Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Ik baal, nog steeds bang om andere te appen/mailen. Herken jij dit?

Het is vreemd maar omdat ik om sommige mensen geef, en sommige van hun aangegeven hebben contact te houden. Twijfel ik nog steeds. Als ze dan niet terug reageren of kort of onduidelijk zijn. Kan ik best van slag zijn. Ik heb dit echt al heel lang.

Bij sommige heb ik dat niet, maar dat zijn vaak familie of mensen met wie ik minder heb.

Ik wil blijkbaar erkenning, omdat ik nog steeds twijfel aan wat mensen zeggen en ook twijfel ik eraan, dat ze het leuk vonden bijvoorbeeld. Zelfs aan complimenten twijfel.
Terwijl ik helemaal niet onzeker ben maar ik heb dit vooral met deze vorm van contact.
Ik wil dat ik dit niet heb. Want dit houd me tegen mensen uit te nodigen. Of vrij te praten.

Maar ook wil ik mensen mailen of appen die me wel wat pijn hebben gedaan in het verleden. Maar daar moet ik weer opletten dat ik weer niet te boos word. Dus dan moet ik veel in en uitademen en wijs nadenken.

Maar waar het op neer komt, nog steeds heb ik er last van.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Melanoisia
Berichten: 2034
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Ik baal, nog steeds bang om andere te appen/mailen. Herken jij dit?

Ja herken ik. Is bij ook met mensen door wie ik leuk gevonden wil worden. Ook als ik zelf niet eens goed weet of ik hun eigenlijk wel leuk vind. Maar dat laatste is wel heel erg belangrijk. Zolang jij het contact leuk vindt en ervan geniet, dan is het goed. Als je niet onzeker bent, waarom heb jij dan zo erg die erkenning van anderen nodig? Waarom is de mening van anderen over jou dan zo belangrijk voor jou? Iedereen kan een beetje erkenning gebruiken, maar je moet er ook niet afhankelijk van zijn. Want dan zal het nooit genoeg zijn. Die erkenning is alleen fijn als je tevreden met jezelf bent en je mensen vertrouwt. Er zal misschien altijd wel wat twijfel zijn in contact, de ultieme bevestiging is er denk ik nooit. Maar als je een band opbouwt met mensen dan merk je denk ik op een gegeven moment wel dat het goed zit. En als het niet gaat dan stopt het contact en dan is dat ook niet erg want dan kun je weer andere mensen opzoeken.
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Ik baal, nog steeds bang om andere te appen/mailen. Herken jij dit?

Ha @Melanoisia, super bedankt voir je mooie post. Er zitten veel vragen in om over na te denken.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”