Iemand:(

Help ik ben homo, hoe verder?

Ik ben een jongen en heb ontdenkt dat ik op mannen val. Ik zit er heel erg mee ook al weet ik dat er niks mis is met homo zijn. Maar wat ik vooral vreselijk vind is dat iedereen mij 'verwijfd' vindt... En dat zeggen ze ook... Ik voel me alsof niemand mij aardig vindt... Wat zal ik doen? Want ik kan de moed echt niet opbrengen er met iemand over te praten...
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: HELP ME

hey iemand ,
echt concreet kan ik je niet helpen.
maar ik denk dat je een goede stap hebt gezet door hier op het forum te komen. ik hoop dat je hier je verhaal kwijt kan en misschien steun en hulp zal vinden bij lotgenoten of `ervaringsdeskundigen`.
van mij een welgemeende knuffel en veel sterkte!!
:knuffel:
Iemand:(

Help ik ben homo...

Hallo,

Hier toch nog even een aanvulling bij mijn vorige bericht, dat ik erachter ben gekomen dat ik homo ben en dat ik het vreselijk vind dat mensen mij verwijfd noemen. Ik durf echt niet meer naar school omdat ik bang ben dat niemand aardig tegen mij kan doen. Ik durf bijna niks te zeggen omdat ik bang ben dat mensen mij alleen maar meer verwijfd gaan vinden. Ik heb al eens geprobeerd zelfmoord te plegen. Heel diep vanbinnen wist ik wel dat ik het nooit zou durven om mezelf om het leven te brengen, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik me op een of andere manier beter ging voelen. Morgen moet ik weer naar school, maar ik ben heel bang... Kan iemand me alsjeblief helpen?
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Help ik ben homo, hoe verder?

[zucht]

Ga in de eerste plaats a.u.b. hulp zoeken als het al tot die mate gevorderd is dat je aan zelfmoord dacht.
Is er een psycholoog/dienst op school waar je bij terecht zou kunnen?
Probeer er met zoveel mogelijk mensen over te praten (familie/vrienden) die wel jouw geaardheid wel aanvaarden.
Er bestaan diverse holebifederaties waar je o.a. hierover ook kan praten en mensen ontmoeten, ook op internet vind je diverse holebiforums.

Ga er ook niet onmiddelijk van uit dat iedereen jou verwijfd gaat noemen.
Mensen die willen pesten of denigreren vinden altijd wel een slachtoffer en bij om het even wie een reden.
Best kan je het negeren als het gebeurt en indien mogelijk aangeven.
Hopelijk zitten op jouw school ook nog leuke mensen, kan je met deze een band creëren en verloopt het beter dan verwacht.

Blijf er in ieder geval niet alleen mee zitten.
En sommige mensen beoordelen op geaardheid, maar niet iedereen : op school is het wss nog moeilijker vermoed ik :(
Maar weet in ieder geval dat het als homo of lesbienne heel goed mogelijk is om een normaal en gelukkig leven te leiden.

Sterkte en laat gerust nog iets van jou horen :knuffel:
elgebak

Re: Help ik ben homo, hoe verder?

Hoi,
Vervelend dat er mensen zijn die je verwijfd noemen. Waarschijnlijk hebben veel mensen zelf niet echt in de gaten wat het met jou doet als ze jou zo noemen. Aan de buitenkant is niet direct te zien dat je bang bent dat niemand meer aardig tegen je zal doen, en dat je er tegenop ziet om naar school te gaan. Daar denken veel mensen niet eens bij na. Heb je wel eens verteld wat dit met je doet?

Verder ben ik het met Black Rose eens dat je er niet vanuit moet gaan dat iedereen je verwijfd gaat noemen. En zijn zoveel mensen die geen problemen hebben met homoseksualiteit en het ook gewoon serieus nemen. Misschien lijkt dat niet zo voor jou, maar de meeste mensen zullen je echt wel respecteren hoor! Je hebt heel erg je focus gelegd op de mensen die jou niet leuk behandelen, maar het is ook belangrijk om te kijken naar de mensen daaromheen! Misschien kun je eens een lijstje maken met mensen die wel aardig tegen je doen? Ik heb het zelf ook eens gedaan toen ik het gevoel had dat iedereen me haatte, en toen ik namen ging opschrijven van mensen waarvan ik dacht dat ze mij wel aardig vonden, zag ik pas dat mijn gedachten best wel overdreven waren. Ik denk dat dat bij jou ook het geval is, en dat het kan helpen om je bewust te richten op positieve mensen.

Sterkte verder [AAI]
quodpersortem

Re: Help ik ben homo, hoe verder?

Ik ben het eigenlijk wel eens met wat elgebak zegt!

Bovendien, wie zegt dat 'verwijfd' zijn slecht is? We zijn immers allemaal anders, en dat jij je toevallig een beetje "vrouwelijker" gedraagt dan de meeste andere jongens geeft helemaal niets :) Goed, het maakt je een beetje anders, maar het maakt je ook jezelf. Ik had op het voortgezet onderwijs ook een vriend die nogal verwijfd overkwam, en er waren mensen die dat niets vonden maar ikzelf, en zijn andere vrienden, vonden het helemaal niet erg.

Maargoed, als je hier met anderen over wilt praten, wil ik je graag doorverwijzen naar het HoLeBi-jongerenforum van Nederland: http://expreszo.nl/forum

3some
Apologize

Re: Help ik ben homo, hoe verder?

Weetje,
Rond deze leeftijd accepteren maar weinig mensen dat je homo bent...maar later wordt dat allemaal beter! praat erover met mensen die je wél accepteren en die je vertrouwt. :knuffel:

Terug naar “Jongerenforum”