vendel1234

liefde ver weg, wat te doen?

Hallo,

ik ben 17 jaar en ben dit jaar op vakantie geweest op een waddeneiland en heb daar een super leuke jonge ontmoet!
bij het uitgaan kwam hij naar me toe en hebben we leuk gepraat, daarna zijn we naar buiten gegaan en hebben we gezoend. nu weer thuis aangekomen zit ik elke avond met hem op skype en ben echt verliefd! zijn lach laat me echt smelten. hij zei dat hij iets voelde soms als we naar elkaar lachen en dat het goed voelde. het probleem is alleen dat hij zo'n 130 km verderop woont.. wel toevallig is dat een vriendin van mij ongeveer 15 km van hem af woont en daar ga ik binnenkort heen en lucky me ik mag van mijn moeder bij haar slapen en daarna een nachtje bij hem slapen !
ik weet alleen niet hoe het daarna is.. wat gebeurd er verder met ons? worden we verliefd?

wat zouden jullie doen? er samen een leuke tijd van maken? het proberen? hem vergeten?

hij komt over 2 jaar mischien hier studeren en over een half jaar heeft hij een ov en ik over 8 maanden ook. dus opzich zouden we dan kunnen reizen. mijn zus woont ongeveer een halfuurtje bij hem vandaan dus opzich zou ik daar kunnen slapen en naar hem toe gaan..

sorry voor het lange verhaal maar weet echt niet wat ik moet doen..
Iertje

Re: liefde ver weg, wat te doen?

Aan je verhaal te zien denk je veel te veel na. Er valt niks te piekeren. Ik snap dat het handiger zou zijn om een vriendje in de buurt te hebben. Maar als jullie elkaar heel leuk vinden dan is het dat toch zeker waard om te proberen? En misschien gaat het fout. Nou, dan weet je dat ook weer. Als je het nooit geprobeerd hebt blijf je met de vraag zitten 'wat als...' en loop je misschien een hele leuke verkering mis.

Zelf heb ik ook een lange afstandsrelatie. Deze verloopt prima. En dan heb ik niet eens een vriendin of een zus die vlakbij hem woont.

Kortom, ik zou zeggen gewoon proberen en kijken hoe het loopt. Niet onnodig piekeren over dingen waarvan je toch niet weet hoe ze gaan uitpakken.

Lekker met hem afspreken dus. [045]
TheEmperor85

Re: liefde ver weg, wat te doen?

Sluit me volledig aan bij Iertje.
Heb ook een lange afstandsrelatie (voor Nederlandse begrippen) en als je echt voor elkaar gemaakt ben is dat helemaal geen probleem :) Gewoon er voor gaan zou ik zeggen cheerqd5
vendel1234

Re: liefde ver weg, wat te doen?

ja dat is zo, nouja over 4 week ga ik er heen en dan kijken wat er gebeurd!
hoe doen jullie dat dan met reizen en elkaar zien?
Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:53

Re: liefde ver weg, wat te doen?

Een afstandsrelatie lijkt in het begin heel lastig. Ik heb er zelf ook ervaring mee. En in het begin dacht ik wel eens van, pff weer de treinreis er naar toe. Maar ik wist ook waar ik het voor deed en dat heeft me in het begin er doorheen geholpen. En na verloop van tijd werd het een gewenning en dan is 3 uur in de trein heen en 3 uur in de trein terug niets meer. Het lijkt in het begin een obstakel te kunnen worden, maar als de band echt hecht is, dan ben je niet zoveel meer met die lange afstandsreizen bezig.

Wat je kan doen is om en om naar elkaar te gaan, hij de ene weekend bij jou en jij het andere weekend bij hem. En dan af en toe eens een weekend dat je elkaar niet ziet. Geloof me, het is prima te doen. Zeker wanneer er liefde in het spel is.
vendel1234

Re: liefde ver weg, wat te doen?

ja ik snap wat je bedoeld, ik hoop echt dat hij het zelfde voelt voor mij als ik voor hem (zo'n gevoel geeft die me wel). ben wel toe aan een relatie, samen alles delen etc. gelukkig mag ik van mijn moeder daar nu slapen dat zorgt ervoor dat het allemaal wat makkelijker gaat. hij heeft het komende halfjaar elk weekend van vrijdag tot zaterdag stage op texel, dus t is wel moeilijk om elkaar te zien in het weekend maar aan de andere kant over 4 week ongeveer zie ik hem, over 7 week is het herfstvakantie en 8 week later is het alweer kerst etc dus dan kan ik hem dan ook vaker zien. het voelt echt goed met hem enzo, wish me luck haha
Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:53

Re: liefde ver weg, wat te doen?

Dan wens ik jullie bij deze heeeeeeeeeel veel geluk toe. En wanneer er sprake is van echte liefde komt het echt allemaal wel goed!! Good luck cheerqd5

Terug naar “Jongerenforum”