Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Wis knop erbij als deelnemer?

Beste mensen,

Wat vinden jullie van een extra wis-knop als forumdeelnemer? Meestal lees ik mijn bijdragen na, alvorens ik ze verstuur. En ja, ik weet dat er een voorbeeld exemplaarknop is.
Tevens is het me voorgekomen dat ik een zin wou wissen, die mogelijk misverstaan zou kunnen worden, en ik vond het vervelend dat ik die niet eenvoudig meer zelf kon wissen en via een moderator te vragen die zin te wissen.

Het is als deelnemer gemakkelijker een kleine zin te wissen, dan een hele mail te schrijven naar een moderator, en dan nog een hele motivatie te geven waarom je een kleine zin van een paar woorden wil wissen en er dan maar hopen dat de moderator op het moment ter velde gevolg zal geven aan een verzoek, na een grote vergadering onder de moderatoren samen. En ik denk dat het ook gemakkelijker is als Moderator, als deelnemers zinnen zelf kunnen wissen, of lay out zelf bijstellen als je per ongeluk de bijdrage al op het forum gezet hebt. (minder werk. :p )

Nu weet ik dat elk forum hier anders mee omspringt. Bij één forum kan je een zelfgeschreven bijdrage binnen een kwartier veranderen, alvorens ze versteend worden. Bij andere fora is het mogelijk zelfgeschreven bijdragen op elk mogelijk moment te wissen, veranderen, bijvullen enz.

Er is zelf een forum waarbij je topics die je zelf opent ook tevens mede het moderator-schap meekrijgt.
En andere fora zoals deze hanteren: geschreven is geschreven…

Ik zou het in ieder geval al een grote winst vinden als het mogelijk is binnen een kwartier een bijdrage te veranderen.

Maar dat ik gewoon mijn mening. Naast tal van meningen wellicht die hier misschien te vinden zijn.

Maar ik zou het leuk vinden als er ooit een nieuwe versie van dit forum komt, dat een wis knop bevat, zou nog beter zijn ;)

Groet,

Kyron
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Wat vinden jullie van een extra wis-knop als forumdeelnemer? Meestal lees ik mijn bijdragen na, alvorens ik ze verstuur. En ja, ik weet dat er een voorbeeld exemplaarknop is.
Tevens is het me voorgekomen dat ik een zin wou wissen, die mogelijk misverstaan zou kunnen worden, en ik vond het vervelend dat ik die niet eenvoudig meer zelf kon wissen en via een moderator te vragen die zin te wissen.
Voor mijn gevoel is het geen goed idee om een wis of veranderknop toe te voegen. Leden kunnen dan zo vaak ze willen berichten veranderen van zichzelf. Dit kan voor verwarring zorgen. Dit kan voor (meer) onrust zorgen. Moderators hebben op deze manier voor mijn gevoel meer overzicht. Als er zo'n knop komt dan kan men wanneer dan ook berichten veranderen. Informatie die er dan eerst was, kan op die manier opeens weg zijn of veranderd. Daarmee is het overzicht van het beheer naar mijn idee veel minder en controles ingewikkelder. Terwijl informatie van (groot) belang kan zijn in bepaalde situaties. Gevoel van vertrouwen en rust heeft daar ook mee te maken. Tussenkomst van moderators voor het verwijderen van bepaalde berichten of stukken tekst van berichten is naar mijn idee een handige manier om overzicht te houden. Voor leden, moderators en beheerders.
Dan maar een paar keer extra op Voorbeeld klikken mocht dat nodig zijn. Het lijkt mij niet moeilijk om moderators te blijven vragen aanpassingen te doen.
Het is als deelnemer gemakkelijker een kleine zin te wissen, dan een hele mail te schrijven naar een moderator, en dan nog een hele motivatie te geven waarom je een kleine zin van een paar woorden wil wissen en er dan maar hopen dat de moderator op het moment ter velde gevolg zal geven aan een verzoek, na een grote vergadering onder de moderatoren samen.
Dat lijkt mij helemaal niet nodig. Over het algemeen genomen doen moderators niet moeilijk over bepaalde aanpassingen. Een korte zin kan ook voldoende zijn. Motivatie niet altijd nodig.
Een lange mail hoeft (over het algemeen genomen) niet.
En ik denk dat het ook gemakkelijker is als Moderator, als deelnemers zinnen zelf kunnen wissen, of lay out zelf bijstellen als je per ongeluk de bijdrage al op het forum gezet hebt. (minder werk. :p )
Dat ligt aan een situatie. (Zie eerste deeel.)
Maar ik zou het leuk vinden als er ooit een nieuwe versie van dit forum komt, dat een wis knop bevat, zou nog beter zijn ;)
Volgens mij is vzoiets er ooit geweest (geef het alsjeblieft aan als dat niet zo is) en is het uiteindelijk veranderd. (Wellicht om chaos en geen goede overzicht.)
Persoonlijk vind ik het veel beter en geeft het een beter gevoel als het blijft zoals het is.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Memories schreef: Dat ligt aan een situatie. (Zie eerste deeel.)
Bedankt voor uw mening en reageren, Memories… :)

Inderdaad, Memories. Het ligt aan de situatie. Daar ben ik mee eens. Sommige situaties zijn zo ongecompliceerd, dat voor die eenvoudige situaties, zo een knopje niet zal misstaan. In mijn ogen althans. ;)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Bedankt voor uw mening en reageren, Memories… :)

Inderdaad, Memories. Het ligt aan de situatie. Daar ben ik mee eens. Sommige situaties zijn zo ongecompliceerd, dat voor die eenvoudige situaties, zo een knopje niet zal misstaan. In mijn ogen althans. ;)
Graag gedaan.

Daarin is mijn mening dat het beter is om een algemene regel te houden. In dit geval zou dat dan zijn geen wijzigknop voor leden.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Memories schreef:
Bedankt voor uw mening en reageren, Memories… :)

Inderdaad, Memories. Het ligt aan de situatie. Daar ben ik mee eens. Sommige situaties zijn zo ongecompliceerd, dat voor die eenvoudige situaties, zo een knopje niet zal misstaan. In mijn ogen althans. ;)
Graag gedaan.

Daarin is mijn mening dat het beter is om een algemene regel te houden. In dit geval zou dat dan zijn geen wijzigknop voor leden.
Ach, Memories, ik ben ook maar een gast en elk forum maakt zijn eigen regels en het is misschien ook wat je gewend bent. Nu kom ik nog enkel op dit forum op een matige manier. Maar vroeger kwam ik op een forum met ook een voorbeeldknop maar waar je binnen het kwartier toch nog iets kon aanvullen, veranderen. Ik maakte daar niet zoveel van gebruik. Maar ik vond dat wel een zegen als ik er wel gebruik van kon maken …

Als jullie daarentegen op dit forum zeggen geschreven is geschreven, ben ik zo moeilijk niet en pas ik me daaraan gewoon aan. Tevens weerhoudt het me niet om er een kritische noot bij te geven. :P Daar is dus dit subforum trouwens voor, nietwaar? Ik ben al blij mijn kritische noot kwijt te kunnen … Zo geef je ook jouw noten. Zijn we samen blij. :)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Kyron schreef:
Memories schreef:
Bedankt voor uw mening en reageren, Memories… :)

Inderdaad, Memories. Het ligt aan de situatie. Daar ben ik mee eens. Sommige situaties zijn zo ongecompliceerd, dat voor die eenvoudige situaties, zo een knopje niet zal misstaan. In mijn ogen althans. ;)
Graag gedaan.

Daarin is mijn mening dat het beter is om een algemene regel te houden. In dit geval zou dat dan zijn geen wijzigknop voor leden.
Ach, Memories, ik ben ook maar een gast en elk forum maakt zijn eigen regels en het is misschien ook wat je gewend bent. Nu kom ik nog enkel op dit forum op een matige manier. Maar vroeger kwam ik op een forum met ook een voorbeeldknop maar waar je binnen het kwartier toch nog iets kon aanvullen, veranderen. Ik maakte daar niet zoveel van gebruik. Maar ik vond dat wel een zegen als ik er wel gebruik van kon maken …

Als jullie daarentegen op dit forum zeggen geschreven is geschreven, ben ik zo moeilijk niet en pas ik me daaraan gewoon aan. Tevens weerhoudt het me niet om er een kritische noot bij te geven. :P Daar is dus dit subforum trouwens voor, nietwaar? Ik ben al blij mijn kritische noot kwijt te kunnen … Zo geef je ook jouw noten. Zijn we samen blij. :)
Daarom is het in ieder geval prettig dat men meningen kan delen. Het kan een andere mening zijn en dat is geen probleem. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Memories schreef:
Kyron schreef:
Memories schreef: Daarom is het in ieder geval prettig dat men meningen kan delen. Het kan een andere mening zijn en dat is geen probleem. :)
Daar ben ik mee eens… Daar ging het me eigenlijk vooral om mijn mening te geven, niet op zich “verwacht” dat er actief iets mee gebeurd op een plek waar door de jaren heen een eigen cultuur is ontstaan. Mening van anderen te beluisteren … Dat geld voor elk forum die weer andere regels hebben, waar we het wel of niet eens mee kunnen zijn. …

Tevens wanneer ik gewoon een klein zinnetje wilde wissen en eigenlijk niet kon, zonder hulp van volhoudertje, ervaarde ik wel als frustrerend… En deed me terug denken aan de voor mij wat luxere 15min tijd, waar ik dat zelf autonoom kon.

Maar ja, ik hoop dat jullie mijn klein aanpassingsprobleempje kunnen vergeven. Nogmaals, ik ben al blij dat ik het kwijt kan… Verder heb ik wel een goede frustratietolerantie … Dus bij de wetenschap dat ik gehoord word hier red ik het wel. :)

Dank je Memories voor het luisteren,

Kyron
Gebruikersavatar
ImogenQ
Berichten: 708
Lid geworden op: 11 dec 2013 16:16

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

ik ben het met Kyron eens;
ik kom op andere fora waar je in ieder geval kan editen
nadat twee personen het bericht hebben gelezen;
maar er was ook een forum waarbij aan het editen/redigeren
geen tijdslimiet zat.
Er was ooit eens wel een discussie over, maar die
twee leden zaten elkaar altijd al in de haren..

zou fijn zijn als je kleine typefoutjes kan verbeteren,
ik ben altijd al een slordige tijper/ editer geweest
( zinsconstructie veranderen en er blijft een t teveel staat
" ik vindT " :( echt naar )

wat fijn dat iemand dit te berde brengt [045]
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

ImogenQ schreef:zou fijn zijn als je kleine typefoutjes kan verbeteren,
ik ben altijd al een slordige tijper/ editer geweest
( zinsconstructie veranderen en er blijft een t teveel staat
" ik vindT " :( echt naar )
Berichten worden soms door de moderators herschreven. De interpunctie wordt gewijzigd en ook worden grammaticale fouten verbeterd, om de leesbaarheid te bevorderen.
Meestal gaat dit ongemerkt aan de forumgebruikers voorbij.

Een enkele keer is een forumlid het niet eens met aangebrachte wijzigingen, en wordt er beweerd
dat het woord 'spam' weliswaar correct is, maar 'spamm' leuker staat. Tja, dat neem ik dan
voor kennisgeving aan. 001_tongue
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

zou fijn zijn als je kleine typefoutjes kan verbeteren,
ik ben altijd al een slordige tijper/ editer geweest
( zinsconstructie veranderen en er blijft een t teveel staat
" ik vindT " :( echt naar )
Ik niet hoor: vindt met d en t is het beste van beide werelden. Kan je het nooidt foudt hebben :)
Multiple gok 011
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Ik heb liever geen "wis" knop maar een "corrigeer" knop.
Dus dat ik mijn laatste bericht nog kan wijzigen of er nog wat aan toe kan voegen.

Maar het is er niet. Dus dat is een mooie "change request" of een "ontwikkelpunt". Maar we moeten het toch echt doen met de voorbeeldknop. En als je het niet zeker weet kan je ook nog de knop gebruiken: "concept bewaren" kan je een later moment verder schrijven. Leuker kunnen we dit forum niet maken, wel moeilijker.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

koen0069 schreef:Maar we moeten het toch echt doen met de voorbeeldknop. En als je het niet zeker weet kan je ook nog de knop gebruiken: "concept bewaren" kan je een later moment verder schrijven.
En zo is het maar net, koen. [045]
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Dus bij de wetenschap dat ik gehoord word hier red ik het wel. :)
Dat zit wel goed, Kyron. :nod:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

ImogenQ schreef:ik ben het met Kyron eens;
....
wat fijn dat iemand dit te berde brengt [045]
Graag gedaan, Imogen. Van mijn kant is het ook leuk om te vernemen dat ik niet helemaal alleen sta met mijn mening. ;)

@ aan Allen

Normaals dank jullie mening te geven. Verder kan ik wel een rede bedenken die jullie standpunt ondersteunen hoor. Er zijn altijd meer kanten aan het geheel.

1 keer heb ik bijv. eens een keer meegemaakt op een forum met een onbeperkte edit-wis-knop, dat een door mij één van de meest gewaardeerde forumlid al zijn bijdragen wiste, en daarna afscheid nam van het forum… (Door zijn begaafdheid en zijn manier van voelen en denken, kwam hij constant in conflict met zijn mede-forumleden die hem verkeerd verstonden wat de rede ook van zijn vertrek was)

Hoewel ik zijn keuze 100% begreep, vond ik het tegelijkertijd erg jammer dat ineens één van de meest waardevolle bijdragen van dat forum ineens weg waren. Die van hem!

Maar dat is werkelijk het enige nadeel dat ik kan van die knop ooit heb ervaren.

Ik wil maar zeggen, ik kan mijn eigen standpunt wel relativeren, in die zin dat er meer kanten aan iets zitten, en bovendien dat er meer “oplossingen” of manieren van handelen zijn…

Zoals ook een tussenoplossing van een kwartier veranderingstijd.

Trouwens, de aanleiding waarmee ik dit topic opende is ondertussen totaal verdwenen. Ik was bang dat een zinnetje totaal anders geïnterpreteerd zou worden, dan ik het bedoelde. Dat was gelukkig niet het geval. De persoon reageerde verder met een flinke dosis humor. Wat voor mij een enorme opluchting was; want het heeft me gisteren heel de dag beziggehouden. Zelfs onder mijn werkzaamheden was ik er zelfs nog aan het denken. Dat is me tot hier toe nog nooit overkomen op dit forum dat ik me over zo iets kleins zo druk maakte… Ach, ik zal het maar op mijn prettige gestoordheid steken zeker… :D

Groet,

Kyron
Gebruikersavatar
ImogenQ
Berichten: 708
Lid geworden op: 11 dec 2013 16:16

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

ik begrijp dat het niet gaat veranderen omdat twee leden het
graag zouden willen...

@ volhoudertje ( wat een toepasselijke nick bedenk ik me
net ;) )

ik vind het juist helemaal okay dat je het woord spam niet aanpast, was ook niet de
bedoeling en... het lag ook niet in de lijn der verwachtingen..
zo n info -berichtje met van mij in het topic geeft een beetje xtra sjeu aan zo n topic..

.. dat " ik vindT " vond ik wel een beetje triest hoor, maar ook geen ramp , natuurlijk, als dat blijft staan. Wie weet zal ik voortaan beter nalezen voordat ik op verzenden druk...
er is altijd hoop 8) ;)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

De vraag wordt doorgegeven aan Frank om te kijken of het überhaupt wel mogelijk is een edit knop (geen wis knop) met tijdsbeperking(vb 10 min ) toe te voegen in huidige forumbeeld.

Indien het wel kan, kunnen we er misschien democratisch over stemmen met zijn allen. Indien het niet mogelijk is dan is de kwestie afgesloten.

kee [045]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Indien het wel kan, kunnen we er misschien democratisch over stemmen met zijn allen. Indien het niet mogelijk is dan is de kwestie afgesloten.
[045] Goed idee om er dan democratisch over te stemmen om te zien wat er uit komt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Hé, dat zou leuk zijn, zelfs als we glansrijk verliezen met 2 bescheiden ja-stemmers als Imogen en Kyron… :D

Ik vind het al goed dat een bescheiden wensje zoals deze doorgegeven wordt. Bedankt daarvoor, Momo ;)
Gebruikersavatar
Teckna
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 dec 2012 19:11
Locatie: Omgeving Leiden

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Lijkt mij alleen maar verwarring geven als berichten nog gewijzigd kunnen worden?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Teckna schreef:Lijkt mij alleen maar verwarring geven als berichten nog gewijzigd kunnen worden?
Mij ook, maar dat is een persoonlijke mening. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Memories schreef:
Teckna schreef:Lijkt mij alleen maar verwarring geven als berichten nog gewijzigd kunnen worden?
Mij ook, maar dat is een persoonlijke mening. :)
Ik beleefde “persoonlijk” het omgekeerde. Een dubbelzinnig klinkende zin die al geplaatst is, direct kunnen wissen, helpt om mogelijke verwarring te voorkomen. :P
Gebruikersavatar
ImogenQ
Berichten: 708
Lid geworden op: 11 dec 2013 16:16

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

inderdaad ,Kyron.... op andere fora
kan het ook( zelfs zonder tijdslimiet) en er ontstaat daar geen verwarring...behalve die éne genoemde uitzondering

maar ...mss dat we het een tijd kunnen uitproberen , tenzij het technisch of financieel niet haalbaar is

het is ook geen must, slechts een verzoek..
elgebak

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Ik ben ook voor de tussenoplossing! :)
Ik vind het vreselijk als ik zie dat ik typfouten heb gemaakt. Ik gebruik altijd de voorbeeldknop, maar het gebeurt toch wel eens dat ik na het posten zie dat er iets niet klopt of dat ik iets toch anders had moeten verwoorden.

Aan de andere kant begrijp ik de redenen om het niet te doen ook wel. Voor alle standpunten valt wel wat te zeggen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de mogelijkheid om wel iets te kunnen wijzigen.
Kyron schreef:Hoewel ik zijn keuze 100% begreep, vond ik het tegelijkertijd erg jammer dat ineens één van de meest waardevolle bijdragen van dat forum ineens weg waren. Die van hem!

Maar dat is werkelijk het enige nadeel dat ik kan van die knop ooit heb ervaren.
Dat vind ik zelf dan weer geen nadeel. Als het om je eigen bijdragen gaat kan het wel fijn zijn om zelf de controle te hebben over het verwijderen, bijvoorbeeld als je bang bent voor herkenning. Maar goed, eigen boekjes kun je met een berichtje naar een mod natuurlijk altijd laten weghalen.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

... en daarom is het dus goed dat als het eventueel mogelijk is... er eerst een stemming komt. (Via een poll bijvoorbeeld.)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wis knop erbij als deelnemer?

Mijn mening? Geen wis- of herstelknop. Op school leerde je toch al dat je je werk eerst moet nakijken voor je het inleverde? De 'Voorbeeld' knop zit er niet voor niets, leer die knop eerst maar eens te gebruiken. 001_tongue
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Feedback en algemene informatie”