Gebruikersavatar
Beaumaddy
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2016 20:55

kan gedachten niet stoppen

Hallo allemaal. Ik hen sinds ongeveer een week constante gedachten aan een rotervaring uit mijn vroege jeugd. Ik krijg het met geen mogelijkheid uit mijn hoofd. Heel de dag door hoor ik een vreselijke zin in mijn hoofd. (Die vroeger echt tegen me is uitgesproken). Vreselijk kleinerend. Ik kan er niet van slapen, kan me amper op iets anders consentreren. Het zit er constand. Het heeft mijn vakantie bijna volledig verpest. Wie kan mij helpen? Ik ben bijna wanhopig.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: kan gedachten niet stoppen

Je kunt proberen om je gedachten te verzetten, aan leuke en fijne dingen te denken, maar ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt. Daarom stel ik voor om die negatieve herinnering ritueel te begraven.
Het ritueel mag je zelf bedenken, maar ik zal je een voorbeeldje geven:

je schrijft de pijnlijke zin die je constant in je gedachten hoort op een stukje papier. Je rolt het stukje papier op, maakt er een kokertje van, of stopt het in een luciferdoosje. Je gaat naar het bos, naar het water, of een andere plek waar je alleen kunt
zijn met je gedachten. Daar begraaf je de negatieve gedachte die jou zo geplaag heeft en je belooft jezelf dat de gedachte jou nooit meer zal kunnen lastig vallen. Je loopt weg, zonder om te kijken van de plek waar jij de negatieve gedachte hebt achter gelaten. Je bent nu vrij en beloont jezelf met iets wat je heel erg fijn vindt.

Probeer het eens, zou ik zeggen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Beaumaddy
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2016 20:55

Re: kan gedachten niet stoppen

Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik ga dit zeker proberen. Bedankt!

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”