royalke

dilemma ivm werk en woonplaats en relaties

hey,

al sinds enkele jaren denk ik wekelijks na over wat ik moet doen in mijn situatie, nu het nog geen problemen oplevert heb ik alles gewoon gelaten zoals het is, maar ik kijk er niet naar uit wanneer er wel problemen van komen. Mijn situatie is als volgt.
Momenteel woon ik bij mijn ouders in west-vlaanderen.
Ik heb mijn middelbaar uitgedaan in een militaire school (ik gebruik liever geen namen) en ik werk nu al 3 jaar in het leger, en ik moet daarvoor naar de limburg (200km rijden). Nu heb ik wel het geluk om in ploegsysteem te werken en dus maar 3 dagen op 7 moet werken. Maar binnen enkele jaren komt daar verandering in en moet ik in gewoon dagregime werken en dus van maandag tot en met vrijdag.
Dit brengt met zich mee dat ik dus iedere week zo'n 400km rij (ik slaap s'avonds in de kazerne tijdens mijn werkdagen) om op mijn werk te kunnen zijn.
Op zich vind ik dit geen probleem, maar mijn grootste zorgen gaan uit naar wanneer ik een vriendin zal hebben, aangezien ik nu nog vrijgezel ben.
Ik zou namelijk het liefst van al in west-vlaanderen blijven wonen, omdat ik me daar het meest thuisvoel, en dat heb ik niet zo in de limburg.
Ik heb ook mijn vriendenkring opnieuw opgebouwd thuis omdat ik vroeger bijna nooit thuis was doordat ik op internaat zat in die school en omdat het ook niet dichtbij was vertrok ik altijd een dag vroeger, met als resultaat dat ik al mijn vrienden jaren niet heb gezien. En nu ik in ploeg werk heb ik daar meer tijd voor.
Dat is ook een reden waarom ik in west-vlaanderen wil blijven.
Om nu terug te keren op als ik iemand leer kennen in west-vlaanderen, dan zal ik haar nauwelijks zien omdat ik na mijn werk dus blijf slapen in de kazerne. En dit zal zeker het geval zijn binnen enkele jaren als ik terug 5 dagen moet werken. Ik kan dan mss wel iemand leren kennen in de limburg, maar aangezien ik in de limburg tijdens de week nooit uit ga en nauwelijks iemand ken die in de limburg uit gaat, is de kans klein dat ik er iemand leer kennen.
Dus ben ik aan het twijfelen ofdat ik ander werk dichterbij thuis moet zoeken of uiteindelijk in de limburg moet gaan wonen, wat ik niet echt zie zitten.
En door dit alles durf ik, als ik iemand leer kennen, niet de stap te nemen om een relatie te beginnen. Zij mag dit dan mss wel aanvaarden, maar ik zie dat niet zitten om later meer nachten bij mij werk door te brengen dan bij haar, niet te spreken dan als er ooit kinderen aan te pas komen.
Ik denk mss dan wel vooruit, maar ik wil er later geen spijt van hebben over wat ik nu beslis te doen.
Ik heb zo al situaties meegemaakt, dat ik uiteindelijk gewoon afstand dan neem van een meisje, omdat ik er al tegenop zie om meer mijn werk te zien dan haar. En door dit heb ik denk ik een remming op mijn gevoelsuiting als ik iemand leer kennen :(

Ikzelf vind het een enorm lastige situatie, omdat ik s'avonds ook dingen thuis wil doen na het werk en dit dus niet kan doen.
Het lijkt voor mij soms een keuze tussen mijn werk en later een goederelatie hebben.
Je moet zelf eens proberen voor te stellen hoe het zou zijn om 5 dagen op 7 s'avonds op een kamer te zitten bij uw werk, terwijl uw vrouw/vriendin thuis zit en je elkaar dus maar 2 dagen per week ziet, iedere week een gans jaar lang. :unsure:

Ik weet niet ofdat er iemand mij kan helpen, maar misschien hebben jullie andere inzichten over hoe ik verder kan...

groetjes
royalke

Terug naar “Jongerenforum”