Gebruikersavatar
Smyle
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2020 10:12

aan welke stoornis kan dit gekoppeld worden

In een relatie met een vrouw. Geeft mij van alles de schuld ook al is zijzelf diegene die het veroorzaak heeft. Stoot af en trekt me aan. Maakt het uit of verwijst me de deur en komt dan op hangende pootjes terug, maar als ik met haar dan hierover een gesprek aanga is zijzelf steeds het slachtoffer. Tijdens het gesprek zegt ze niets en moet ik maar zeggen wat me gestoord heeft maar dan na een tijdje staat ze op en loopt ze heftig schreeuwend weg.
Als ze terug komt en er toch een sorry uit haar mond komt dan is het net of ze van de éne moment op de andere doet of er niets aan de hand is en is ze zelfs gelukkig. Al voorgekomen dat we een uur na zo'n incident seks hadden.

Al een keer of twee voorgekomen dat ik gezegd heb na een ruzie dat we elkaar beter een paar dagen niet zien ( wonen apart). Dan stuurt ze nadien een bericht dat ze van me houdt en dergelijke en dat ze me niet kwijt wil. Als ik dan de indruk geef of een voorstel doe om terug met elkaar te praten begint ze vaak weer met de woorden dat ze zich gekwetst voelt en dat ze de situatie nog hoog zit. Het is net dat ze ruzie uitlokt zodat ik het uit zou maken om nadien met hangende pootjes terug te keren om haar hiermee te plezieren. Volgens mij geniet ze ervan dat ik steeds op hangende pootjes terug kom om het goed te maken. Voor mij is dit enorm vermoeiend want ben meestal niet de veroorzaker van de ruzie. Ik weet goed als ik iets verkeerd doe en als dat is bied ik mijn excuses aan.

Aan welke stoornis zou zo'n gedrag gekoppeld kunnen worden? Ik zie gelijkenissen met narcisme maar dan mis ik toch bepaalde dingen waaraan ze hiervoor aan zou moeten voldoen zoals heel sociaal , snelle seks en hoogheidswaanzin. Borderline komt ook om de hoek want ze voelt zich enorm snel aangevallen en heeft ook wel wat minderwaardigheidsgevoel. Zouden er nog andere persoonlijkheidsstoornissen voor in aanmerking kunnen komen? In ieder geval ik voel mij rot want ik zie het meisje graag ik word altijd teruggetrokken naar haar en heb het enorm moeilijk om het definitief uit te maken omdat ik er zo vanaf zie.

Graag raad en antwoorden
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: aan welke stoornis kan dit gekoppeld worden

Smyle schreef: 03 jun 2020 11:05 Aan welke stoornis zou zo'n gedrag gekoppeld kunnen worden?
Ik denk dat het beter is om haar gedrag niet te linken aan een of andere persoonlijkheidsstoornis. Daardoor verschuif je de aandacht voor het probleem binnen je relatie naar het zoeken van verklaringen. Ik denk dat jullie eerder moeten zoeken naar een oplossing om goed met elkaar overweg te kunnen. Communicatie hierover is belangrijk, praten, je grenzen aan geven en duidelijk stellen dat jij je niet prettig voelt als zij zich zo gedraagt. Probeer haar te laten zien dat zij zich ook niet prettig zou voelen als het haar overkwam.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Smyle
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2020 10:12

Re: aan welke stoornis kan dit gekoppeld worden

Dat weet ik dat je haar gedrag beter niet aan een stoornis koppelt. Maar soms denk je dat iemand daaraan leidt. Ik heb mijn grenzen al 10 keer aangegeven. Dat gaat een tijdje goed en dan begint het weer.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: aan welke stoornis kan dit gekoppeld worden

Maakt het iets uit of ze wel of geen persoonlijkheidsstoornis heeft? Ze is blijkbaar niet in staat zich anders te gedragen ten opzichte van jou. Wil je doorgaan met deze relatie als zij niet in staat is zich anders te gedragen?
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”