Gebruikersavatar
Aabbcc123!
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2019 14:14

Onzekerheid geaardheid

Ik ben 24 jaar en eigenlijk vanaf mijn 16e verslaafd aan vrouwen. Ik heb meerdere relaties gehad en op dit moment heb ik ook een relatie (met een vrouw). Mijn ouders zijn helaas gescheiden toen ik 12 was hierdoor merk ik dat ik in mijn relaties last van bindingsangst heb. Ik heb 2 broers en 1 broer is homo. Vroeger toen ik jong was 6/7 lagen we soms naakt in bed met 0.0 bedoelingen. Nu ben ik in mijn huidige relatie helaas vreemdgegaan. Hier kon ik 2 maanden mee dealen maar toen zouden we samen gaan wonen en ik kreeg erg veel schuldgevoelens dus heb ik t toegegeven.
Toen ging het 1/2 weken goed en zijn we op vakantie gegaan. Hier kreeg ik extreme paniek en stress/twijfels over van alles! Ben ik wel verliefd vind ik der wel echt zo leuk. Echt van alles.

Toen heb ik advies gevraagd aan kennissen. Een kennis van me vertelde dat hij een kennis had die dit ook heeft gehad en dat hij uiteindelijk homo is geworden. Deze vraag stelde ik mezelf 3 dagen later. De 1e keer heb ik mezelf uitgelachen, maar in de auto stelde ik hem nog een keer. Toen kreeg ik een extreme paniek aanval en me hele lichaam versteende. Mijn vriendin is super chill en de mensen om me heen die zeggen allemaal: als 1 persoon t echt niet is ben jij t wel. Maar ik ben 4 weken depressief geweest en mezelf van alles aan t aanpraten en opzoeken. Mn werk en sociale leven leiden eronder. Het enige moment waarop ik t helemaal vergeet is als ik seks heb. Van binnen weet ik ook dat ik hetero ben, maar Mn hoofd maakt me helemaal gek.

Ik ben hiervoor in therapie, maar ik wil het liefst dat dit gevoel er zo snel mogelijk uitgaat!
Mijn therapeut zegt dat ik mezelf geen geluk meer gun(weg naar Mn gelukshormoon is geblokkeerd) en dat ik mezelf aan het straffen ben. Ik ben erg seksueel ingesteld en denk in beelden...( dit geeft me niet echt leuke beelden in Mn hoofd)
Helaas lukt het me nog niet om alles makkelijk van ne af te zetten! Iemand nog tips ?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Onzekerheid geaardheid

Ten eerste is het goed om even te weten dat je geen homo kan worden. Dat ben je of dat ben je niet maar je kan het niet zomaar worden.

Nu kan ik allerlei teksten gaan plaatsen op het bovenstaande wat je hebt geschreven. Maar dat ga ik niet doen. Ik denk dat het nu vooral belangrijk is om eens naar jezelf te kijken. Hoe kijk jij naar jezelf? Ben je tevreden? Welke dingen zou je graag anders willen en welke dingen gaan er goed?

Ik weet niet of er verder nog iets is gebeurd toen jullie als broers bij elkaar in bed lagen? Bleef dat bij liggen of is er meer gaande geweest? (Wat overigens niet meteen verkeerd is, want je kan ook experimenteren, als je het beide maar oke vind wat er allemaal gebeurd, als er al wat meer gebeurde.)
Het is echt niet zo dat je dan direct ook homo zou zijn. Maak daar maar niet teveel paniek om denk ik. Maar wat ik wel opmerk is dat er veel voor jou heel verwarrend is. Je bent vooral erg zoekende. Dat kan naar van alles zijn, maar het komt nu op mij over alsof je vooral op zoek bent naar jezelf. En dat vooral daarom er twijfels ontstaan over alles. Probeer concreet te blijven, probeer helder in je hoofd te blijven en ook realistisch.

Ik wens je, zoals ik ook al even in een PriveBerichtje bovenaan je scherm gedaan heb, succes op het forum!
En wie weet kan je ook iets met reacties van anderen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”