Gebruikersavatar
Francis
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2020 00:23
Locatie: Rotterdam

Naasten van een borderliner/narcist

Ik kom misschien een beetje met de deur in huis vallen; maar zijn hier nog meer naasten van mensen met borderline en/of narcisme? Dit vraag ik omdat mijn vriend dit beide heeft en ik het soms ontzettend moeilijk vind om zowel hem te steunen als mezelf te beschermen. We zijn nu zo'n 3 jaar samen en het is echt m'n beste vriend en liefde van m'n leven, maar wanneer zijn zogenaamde 'borderline bui' wel eens opkomt, kan dit soms alles kapot maken. We hebben dan ook zeker onze down periodes gehad en zijn ook een paar keer even uit elkaar geweest. Ik merk dat ik langzaam maar zeker steeds iets meer van 'zijn borderline' begin te begrijpen en hoe ik hier het beste op kan reageren/mee kan dealen, maar lang niet altijd. Hoe is dit voor jullie? Hebben jullie tips/ervaringen om uit te wisselen?
''If it's not okay yet, it's not the end yet.''
Gebruikersavatar
Pams
Berichten: 1294
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:26

Re: Naasten van een borderliner/narcist

Welkom op het forum. :nod:

Ik ben zelf gediagnosticeerd met trekken van borderline, en ik voel me best vaak onbegrepen en ongehoord. Het lukt me vaak niet goed te omschrijven hoe ik me voel, al weet ik niet of dat daar mee te maken heeft, maar toch. Mijn advies is, blijven praten. Het is fijn wanneer mensen je horen en zien, en lief hebben. Aan jouw berichtje te lezen zit dat liefhebben wel goed. :)
Gebruikersavatar
Francis
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2020 00:23
Locatie: Rotterdam

Re: Naasten van een borderliner/narcist

Thanks voor je reactie en lieve woorden! Ik moet wel zeggen dat het soms moeilijk is om te praten met iemand die je wegduwt of wanneer het juiste moment is. Ik weet dat de spanningsboog bij mensen met borderline vaak hoger is en langer aanhoudt dan bij andere. Ervaar jij dat ook zo, dat je eerst even een tijd nodig hebt om tot bezinning te komen voor dat je de confrontatie kan aangaan?
''If it's not okay yet, it's not the end yet.''
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Naasten van een borderliner/narcist

Mocht je behoefte hebben om verder te praten erover, ik heb in ieder geval familie waarbij ik best narcistische trekjes kan scharen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”