xxxmeisje

trouwen?

Sinds ruim 2 jaar heb ik een vriend, ik ben 17 en hij is 19, en we zijn heel gelukkig samen. Nu is het zo dat we zoveel hebben meegemaakt samen dat hij me ten huwelijk gevraagd heeft. Ik wilde heel graag ja zeggen, maar als ik dat doe, ben ik bang dat mijn ouders me niet meer willen zien...

Weet iemand wat ik moet doen??
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: trouwen?

Ik zou er nog maar een paar jaartjes mee wachten, waarom zo veel haast? Jullie zijn trouwens ook nog heel erg jong.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: trouwen?

Nu is het zo dat we zoveel hebben meegemaakt samen dat hij me ten huwelijk gevraagd heeft. Ik wilde heel graag ja zeggen, maar als ik dat doe, ben ik bang dat mijn ouders me niet meer willen zien...
Wat hebben jullie zoveel meegemaakt samen? En waarom is dat een reden om je ten huwelijk te vragen?

Wat is de reden dat je ouders je niet meer zouden willen zien als je met hem zou trouwen?
Inzicht als Uitweg..
Apologize

Re: trouwen?

Volgens de wet mag je nog niet trouwen ;)
quodpersortem

Re: trouwen?

Apologize schreef:Volgens de wet mag je nog niet trouwen ;)
Ik geloof dat je op je 17e met toestemming van je ouders wél mag trouwen, hoor...
TheEmperor85

Re: trouwen?

quodpersortem schreef:
Apologize schreef:Volgens de wet mag je nog niet trouwen ;)
Ik geloof dat je op je 17e met toestemming van je ouders wél mag trouwen, hoor...

Op je 16e al zelfs
(is vrij gebruikelijk in bijv. het gereformeerde wereldje :P )
quodpersortem

Re: trouwen?

TheEmperor85 schreef:
quodpersortem schreef:
Apologize schreef:Volgens de wet mag je nog niet trouwen ;)
Ik geloof dat je op je 17e met toestemming van je ouders wél mag trouwen, hoor...

Op je 16e al zelfs
(is vrij gebruikelijk in bijv. het gereformeerde wereldje :P )
Mijn nichtje had ook vroeg willen trouwen (eigen initiatief) maar dat mocht juist weer niet van haar ouders. Een ander nichtje zei toen "Ze doet het vast vanwege de seks". :lol:
TheEmperor85

Re: trouwen?

quodpersortem schreef:
Mijn nichtje had ook vroeg willen trouwen (eigen initiatief) maar dat mocht juist weer niet van haar ouders. Een ander nichtje zei toen "Ze doet het vast vanwege de seks". :lol:

LOL! Tja, geen sex voor het huwelijk he quod, zo hoort dat :P


(daarhoudtikmeookstriktaan 001_rolleyes )
Apologize

Re: trouwen?

16 maf met toestemming van ouders en als je zwanger bent
17 als je toestemming hebt van ouders.

Maar ik geloof niet dat ouders dan al toestemming geven. De mijne niet iig.

Terug naar “Jongerenforum”