Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Inspiratiekaartje 21. Wie ben jij?

Ergens ben ik doodsbang om dit te posten. Doodsbang om niet gezien te worden. Doodsbang om mijn gevoelens neer te te gooien. Omdat ik niet weet wat ermee word gedaan. Maskers dragen voor de bescherming voor verdriet en pijn, is een veilige en makkelijke weg. Maar het kan je ook breken. Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om mezelf neer te zetten. Ondanks de vele dingen die ik op dit forum al heb neergezet. Misschien niet begrepen of gezien, wat ik ergens niet erg vind, omdat ik toch het allerliefst op de achtergrond blijf. Bang om gekwetst en vernederd te worden. Bang om de mensen die ik lief heb en waar ik zo om geef, te verliezen. Kwijt te raken aan de dood of aan een ander levenspad. Of aan plotselinge verdwijning, als je niets meer van iemand hoort op het één op andere moment. Je sluit je af en wil het niet meer voelen. Je hebt veel te dicht bij de ellende gestaan. Veel te dichtbij en te vaak de dood beleeft. Je hebt meegemaakt hoe mensen aan ziektes dood gingen. Aan een ongeluk bezweken. Zichzelf van het leven beroofde, al was dat laatste, voor een groot deel niet in real, toch raakt het je enorm en het vormt je.

Je hebt in het leven van bepaalde personen niet de liefde mogen ontvangen die je eigenlijk wel zou moeten hebben. Je hebt mensen vertrouwd die eigenlijk niet te vertrouwen zijn. Je hebt zelf enorm in de knoop gezeten en wilde op momenten het liefst morsdood. Mijn hart gaat naar de 200 km/ pu als ik dit zo op schrijf. Want ja...dan ben je opeens niet meer de sterkste. Dat ben je nooit geweest. Je bent een grijze muis, je was een grijze muis. Een muis die afweek van de rest en vanaf jongs af aan al moest bewijzen, moest laten zien dat je anders bent dan anderen, maar toch dat er niet met je te spotten viel. Vaak viel me dat enorm zwaar. Nu nog moet ik me met regelmaat bewijzen. Dat het allemaal niet zo makkelijk gaat. En dat ik de pijn geestelijk / lichamelijk af en toe niet aan kan.

Als je vaak afgewezen bent, ga je je afsluiten voor de wereld om je heen en creëer je automatisch een droomwereld waarin jij eens de regie hebt. Waarin jij eens de baas bent, inplaats van telkens iemand anders. Inplaats van telkens een tiran. Ik heb vaak in mijn kinderlijkheid geleefd. Maar ook was ik te volwassen voor mijn leeftijd en leeftijdsgenoten vonden mij al gauw te serieus. Terwijl ik ook enorm komisch kan zijn. Maar ik was altijd de gek die anders was. Of ik nou gepest werd of niet. Anders was ik. En ondanks dat ik manieren vond om ermee om te gaan, besef(te) ik me dat heel goed. Door alles wat ik heb meegemaakt, en wat ik wel op zeer grote schaal kan typen of bij kan vertellen, omdat het lang niet alles is, ben ik kapot gemaakt. Eigenlijk gewurgd. Als klein reddeloos diertje gemarteld en daarna terug gezet in de maatschappij om het vervolgens niet meer te herkennen. Zeker niet als veel word 'verboden'. Zeker als veel dingen anders gaan dan gepland en er ook nog eens erg veel voor je word bepaald. Met een enorm minderwaardigheidscomplex, verlatingsangst en allerlei andere 'gebreken' tot gevolg. Want toen ik 'jong' was, was ik op zich een vrolijk kind. Tenminste, dat probeerde ik.

Ik merk dat mijn hoofd uit elkaar knalt. Maar ik moest dit van me af schrijven. Dit is nog maar een erg klein deel. Maar voor nu genoeg. Ik weet niet wat ik ermee wilde bereiken, maar ik voelde de dwang om dit er neer te zetten. Alsof iets mij stuurde. En toch overheerst steeds die enorme angst. Het nekt me. Het maakt me klein. Zucht...that's life, zeggen ze toch altijd?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Inspiratiekaartje 21. Wie ben jij?

Mooi geschreven Memo. Het is een eerlijk en oprecht stuk. Wat mij betreft hoef je niet doodsbang te zijn om het te posten. Maar dat weet je toch ook wel? 3some Maar is dit eigenlijk wel een inspiratiekaartje waar je op een andere manier kunt participeren dan een reactie te geven op jouw stukje? Je formuleert namelijk alleen in de titel van het topic een vraag.
Ik wil best antwoord geven op de vraag 'Wie ben jij'. Maar op dit moment even niet meer, het is nu kwart voor drie ’s nachts en de fles wijn is, zoals gebruikelijk bij mij, bijna tot op de bodem leeg gedronken. ;-)
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Inspiratiekaartje 21. Wie ben jij?

Ik ben een vat vol tegenstrijdigheden...

Ik ben jong van geest en oud van ziel
Ik kan je je houden tot het je duizelt ,maar je ook haten tot in de vergeetput
Ik vergeef wel, maar vergeet nooit
ik kan heel erg vrolijk zijn om de kleinste dingen, en heel erg triest om kleine dingen
ik ben open over vele zaken maar gesloten over wat er diep in me zit
Ik zal je niet snel in de steek laten, maar heb zelf verlatingsangst
Ik ben soms te hard voor mezelf en te zacht voor een ander
Ik ben niet zo snel gekwetst, maar als je me raakt trek ik me terug
Ik ben anders,maar hoor er graag bij als mezelf
ik neem beslissingen,grote zelfs , maar denk eerst alles lang door
ik vertrouw gemakkelijk,maar het kan ook snel stuk
Ik heb een ziekte die niet te genezen valt,en toch denk ik elke goeie dag dat het beter is
Ik ben gek van beesten, minder van mensen
ik haat leugens en hypocrisie,maar speel soms ook een rol omdat het moet (vb op werk)
ik wil niet dood, maar soms wil ik niet nog tig jaar sukkelen en pijn hebben
Ik leef op emoties, maar huilen doe ik zelden
ik wil dicht zijn bij mensen die ik graag zie, en ben heel graag alleen
Ik weet dat ik veel kan als ik het wil, en toch voel ik me dikwijls tekortschieten
Ik ben sterk en kan soms heel klein zijn
ik wil soms hulp, maar vraag het nooit omdat ik het toch alleen moet oplossen

Ik weet wie ik ben, ik weet wat ik wil en vooral wat ik niet wil...
en het is goed zo .. ik ben MO
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Leeuwtjuh

Re: Inspiratiekaartje 21. Wie ben jij?

:o ...

Het beter verwoorden dan Momo gaat wss niet lukken!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Inspiratiekaartje 21. Wie ben jij?

Ik ben een ouwe zak van even in de vijftig, die zich niet wenst te conformeren aan een heersende moraal, mode of opvattingen. Ik ben dwars, soms een provocateur, een cynicus, eigenzinnig en eigenwijs tot op het bot.
Ik duld weinig kritiek op mijn doen en laten, de enige recensent van mijn leven mag alleen ik zelf zijn. Ik wens geen binding, liefde of intimiteit. Mij is de toegang tot dat Beloofde Land nooit ontzegd, ik heb het al lang geleden de rug toegekeerd omdat ik er van overtuigd ben dat ik er mij niet thuis zou kunnen voelen. Ik ken mijn beperkingen en wens niets te ondernemen om ze te kunnen ontstijgen of het hoofd te kunnen bieden.
Als ik met mijzelf kan leven heb ik ook verder niemand nodig.
Ik wens de dagen van mijn leven naar eigen goeddunken te besteden tot ik er geen meer over heb. Ik wens in mijn leven alleen die talenten en vaardigheden te ontwikkelen die ik zelf noodzakelijk acht en waar ik mij mee kan amuseren. Maar ik geef wat ik een ander eventueel te bieden heb gratis en vaak onbaatzuchtig weg, zo lang ik maar niet de prijs hoef te betalen iemand in mijn leven toe te laten en de dierbare koestering van weemoed en het solitaire bestaan vaarwel moet zeggen.
Bij mij is het 'Bonjour tristesse' tot elke prijs. Ik hou van gecultiveerde smart en esthetisering van het zoete lijden. Maar ik ben niet zwartgallig, daarvoor heb ik een te lichte kijk op het leven. Maar het leven is uiteindelijk alleem van mij. Ik ben van mij, van mijzelf en van niemand anders.
Niemand mag rechten op mij doen gelden of mij claimen. Die grens bewaak ik angstvallig. Zelfs tranen kunnen mij niet vermurwen een ander pad te bewandelen.

Ik zou zo graag een slecht mens willen zijn. Ik zou de meest verrotte hufter willen zijn die ooit geleefd heeft. Ik wil zo graag de straf voor een misdrijf dat ik nooit begaan heb.
En ik weet dat ik de enige ben die mij deze pijn kan geven. Ik geef geen ander de sleutel, omdat zelfgekozen pijn nooit deelbaar kan zijn.

Maar dit alles is natuurlijk 'wie ben jij volgens jezelf'. Dit ben ik gelukkig niet voor anderen, als ik echt zo'n hufter was had ik nu geen tanden meer in mijn muil! [027]


Zo, dat vind ik nog eens leuk! Een paar quasi diepzinnige zinnen er uit poepen met een vette grijns op het gezicht.
De letter ‘i’ is in het uur. Lonkt op deze zomerse dag niet ergens een terrasje? Vast wel! 011
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Inspiratiekaartje 21. Wie ben jij?




*Zingt keihard mee....


Ik ben sterk en soms zwak,
ik ben lief en soms boos,
ik ben vriendelijk en soms hard,
ik ben gul en soms weiger ik te geven,
ik ben wijs en soms kinderachtig,
ik ben evenwichtig en soms schiet ik uit mijn slof,
ik weet meestal wel een antwoord en soms zit er volkomen naast,
ik ben serieus en kan ook melig zijn,
ik ben gezellig en soms stil,
ik ben een groepsmens maar pas niet in iedere groep,
ik ben een leider maar soms wil ik geleid worden,
ik zit vol energie en soms is de accu leeg,
ik ben optimistisch en soms heb ik een dip,
ik ben vrolijk en soms een bitch,
ik ben moedig en soms bang,
ik ben aardig en soms kortaf,
ik ben vrouwelijk en voel me soms een man,
ik ben rechtvaardig en soms subjectief,
ik ben vergevingsgezind maar soms blijf ik boos over iets,
ik ben een goed mens en soms maak ik fouten,

maar bovenal: ik ben een mens.. net als jij.
Inzicht als Uitweg..
Esterre

Re: Inspiratiekaartje 21. Wie ben jij?

Ik kan niet compleet vertellen wie ik ben. Ik weet nog lang niet alles over mijzelf..

Ik ben iemand die sneller van stemming kan wisselen dan dat jij ‘hoi’ kan zeggen. Dat betekent niet dat mensen niet goed weten hoe ze met mij om moeten gaan, want ik pas me wel aan indien nodig.
Ik ben iemand die haar ‘geluk’ uit het geluk van anderen haalt, maar niet uit zichzelf kan halen. Ik ben dus eigenlijk wel een gevoelsmens(beetje heel erg..).. Hier baal ik vrijwel altijd van want ik ben ook iemand die haar eigen emotiegrens nog niet goed in de gaten heeft.
Ik ben iemand die zich vaak beter voor doet dan hoe ze zich voelt, want in mijn hoofd heb ik mij inmiddels al honderden keren zelfmoord gepleegd. Ik ben af en toe vrij zwart-wit en heb dan anderen nodig die mij ook de grijs(en kleur) gebieden laten zien zodat ik wat kan bijdraaien(wat wel nodig is..).
Ik ben sinds mijn puberteit alles behalve lichamelijk ingesteld, een aanraking is al voldoende voor mij om een contact te verbreken.. Niet dat dat vaak voorkomt, want ik geef mensen graag kansen als ik ze wil leren kennen :) dus ik kan mij er wel overheen zetten.
Ik ben iemand die mensen accepteert zoals ze zijn. Het topje van de ijsberg is fijn om te zien, maar ik wil weten wat er bij mensen onder water zit. Iedereen heeft een verhaal dat hem/haar uniek maakt en daarom kan ik heel geïnteresseerd zijn in mensen.
Gebruikersavatar
roos93
Berichten: 2506
Lid geworden op: 18 dec 2010 13:38
Contacteer: Website

Re: Inspiratiekaartje 21. Wie ben jij?

Tja.. 'Wie ben ik?'
Voor zover ik me kan herinneren heb ik vroeger nooit echt mezelf kunnen zijn. Thuis was er geen ruimte voor en op school durfde ik nooit. Hoe kan ik nou weten wie ik ben als er voor mij nooit ruimte is geweest? Laat ik toch maar een poging doen :)
Ik ben verlegen en stil (dat is tenminste het enige wat mijn mentrix na twee jaar over me weet te zeggen). Als je me beter kent een stuk minder.
Ik ben op zich niet onaardig of zo.
Ik kan behoorlijk weinig hebben op emotioneel gebied. Met kleine dingen valt dat heel snel te zien (daar baal ik van), met grotere dingen niet.
Voor mezelf opkomen heb ik moeite mee.
Ik kijk meestal eerst de kat uit de boom.
Als ik je niet mag laat ik dat niet zo snel merken.
Ik kan me heel goed aanstellen.
Ik ben onzeker.
Ik heb een zwak voor dieren en heb vooral iets met vogels.
Genoeg over mij. :)
Art is never finished, only abandoned ~ Leonardo da Vinci
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Inspiratiekaartje 21. Wie ben jij?

Ik kan me heel goed aanstellen.

Leeuw, haal die er maar uit! :tongue:

Je stelt je niet aan. Maar stappen ondernemen is wél nodig.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Inspiratiekaartjes”