Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Behoefte aan een nieuw sub-rubriek: trauma’s

Ik heb al zo een beetje gegrasduind op dit forum, voorlopig onthoud ik me nog van veel commentaar, tevens wat ik mis is een sub-rubriek onder “problemen en oplossingen”, namelijk ‘trauma’s’.
Nu je zou kunnen denken: dat past goed bij: de rubriek “stress, angsten en fobieën.”

Vooral omdat men bijv. bij seksueel misbruik automatisch een relatie legt met de “posttraumatische stress-stoornis”. Of bij persoonlijkheidsstoornissen, veel mensen die ervaringen van seksueel misbruik hebben gehad, hebben door psychiaters bijv. een persoonlijkheidsstoornis gekregen.

Tevens is de “persoonlijkheidsverandering” in dit geval het gevolg van een tragische ervaring, zoals het misbruik. Daarom denk ik dat het goed is een aparte erkenning te geven, namelijk een sub-rubriek over “misbruik”… Ik doe het niet voor mezelf. Maar ik weet dat misbruik, met name seksueel misbruik erg vaak voorkomt, bij vrouwen de meest voorkomende vorm van misbruik. Door de kwetsbaarheid van de materie zou ik dan een gesloten sub-rubriek voorstellen, waar alleen de ingeschreven leden de berichten kunnen lezen. Wat denken jullie over dit idee?
quodpersortem

Re: Behoefte aan een nieuw sub-rubriek: trauma’s

Alle verhalen in het "onder ons" gedeelte zijn alleen zichtbaar voor leden. Daar zetten de meeste mensen die een trauma hebben meegemaakt hun verhaal neer.

Ik weet niet of het wel een goed idee is: Zo maak je het forum minder overzichtelijk. Ik heb dan zoiets van, als je hiermee begint, kun je ook rubrieken voor pesten en vreemdgaan etc. etc. maken. Vaak is het toch zo dat een trauma samenhangt met de problemen van nu, dus is het enkel de oorzaak/een deel van het nu bestaande probleem.
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Behoefte aan een nieuw sub-rubriek: trauma’s

Hoi Kyron,

Bedankt voor je suggestie.

Na overleg met het beheer zijn we tot de conclusie gekomen dat hier geen behoefte aan is.
Ook komt het de overzichtelijkheid van het forum niet ten goede.

Als je een bericht wil plaatsen, kun je dat doen in 'onder ons' of in een van de andere, reeds
bestaande subfora.
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.

Terug naar “Feedback en algemene informatie”