Ik ben hier nieuw en wil graag mijn verhaal kwijt. Ik kan helaas niemand hierover in vertrouwen nemen, al hoop ik dat ik daar wel de moed voor krijg. Ik zou mezelf even kort voorstellen; ik ben 21 jaar en loop nu onderhand al 6 jaar met psychische problemen. Life is tough

Ach ja, een fase, later op mijn vijftiende dacht ik er niet meer aan totdat ik last kreeg van echte depressieve gevoelens, en angst/paniekklachten. Tot mijn 19de hulp voor gehad, met periodes ook zonder. (nog steeds niet vanaf, wat hardnekkig toch die angst

Op een gegeven moment herpakte ik mijn leven weer. Zonder een middelbare school diploma kon ik gelukkig wel doorstromen naar een opleiding. Dus daar ging ik dan ook 100% voor. Nadat ik gestopt was met een angsttherapie, maar nog wel vol aan de antidepressiva zat kreeg ik plots last van heftige zelfmoordgedachtes met het gevoel dat ik er zo een einde aan kon maken. Ik wist niet wat er met me gebeurde want ik had mijn leven eindelijk op de rit

Ondertussen begon ik na al die jaren weer mezelf te beschadigen, waarmee ik een soort opluchting/vrijheid ervaarde. En van een meisje dat alles onder controle wilde hebben werd ik iemand die begon te experimenteren met drugs, en veel onverschilliger werd. Late puberteit?! Ik begon eerder te denken dat ik borderline ofz begon te ontwikkelen. Maar het gevaar is dat als je daar dingen over gaat opzoeken je alles op jezelf gaat betrekken en je echt gaat geloven dat je het hebt. Emoties kwamen weleens zo mokerhard binnen en dat was ik niet echt gewend van mezelf. Met vriendinnen altijd gezeik, dat ik me afgewezen voelde. Paste wel een beetje in het plaatje. Als je met die klachten naar t GGZ gaat denken ze natuurlijk ook gelijk aan die diagnose; diagnoses zijn zó funest. Ik geloof oprecht dat ze je leven kapot kunnen maken. Uiteindelijk 1 zelfmoordpoging gedaan, later weer bijna 1.
Ik weet bij mezelf niet wat die pogingen inhielden. Want ja, ik wilde er ook aandacht mee. Dat iemand voor me zou zorgen, me zou troosten, ontvluchten ook van de werkelijkheid, het krijgen van een kick etc. Nu ben ik zover gekomen dat GGZ mij een therapie heeft aangeboden, maar nu vraag ik me af; was het grootste deel inbeelding, ingekaderd door het begrip borderline? Wilde ik stiekem een diagnose..omdat? Ik wil er gewoon niet over nadenken, het voelt zó slecht. Ik ben nu bijna aan de beurt voor de therapie maar begin steeds meer twijfels te krijgen. Zelfs op het punt gestaan alles maar gewoon te cancelen

Iemand tips? Een kijk op dit alles? Jullie zijn natuurlijk geen psychologen, maar goed. Volgens mij heb ik ook echt heel mijn levensverhaal opgeschreven; als ik eenmaal schrijf kan ik niet meer stoppen