royalke

dilemma ivm werk en woonplaats en relaties

hey,

al sinds enkele jaren denk ik wekelijks na over wat ik moet doen in mijn situatie, nu het nog geen problemen oplevert heb ik alles gewoon gelaten zoals het is, maar ik kijk er niet naar uit wanneer er wel problemen van komen. Mijn situatie is als volgt.
Momenteel woon ik bij mijn ouders in west-vlaanderen.
Ik heb mijn middelbaar uitgedaan in een militaire school (ik gebruik liever geen namen) en ik werk nu al 3 jaar in het leger, en ik moet daarvoor naar de limburg (200km rijden). Nu heb ik wel het geluk om in ploegsysteem te werken en dus maar 3 dagen op 7 moet werken. Maar binnen enkele jaren komt daar verandering in en moet ik in gewoon dagregime werken en dus van maandag tot en met vrijdag.
Dit brengt met zich mee dat ik dus iedere week zo'n 400km rij (ik slaap s'avonds in de kazerne tijdens mijn werkdagen) om op mijn werk te kunnen zijn.
Op zich vind ik dit geen probleem, maar mijn grootste zorgen gaan uit naar wanneer ik een vriendin zal hebben, aangezien ik nu nog vrijgezel ben.
Ik zou namelijk het liefst van al in west-vlaanderen blijven wonen, omdat ik me daar het meest thuisvoel, en dat heb ik niet zo in de limburg.
Ik heb ook mijn vriendenkring opnieuw opgebouwd thuis omdat ik vroeger bijna nooit thuis was doordat ik op internaat zat in die school en omdat het ook niet dichtbij was vertrok ik altijd een dag vroeger, met als resultaat dat ik al mijn vrienden jaren niet heb gezien. En nu ik in ploeg werk heb ik daar meer tijd voor.
Dat is ook een reden waarom ik in west-vlaanderen wil blijven.