Gebruikersavatar
Workaholic
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2016 08:36

Mijn verhaal

Ik weet niet of ik op deze plaats goed zit, maar ga toch even mijn verhaal neerschrijven.

Ik ben een 31-jarige man, die op zijn 18 jaar is beginnen werken. Momenteel heb ik nog steeds dezelfde job.
Op mijn 19e ben ik begonnen als zelfstandige in bijberoep. Verkoop via internet.

Ondertussen een eigen huis gekocht, bouwgrond gekocht als investering, getrouwd, 2 prachtige kinderen, ...

Eigenlijk heb ik alles om DOLGELUKKIG te moeten zijn...

MAAR... Je voelt me al afkomen, ik ben dat niet...

Alles wat ik doe, is bijna tegen mn zin. Ik kan moeilijk interesse opbrengen voor iets. Geen hobby's, ook niet iets waar ik van zeg: DAT zou ik nu eens graag doen.

Het enigste wat ik graag doe, is werken, kopen & verkopen via internet.
Maar dit slorpt zoveel tijd & energie van me op, dat ik er lichamelijk onder begin te lijden..

En waarom doe ik dat? Voor het geld? Maar is geld het belangrijkste? Neen, natuurlijk niet, maar je kan ook niet zonder... Maar wanneer heb je genoeg? Ik heb niets te kort, allesbehalve, maar als je geld hebt, wil je alleen maar meer...

Ik zou nu moeten genieten van het leven, van de opgroeiende kinderen, van alle kleine dingen. Maar het enigste waar ik mee bezig ben is: hoe kan ik nog meer geld bijeen krijgen...

Benieuwd welke reacties hierop gaan komen. Klinkt obsessief alvast... :(
Gebruikersavatar
Tsoort
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 apr 2016 11:28

Re: Mijn verhaal

Ik ben eigenlijk al buiten adem, enkel door jouw activiteiten te lezen : werk, bijberoep, huis, jong gezin, 2 kinderen, wauuw.
En centen verdienen kan heel verslavend zijn : eenmaal succesvol wordt het een drive die snel en tastbaar beloond wordt met kleinere en grotere successen. En wie is er tegen dat je succesvol bent, niets is zo meetbaar als je bankrekening ?
Tot .... het op je begint te wegen : op je lichaam, op je relatie, kortom op jouw en je hele omgeving.

Goed van je dat je deze stoptekens hebt gezien, anders moest je een andere rubriek kiezen voor je vraag : deze van burnout en aanverwanten.
Opgepast : uit deze drive komen is niet zo vanzelfsprekend, daar is tijd, planning en geduld voor nodig en misschien af en toe wat hulp.
Heb je iemand in jouw buurt die daarbij kan helpen, je partner bijvoorbeeld ?

En natuurlijk kun je ook hier terecht, bij deze fijne mensen op het forum !
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Mijn verhaal

Workaholic schreef:Ik zou nu moeten genieten van het leven, van de opgroeiende kinderen, van alle kleine dingen. Maar het enigste waar ik mee bezig ben is: hoe kan ik nog meer geld bijeen krijgen ...
Welkom op't forum, Workaholic.

Werken en geld verdienen is fijn, maar het is niet het enige in 't leven. Maar dat weet je onderhand zelf ook wel.
Misschien moet jij jezelf eens de vraag stellen of je genoeg geld verdient en minder zou kunnen werken
om meer tijd aan je gezin te besteden. Je bent zelfstandig, dus je kunt, naar ik aanneem, zelf je uren bepalen.
Trek morgen eens de stekker uit je pc en ga er eens een dagje met je gezin op uit. Als dat bevalt, dan doe
je dat voortaan gewoon eens wat vaker. Je moet ergens beginnen, niet waar?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Mijn verhaal

Het lijkt er een beetje op dat het kopen, verkopen en geld verdienen jou in de greep houdt. Alsof er een soort verslaving is opgetreden in je brein. Immers bij succes ervaar je beloningsstofjes in je hersenen en dat maakt dat je telkens weer meer wilt. Soms lukt het goed en dan weer niet. Dan krijg je het gokeffect wat extra verslavend werkt in de hersenen. Het is belangrijk dat je gaat onderzoeken wat er onder ligt aan dit verslavingsgedrag. Het is nogal obsessief zoals je het nu beschrijft. Vooral ook omdat al het andere in je leven van weinig waarde, interesse of betekenis voor je is.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Gestoord
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 aug 2016 14:19

Re: Mijn verhaal

U heeft duidelijk nooit iets van sentimentele waarde verloren. Hou je maar goed vast aan je dochters. De tijd vliegt voorbij mijn waarde.
En je weet nooit welk onheil morgen kan toeslaan. Koester het moment nu. Het lijkt mij tussen de lijnen dat je alles te vanzelfsprekend neemt. Maar dat is het niet. Geloof me maar op mijn woord.
Bovenstaande post is complete onzin

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”