Gebruikersavatar
Benji
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2020 00:41

drugsmisbruik

hi,

Ik ben 15, ik ben van het 4de leerjaar tot het 2de middelbaar naar een psygoloog gegaan. Ik had last van enorme moodswings die soms dagen duurden. Vorig jaar (3de middelbaar) ben ik terug gegaan door een zelfmoord poging en krassen die boven water waren gekomen bij mijn ouders. Ik ga nu niet meer, maar ga wel terug doordat men ouder opnieuw hebben uitgevonden dat men benen en polsen bekrast waren, ik weeet wel nog niet wanneer ik terug ga.

Ik heb veel gedachten die ik liever niet heb, dit is al jaren. Eerst hielp krassen, toen dat niet meer hielp kwam de poging, heb ik overleefd anders kan ik dit niet typen of (was via hardmedicatie van men vader te pakken in een veel te grote dosis voor als je nieuwsgierig bent). Dan kwam de psygoloog en die dingen, hielp niet en werd het beu. Ik loog tegen mijn psygoloog en na 2 weken zeggen dat het beter ging was ik van hem af. Heb toen appje gedownload om te proberen op te sobere van het krassen, het werkte zonder problemen.

In julie-augustus dit jaar ben ik hevig in de weed en hash geraakt, ik rookte ervoor dus leek niet zon groot verschil. Op 1 maand had ik 300$ gegeven aan weed, elke dag van de vakantie was ik op het skate park aan het kotsen omdat ik een beetje teveel smoorde voor een beginneling. De come up was niet leuk (gewoon misselijk heid) maar de comedown was hemels. Volledige stilte inmen hoofd. School begon en ik bleef smoren, voor school dan. de eerste 2 weken was ik geen enkele dag sober op school. Politie rond school werd strenger dus moest nieuwe manier vinden om niet sober te zijn. Ik had 1 keer xtc gdn op een feesj in een kleine dosis (60mg, lichaamsgwicht 62kg). Vond het niet heel prettig maar het was beter dan niets. Ik kocht 6 pillen van 250mg, eerste keer dat ik ze pakte pakte ik een kwartj voor school.

Het gevoel was fijn. Na een uur had ik extreem veel energie, het was wel leuk maar ik wou gewoon geen controle meer hebben, dus ik pakte nog een kwartje. Toen heb ik echt gevoeld wat xtc doet. Puur gelukkig kwam als een waterval neer tijdens wiskunde, mijn gedachte waren niet weg, maar werden allemaal rooskleurig, alles ging goedkomen. Ik was hooked, van een week voor october tot gisteren heb ik elke dag behalve woensdag en zondag (soms maandag ook niet) mimimum een halve pil op voor school of in mijn vrije tijd. De laatste vrijdag had ik 3 kwartjes gepakt.

Het was een slechte dag, wat problemen men een dichte vriendin met een lang verhaal, ik pakte een hele pil bij. Op dat moment dacht ik dat 300mg MDMA de dood betekende, en wetend van dat slikte ik een extra 250 op mijn 180 die ik al op had. Ik leef nog, vond het fijn, leerkrachten ietsj minder. Ouders van mijn vriendin hebben dit uitgevonden, zij rookt ook (heb haar nooit iets aangebode, en nooit iets in haar buurt gepakt, ze betekent veel voor me) de ouders dachten dat het roken door mij kwam, wat dus niet was. Vandaag stuurden haar ouders mij: "je eindigt je contact met haar, of ze gaat naar een instelling", ik wil haar gelukkig zien, ik heb het er voor over om mij uit haar leve te zetten als dat haar helpt.

Dit leek mij de logische keuze, ik ga niet de rest van haar jeugd verpeste omdat ik niet met mijn sobere gedachte kon omgaan. Maar het is heel moeilijk om iets te kiezen dat iemand helpt waar je om geeft, maar dat die persoon 9 van de tien niet gaat inzien dat het voor haar bestwil is, ze gaat me dus waarschijnlijk haten. Ik ga haar helpen en me uit haar leven zetten ik heb dat voor haar over. Maar dat doet pijn, ajb tips hoe ik haar kan late wete dat dit gekozen is voor haar bestwil.

Dankje
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: drugsmisbruik

"je eindigt je contact met haar, of ze gaat naar een instelling", ik wil haar gelukkig zien, ik heb het er voor over om mij uit haar leven te zetten als dat haar helpt.

Dit leek mij de logische keuze, ik ga niet de rest van haar jeugd verpesten omdat ik niet met mijn sombere gedachte kon omgaan. Maar het is heel moeilijk om iets te kiezen dat iemand helpt waar je om geeft, maar dat die persoon 9 van de tien niet gaat inzien dat het voor haar bestwil is, ze gaat me dus waarschijnlijk haten. Ik ga haar helpen en me uit haar leven zetten, ik heb dat voor haar over. Maar dat doet pijn, ajb tips hoe ik haar kan laten weten dat dit gekozen is voor haar bestwil.
Ik vind dat je de goede en juiste beslissing hebt genomen, dat is heel knap en getuigt van verantwoordelijkheidsgevoel.
Je kunt misschien via een brief laten weten dat je deze beslissing voor haar bestwil genomen hebt, maar misschien moet je het laten zoals het is en geen contact proberen te zoeken en de wens van haar ouders te respecteren.

Veel succes en wees voorzichtig met drugs, blijf zelf liever ook van dat spul af, dat is echt beter voor je.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”