Adiorthwtos

Inspiratiekaartje 24. Luister enkel naar jezelf

Het komt regelmatig voor dat je je moet schikken of aanpassen of rekening moet houden met anderen. Compromissen sluiten en dingen die je écht graag zou willen doen moet af/uitstellen met de gedachte: nouja, dat komt later wel. Onbewust zakt je humeur weg en krijg je een gevoel van ontevredenheid, terwijl je in het gareel loopt en je dagelijkse dingen doet, waarbij je wellicht steeds meer dingen doet waar je totaal geen zin in hebt. Aan het eind van de dag is er niets noemenswaardigs meer. Komt je dat bekend voor?

Zoek een dag en ga doen wat JIJ wilt. Jij alleen. Pak er een dag uit waarop je met niemand rekening hoeft te houden en compleet maling hebt aan je omgeving. Moet je werken? Pech, meld je ziek of zeg tegen je baas dat hij/zij de pot op kan en neem een snipperdag. Heb je afspraken waar je geen zin in hebt? Cancel ze. Heb er even totaal maling aan. Komt dat stomme familielid nu alweer aanzakken? Opkalefateren, dit is jouw dag. Wil je je haar paars verven? Naar de kapper? Koekjes bakken? Die tentoonstelling bekijken, of naar die ene goede film? Do it. Wees lekker egoïstisch en doe het. Heb je geen zin in het huishouden? Laat het. Heb je achterstallige bezigheden welke je echt af wilt ronden maar er nooit de tijd voor kunt vinden? Ef it. Do it.

Mensen zijn tegenwoordig te druk om zelf na te denken en kiezen ervoor om liever te veroordelen volgens de standaarden van de maatschappij, waardoor je als het ware gedwongen word om mee te doen met de gekkigheid.

Wat wil je? Luister naar jezelf... Vroegah toen je klein was, kon je de intertoys catalogus erbij pakken en urenlang speelgoed kijken en was je wellicht wel vastbesloten om 'als je later groot bent' een speelgoedverzameling aan te leggen waar je U tegen zegt. Zin in een supersoaker? Ga em kopen! Wil je die godsgruwelijk dure parfum? Stap op de fiets en ga het halen. Al kost het dan maar een halve week boodschappen, dan eet je (en de rest van het gezin) maar een tosti. Luister naar niemand anders dan naar jezelf.

Ga iets doen waardoor jij de energie weer op kunt laden! love3

Post hieronder wat je gedaan hebt!
elgebak

Re: Inspiratiekaartje 24. Luister enkel naar jezelf

Ik ga nog naar mezelf luisteren. Zolang ik nog niet klaar ben voor een opleiding/werk of nog niet weet wat ik precies wil, doe ik het niet. Ik wil me niet onder druk laten zetten door mijn ouders, dan ben ik weg. Ik wil het op mijn manier doen. Ik wil over een tijdje niet kunnen zeggen dat ik kapot ben gegaan omdat mijn ouders me tot dingen hebben gedwongen die ik niet aan kon. Ik wil kunnen zeggen dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd, en niet naar de druk van buitenaf. Door te doen zoals mijn lichaam het zelf wil zal ik het beste uit mijn leven kunnen halen :)
Adiorthwtos

Re: Inspiratiekaartje 24. Luister enkel naar jezelf

cheerqd5 Goed zo Elgebak! cheerqd5

Thats the spirit 8) !

Terug naar “Inspiratiekaartjes”