logtag

rare vorm van tics

Haai allemaal,

Ik heb al tics sinds ik een jaar of 6 was. Ik heb veel gelezen over tics, maar ik heb iets bij mezelf dat ik nog nergens anders heb kunnen vinden. Het is lastig uit te leggen en zal vast vaag klinken maar ik ga het proberen. Het is alsof ik links en rechts dezelfde prikkels probeer te krijgen. Ik snap het zelf ook niet helemaal maar stel ik span mijn rechter bicep aan met een kracht van 6 op een schaal van 1 tot 10 dan probeer ik met mijn linker arm ook weer met een kracht van 6 aan te spannen, maar als dit 7 is moet ik mijn rechterarm weer een beetje aanspannen om dezelfde prikkels te krijgen als bij mijn linkerarm. Dit doe ik soms onbewust soms bewust en het gaat zo'n beetje oneindig door. Het is meestal dat ik het al doe en dat ik vervolgens merk dat ik het aan het doen ben (net als met andere tics). Heeft iemand een idee waar ik het over heb of wat dit is?

:-s
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: rare vorm van tics

Word je er erg door afgeleid en zijn er nog andere gedragingen waar je last van hebt? Zolang het niet hinderlijk is zou ik me er geen zorgen over maken. Als je in andermans leven zou kunnen kijken zouden je evengoed opmerkelijke dingen opvallen.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
YutaYuneYunesson
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2011 23:17

Re: rare vorm van tics

Ik vind het goed omschreven hoor =) ik denk dat het iets te maken kan hebben met hooggevoeligheid/overprikkeling.
Je bent je namelijk vrij bewust van wat jou lichaam voelt, in hoeverre er prikkeling is.
Kan het misschien zijn dat je van meerdere dingen erg gevoelig word? Bv als je een bril opzet je jeuk krijgt op je neusbrug of als je een sjaal omdoet het gevoel hebben dat het te dicht op de keel zit?
Zijn wat voorbeelden van hoe hooggevoeligheid invloed op het lichaam kan hebben.

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”