Gebruikersavatar
AnnaS
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2018 08:47

Sterker weer in je schoenen te komen staan

Ik heb al jaren dat het net iets mij tegen houd om nieuwe stappen te maken. Ik blijf steeds in het zelfde hangen, maar ik wil juist vooruit.

Iemand tips?
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Sterker weer in je schoenen te komen staan

Hoi AnnaS,

Wat zijn dan die nieuwe stappen? Zijn er bepaalde gedachten/angsten waar je tegenaan loopt?
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
AnnaS
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2018 08:47

Re: Sterker weer in je schoenen te komen staan

Hoi,

Ik heb 3 jaar geleden een zware Burn-out gehad en daarvoor waren er al die klachten, angsten. Het is de ene die het ander probleem veroorzaakt

Samen met mijn vriend hebben we leuke ideeën om te gaan doen , maar ook waakt hij over gedrag die ik moet veranderen. Vooral heeft hij dat ik steeds maar dezelfde fout maak en over de grens gaat. Waardoor er bij mij egoïstisch gedrag ontstaat en mij open krab. Nu heb ik x op x spijt, en wil dat veranderen, want mijn gezin staat voorop, maar telkens maak ik die fout de grens overgaan. Het lijkt net dat ik het niet belangrijk genoeg vind, maar dat is het wel.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Sterker weer in je schoenen te komen staan

Welke grens ga je dan over, waardoor jij je weer openkrabt?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
AnnaS
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2018 08:47

Re: Sterker weer in je schoenen te komen staan

Het heeft vooraal te maken als we even een dag of avond gezellig met zijn twee doorbrengen. En dan komt een moment dat is tijd om op bed te gaan, maar omdat het gezellig is ga ik die grens over en vaak uit het krabben en pulken van mijn huid.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Sterker weer in je schoenen te komen staan

AnnaS schreef: 03 mei 2018 12:59 ... maar omdat het gezellig is ga ik die grens over en vaak uit het krabben en pulken van mijn huid.
Als ik het goed begrijp heb krab jij jezelf als soort van straf. Maar jezelf op die manier bestraffen lost niets op.
Je zou eens kunnen nagaan waarom het je zoveel moeite kost je eigen grens te bewaken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
AnnaS
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2018 08:47

Re: Sterker weer in je schoenen te komen staan

Op die manier heb ik dat nog niet bekeken, dat het krabben ook als een vorm van straf is. Maar dat kan ik inderdaad ook op manier bekijken. Zoals toch die grens overgaan, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. En toch negeer ik het en met alle gevolgen van dien. Het heeft ook met angst te maken, angst dat ik niet goed genoeg ben geweest. Het is de ene na het andere wat door mijn hoofd gaat. En het lost niks op! Ik vergeet mezelf!

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”