Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Mijn dwang reached level insane!!

crying.gif

Pffhoe de laatste twee weken waren een hel. Ik heb deze nacht zelfs het matras en de bijbehorende spijlen moeten checken op viezigheid en onbekende vlekjes. Doordat er een stuk snot uit me neus viel. Ja haha het klinkt hilarisch..i know. 🤣 Maar dat was het niet dus.🥴
En nu heb ik het gecheckt maar nog steeds voelt het dan van heb ik het wel goed gecheckt? Die stomme lattenbodem was echt erg zwaar en dat werkte dus niet helemaal qua controle. Maar met zaklamp en voelen kon ik de conclusie trekken dat er niets was. En als het wel is dan moet ik hiermee dealen. Super eng!! Want wat nou als me matras aan elkaar plakt van snot. Het klint niet logisch maar toch ben ik zover het stadium gepasseerd van logisch denken mijn brein voelt echt kapot. Dus na het snotje voelde ik dus aan de onderkant van het matras iets maar wat het was weet ik ook niet. Maaar oh my. Dat was meer de reden dat ik alles begon te checken van hoeslaken tot de bodem. En ondertekend zag ik ook nog een spin op de muur van me kamer...maar me matras heeft een rits en was ietsiepietsie open maar toen dacht ik wat nou als die spin nou in me matras is gekropen? Ik wil er niet te veel over denken. Ik moet accepteren dat straks alles verrot is en dit doortrekt door heel me kamer. Van snot nattigheid en het ergste schimmel dus die schimmel vind ik nog het ergste idee. Daar vecht ik het meeste voor. Ik weet dat het bijna niet logisch is. Maar het gevecht is intens. Ik zou veel meer controleren en waarschijnlijk zou ik nog wel nieuwe ontdekkingen doen en nog meer stress en controle voelen. Maar ik kan niet meer.

En dat is er eentje qua dwang. Vorige week gad ik het met me tablet ook met installeren voelde ik allerlei angsten. Toen had ik soep op maar ik was vergeten mn mond goed af te vegen en op de eerste sweater had ik gemorst vond ik heel vervelend al. Maar tja ik trok toen een nieuwe aan ..die paste niet bij de broek en toen eenn twede en daar gingen alle alarmbellen af van neeeee! $# ik weet niet of ik wel goed me mond had afgeveegd na het eten van se soep. Dus toen moest ik de binnenkanten checken van de sweater. Maar eentje had ik niet goed gecontroleerd en al gauw je raad het al moest ik ook alle kledinghangers checken en ook alle thsirst van het hardlopen. En de vreselijke ideeen die me nog meer benauwde stroomde binnen.

Op het moment van schrijven voel ik me redelijk en heb nog hardgelopen. Maar ik moet echt vechten dat zeker.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Mijn dwang reached level insane!!

Op het moment van schrijven voel ik me redelijk en heb nog hardgelopen. Maar ik moet echt vechten dat zeker.
Wat je beschrijft lijkt veel op een vorm van smetvrees. Ik denk dat je inderdaad moet vechten om die smetvrees te kunnen beteugelen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Mijn dwang reached level insane!!

Heeeey thanks voor je post. @volhoudertje :knuffel:

Ik weet het niet zeker...wat raar wuuuut wahaha! Nu ik er over nadenk ben ik bang dat ik wel wat kan krijgen maar heel licht.

Maar het meeste toch wel dat dingen stuk gaan door iets dat nat kan worden en dan beschimmeld.

Vandaag heb ik alweer drie dingen moeten verdragen.🥴

Het verspringt, zo heb ik het ook bij mensen gehad ik moest de perfecte woorden zeggen en soms moest ik dan raar en gespannen terug lopen om het perfecte te doen.
Ook moest ik een tijd ineens een vraag stellen of iets zo is tegen mijn moeder. Heel raar.

Ik heb het ook zeer erg met stekkers en kabels gehad als je bv een stekker eruit haalt en soms voelt het dat ik de stekjer er te hard uit trek en dan begint het de controle. Of dat iets kapot gaat en vlam vat. Zoo krijg ik het al benauwd dat iemand een elektrische deken kan kopen. Ik zou de kabel dan bv moeten controleren op viezigheid en dan wat als ik m uitzet en dat de kabel alsnog warm is en het bed vlam vat


Wahaha om gek van te worden en zoo leef ik met veel verspringende dwang dingen. Het is echt het ergste wat er is want het is heel benauwend.!! 😤😔😭 Het is echt weer heel erg anders als depressie bijvoorbeeld.

Maar ik ben echt goed bezig ben vandaag lekker eruit geweest op de fiets en nu wacht op een heerlijk glaasje rosé 😊
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
alfons
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2022 11:22

Re: Mijn dwang reached level insane!!

Hoi. Alles wat je hier benoemd is erg herkenbaar. Ik heb hetzelfde meegemaakt Nog in een iets andere vorm, maar daar ga ik je geen info over geven anders ga je daar ook weer mee aan de slag.😉

Ikzelf heb hulp gezocht by psychiaters, psychologen..maar zonder voelbaar resultaat. Babbelen helpt even, maar was voor mij geen oplossing. Tot ik bij een dokter terecht ben gekomen die er een heel eigen uitzonderlijke kijk op heeft. Ik probeer die nu met jou te delen.

Alle lasten, obsessies, controles die je opnoemt zijn manieren die jou geest heeft ontwikkelt om u af te lijden. Uw geest is er namelijk van overtuigd dat je eigenlijk niets waard bent, dat je niet goed genoeg bent. Uw geest probeert u dus af te lijden met zaken die jou zo hard bezighouden zodat je toch maar niet dat verschrikkelijke gevoel van waardeloosheid moet voelen. Hij is ervan overtuigd dat je dit niet aankunt.
Afleiden met obsessies is volgens jou geest beter dan de waardeloosheid te moeten voelen.

Soms heb je last van obsessies en dwang die je na een tijdje (gewoon) begint te worden en dan is de redenering van uw geest: fuck het houd hem niet meer zo bezig, ik moet dringend iets anders zoeken. (dat is het wisselen vd obsessies en dwang) anders komen we weer uit bij dat gevoel dat ik niet aan kan.
HET IS DUS EEN OVERLEVINGSMECHANISME VD GEEST omdat je een fundamenteel slecht gevoel hebt over jezelf. Niet goed genoeg, niets waard. Gevoelens die in de loop van je leven zijn beginnen groeien door gebeurtenissen, opvoeding, slechte leraren...kan van alles zijn.

Ik wil u nu vragen of deze tekst iets doet met jou, herken jejezelf erin? Zoja laat het even weten, dan kan ik je misschien enkele voorzetten geven die een voor mij althans trage (genezing) in gang heeft gezet. Misschien tot later. En...niet hopeloos worden, er is (lange) weg naar meer geluk en zelfwaardering.
Melanoisia
Berichten: 2002
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Mijn dwang reached level insane!!

Herken me ook erg in jullie verhalen. Dwang/angst lijkt allemaal erg op elkaar. Zou graag horen hoe jij omgaat met dat gevoel dat er een ramp gaat gebeuren, dat dat gevoel nooit voorbij gaat en dat je het niet aankan/volhoudt. Dwanggedachten/-handelingen maken het alleen maar erger, maar wat dan ervoor in de plaats doen?
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Mijn dwang reached level insane!!

Hey @alfons, haha alvast bedankt voor je bericht ik snap het bericht en ik denk deels dat ik me herken. Thanks.

Leuk van je te horen @Melanoisia.
Ja is ook een goeie.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”