het was. Daarbij draait het forum redelijk storingsvrij op dit moment en een update brengt altijd weer risico's met zich mee op fouten.
Inzicht als Uitweg..
Respiro

Re: Ideeën voor het forum.

Oke ja snap ik van t forum!!!!! ookal wat ik zeg kan je met een bakcup het makkelijk terug zetten enzo. maar goed :)
Respiro

Re: Ideeën voor het forum.

Mystica schreef:Respiro, een forum over psychose lijkt me wat veel voor een enkel onderwerp. Volgens mij zijn psychoses of psychotische toestanden ook regelmatig onderdeel van een andere stoornis. Je ziet het als onderdeel van het ziektebeeld schizofrenie.
Mag ik vragen hoezo je t wat "Veeel" vind ofzo. Want tja tis toch hoe zeg ik dat iets wat je niet zomaar is. En je niet zomaar ergens kan neer zetten!!!. Ookal is t een onderdeel vaak van iets.. Er is vaak op forums ook subfora van dingen die eigenlijk ergens anders ondervallen.. maja..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ideeën voor het forum.

Als we een nieuw forumonderdeel maken dan kijken we eerst naar de reeds bestaande topics over dat onderwerp. Als er regelmatig in verschillende onderwerpen over een stoornis/ziektebeeld gepost wordt dan is het te overwegen om er een apart forum van te maken.

Over psychoses wordt hier weinig als onderwerp geschreven. Het komt wel voor als onderdeel van een andere stoornis en komt dus wel voor in postings maar weinig als topic/onderwerp. Als ik naar het forum kijk hoeveel onderwerpen (topics) er zijn over psychoses dan zijn dat er maar een paar en zou een heel forum daarvoor openen wat veel zijn voor die paar topics. Mede ook gezien het feit dat het onderdeel is van een andere stoornis waar wel forums voor zijn, kan de enkele topic over een psychose daar ondergebracht worden.

Als we voor elk apart symptoom/afwijking een apart forum maken dan zou het te groot en onoverzichtelijk worden waar je wat nou kan/dient te posten.
Inzicht als Uitweg..
Respiro

Re: Ideeën voor het forum.

ja, nu geef ik je gelijk :)!! 100%
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: Ideeën voor het forum.

Zoals ik in een ander topic heb gepost is het aantal persoonlijk berichten wat men kan hebben teruggebracht. Dit uiteraard om ruimte te besparen. Wat mij opvalt is dat we 5800 leden hebben, waarvan hooguit een paar honderd redelijk actief zijn. Reken dus dat 5000 pb inboxen (en alles wat bij een account hoort) niet gebruikt worden, maar wel ruimte innemen. Is het niet een idee om leden die langer dan een bepaalde tijd niet actief zijn gewoon te verwijderen? In het kader van ruimte besparing?
Mickey~

Re: Ideeën voor het forum.

ik kijk wel eens bij onbeantwoorde berichten en zie dan dat daar wat berichten tussen staan van mensen die contact zoeken met anderen. dus in de zin van schrijven met een ander, of dat ze iemand willen vinden met wie ze leuke uitstapjes kunnen gaan maken. ik vind dieeigenlijk nergens echt passen, behalve bij meetingen, maar daar ook weer niet echt...

misschien kan er een onderdeel gemaakt worden op het forum voor dit soort berichten?
misschien 'contacten' ofzo... weet nog niet zo goed een naam...
maar dan krijgen die mensen misschien ook antwoord, zonder dat ze nu per se naar meetings moeten gaan ofzo.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ideeën voor het forum.

TJa het is een lastige want we zijn geen datingsite of advertentiebord. Als je dit soort contactadvertenties gaat groeperen dan loop je het risico dat het meer een verkapte datingsite ofzo wordt. We kunnen misschien wel het forum meetings aanpassen naar meetings en contacten ofzoiets ? Ik zal het eens voorstellen..
Inzicht als Uitweg..
Mickey~

Re: Ideeën voor het forum.

ja dat is ook wel weer waar... aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat sommige mensen op zoek zijn naar lotgenoten zonder dat ze gelijk moeten posten op t forum.

misschien duidelijke regels daarvoor... maarja, dan komt er zeker weer extra modwerk en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

mij maakt t niet zoveel uit hoor, want heb zelf geen behoefte om zo'n oproep, maar dacht voor die mensen die nu totaal geen reactie krijgen .... lijkt me ook best naar voor ze.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Ideeën voor het forum.

Nou Mickey... op proef hebben we Meetingen en Contacten nu...:D Je ziet het.. we luisteren wel naar je ;)

http://www.psycholoog.net/forum/viewforum.php?f=24

We zullen de bijbehorende topics er naar toe verplaatsen voor zover we ze nog kunnen terugvinden op het forum.
Inzicht als Uitweg..
Demon Bushido

Re: Ideeën voor het forum.

just throwing it out here, maar wat ik al op meerdere fora heb gezien, en ook op 1tje zelf heb neergezet, is een pagina bij het gebruikerspaneel waar de gebruikers notities kunnen neerzetten. deze notities zijn dan alleen door de gebruiker van wie de notities zijn te lezen, en dus ook niet door moderators en beheerders.

ik kwam op dit idee omdat er veel actieve gebruikers hier zitten, en voor die gebruikers zou het misschien handig zijn om notities te kunnen maken over whatever, dat kan dus zijn over tips voor hun problemen uitproberen, dat ze alle tips op een rijtje kunnen zetten, of een notitie maken over dat ze later op die dag ergens een probleem waar ze mee zitten moeten posten, of gewoon voor persoonlijke dingen.
Demon Bushido

Re: Ideeën voor het forum.

wat vinden jullie van mijn idee?:O ik ben nieuwsgierig
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ideeën voor het forum.

Demon Bushido schreef:wat vinden jullie van mijn idee?:O ik ben nieuwsgierig
Ik persoonlijk vind het wat overbodig.
* Liebe Macht Frei *
Leeuwtjuh

Re: Ideeën voor het forum.

Demon Bushido schreef:wat vinden jullie van mijn idee?:O ik ben nieuwsgierig
Ik moet eerlijk zijn dat ik er niet weg van ben. We hebben de optie besproken achter de schermen en wij zien eerlijk gezegd de toegevoegde waarde niet zo. De dingen waar jij het over hebt, kun je ook in een topic posten, via pb versturen, in een word-bestandje zetten of gewoon met de persoon zelf bespreken....
Demon Bushido

Re: Ideeën voor het forum.

ach, maakt niet uit, ik denk alleen maar mee, als het ene idee niet gekozen word is de volgende misschien beter
Leeuwtjuh

Re: Ideeën voor het forum.

Ja precies :D Zó moet je het ook zien hoor! Goed dat je meedenkt cheerqd5

Terug naar “Feedback en algemene informatie”